Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
keetje schreef: Wij zijn eruit, we willen een ketel, nu nog welke? Ik denk dat ik toch voor een volautomatische ga. En dan die weckpotten. Ik zie nu overal die platte maar hoe zit het eigenlijk met die potten die we gewoon als voorraadpotten in de keuken hebben staan, met zo'n beugel om de deksel? Kan je daar ook in wecken? Die noemen we toch ook weckpotten?

Maar dan nog speelt de vraag, wat is het nut, behalve de lol dan, als je al een Sedonia en 3 vriezers hebt. Wie helpt me over de streep?? Ohja, 1 keer wecken en dan kost het verder geen energie meer, wat de vriezer dus wel kost.
Ik denk dat je met wecken veel méér dingen houdbaar kunt maken. En veel sneller. Om dingen in de Sedonia (Ja? Ja? Vond de zeeman haar leuk?! :biggrin2:) houdbaar te maken moet je natuurlijk toch steeds tussen de 20-36 uur drogen, afhankelijk van de dikte van het drooggoed.

En die drie vriezers heb je toch niets aan als het gaat om gedroogd spul lang te bewaren. Die zitten immers vol met barf voor de honden. :P
Door keetje
Weet je wat het is? Er komt steeds meer leuks voorbij. :)

En ja, Sedonia heeft de goedkeuring van de zeeman, hij vindt haar mooi. :biggrin2:

Maar al goegelend kom ik dan weer zo'n leuke zuurkoolpot tegen en allerlei receptjes om heerlijke zuurkool te maken en ik ben een zuurkoolfan. Maar 5 kilo zuurkool krijg ik toch ook niet een twee drie weg. Maar het gaat om de lol van het zelfmaken. Dus??  ;D Ik ga dan gewoon een zuurkoolparty houden.

Ook willen we al jaren bier gaan maken en dan is een project voor volgende herfst. Ik wil eerst een paar goede hopstruiken ergens planten. Wijn hebben we al eens gedaan, was een prima wijntje en ook daar hebben we erg veel lol aan beleefd, aan het maken en het opdrinken.

Ach, de zeeman zegt, een lijkwade heeft geen zakken, je moet nu van je geld genieten want straks kan het niet meer. Daar heeft hij gelijk in maar hij staat ook wel eens te zuchten in de garage als hij de planken bekijkt. Er staat nu zoveel, en eerlijk is eerlijk, ik gebruik alles en als er iets nieuws komt gaat er iets ouds weg, maar toch lijkt het steeds meer te worden. ::)

Ik koop zo'n ketel, dat staat vast, en zie dan wel. Het lijkt me gewoon leuk. Jammergenoeg zal ik het hoofdzakelijk moeten doen met gekochte spullen want een grote moestuin is me niet gegund. maar ik zie het wel zitten, stoofpeertjes appelcompote jammetjes etc. En ik zag recepten met vlees? Goulash, hachee en nog veel meer en dan leuk neergezet in onze kast onder de gangtrap, op kleur. :)
En misschien bestel ik dan wel gelijk zo'n kekke zuurkoolkit met pot mee.

Bij de weg, de basilicum heeft nu 20 uur gedroogd en is voor 90% droog. Ik zou nog een thermometer gaan kopen maar ben er nog niet aan toe gekomen. Morgen maar eens kijken.

En ik wil ook brood en cake gaan wecken, zal ik ook ergens langskomen.  8)
Door Lizzy
Lida. S schreef: het is een Merten & storck Kochstar A 2500  automat. Dus ja een elektrische
Ook DAT nog :o!
Wat een luxe!
Wat wil je er voor hebben?
Door koekje
K&D schreef: Wat is het verschil tussen wecken en blik? (behalve het deksel dan...)
Wecken doe je zelf en blikken niet. weckglas kan je doorheen kijken, dat staat leuker in de kelder. Blik zit meestal suiker of andere toevoegingen in, bij wecken hoef je dat zelf niet toe te voegen. wecken geeft meer voldoening dan een blik in de super kopen.
Door rosmin
keetje schreef: Maar dan nog speelt de vraag, wat is het nut, behalve de lol dan, als je al een Sedonia en 3 vriezers hebt. Wie helpt me over de streep?? Ohja, 1 keer wecken en dan kost het verder geen energie meer, wat de vriezer dus wel kost.
goed smakende  bezigheidstherapie  ;)
Door Lida. S
keetje schreef: Maar dan nog speelt de vraag, wat is het nut, behalve de lol dan, als je al een Sedonia en 3 vriezers hebt. Wie helpt me over de streep?? Ohja, 1 keer wecken en dan kost het verder geen energie meer, wat de vriezer dus wel kost.
Veel langer houdbaar zonder kwaliteitsverlies (als je het goed doet).
Lekkerder.
Neemt geen ruimte in beslag in de vriezer, dus meer ruimte voor barf
Door Martine-Tom
Lida. S schreef: Veel langer houdbaar zonder kwaliteitsverlies (als je het goed doet).
Lekkerder.
Neemt geen ruimte in beslag in de vriezer, dus meer ruimte voor barf
Only at barfplaats is dit een reden  ;D ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door