Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mieke L.
eelke schreef: Ja ik leek heel wat afgelopen zomer, maar ja.... :-\
Nou maar jij wist best wel veel hoor! Sowieso meer dan ik!
Door TessaThomas
Arme Janmaat....

Allemaal kwalificaties voor het EK, behalve waar oefenwedstrijd bijstaat  ;D

vrijdag 10 oktober 2014 Nederland - Kazachstan 20:45
maandag 13 oktober 2014 IJsland - Nederland 20:45
woensdag 12 november 2014 Nederland - Mexico 20:30 oefenwedstrijd
zondag 16 november 2014 Nederland - Letland 18:00

Weet je wat ik stom vind? Ze vertellen wel 2 keer dat Memphis Depay speelt met Memphis door persoonlijke omstandigheden (geen contact met vader enzovoorts), maar hem wel stug Depay noemen.  :-X
Door dinky89
Tja, maar Memphis begon zijn carrière ook gewoon met depay op zijn rug en heeft het volgens mij pas na zijn doorbreken gewijzigd  ::) maar blijkbaar is het ineens hip om niet met je achternaam te spelen, Wilfred Bony wil ook niet langer meer met zijn achternaam spelen  ::)

Op het WK hebben Ron 'beton' Vlaar en Arjen Robben het gebrek aan kwaliteit weten te verdoezelen maar die deden tegen Italië en Tsjechië niet mee. Dan zijn wij net zo'n middelmatig landje als de rest ;-)

Ook van de jonge generatie moet Nederland het nog niet echt hebben helaas, hebben zich met de hakken over de sloot geplaatst voor de play-offs voor het EK: http://www.nu.nl/sport/3873710/jong-ora ... icket.html
Laatst gewijzigd door dinky89 op wo 10 sep 2014, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TessaThomas
Bij Feyenoord was Vlaar nuttig, maar niet bijzonder. Die is pas in Engeland echt beter geworden, maar is ook ouder als de andere twee. Maar Ron Vlaar is geen wereld verdediger, dus deze verloren wedstrijd aan het gebrek van zijn kwaliteit hangen gaat te ver. Ja, Arjen Robben mis je. Die is op dit moment gewoon onvervangbaar.

Het was gisteren niet fel genoeg en dan gaat Van Persie hele andere dingen doen uit frustratie. We hebben ook bijna geen tussengeneratie, De Vrij, Indi enzovoorts zijn erg jonge en onervaren spelers, terwijl de ervaren jongens weer een aantal jaar ouder zijn. Je kan moeilijk van Eredivisie spelers verwachten dat ze de ervaring hebben van spelers die CL spelen of in een goede competitie rondlopen.
Door dinky89
dus deze verloren wedstrijd aan het gebrek van zijn kwaliteit hangen gaat te ver
Ik heb het ook niet over de Vlaar bij Feyenoord maar de Vlaar van nu die ons tijdens het WK meerdere malen op de been heeft weten te houden.
Denk wel degelijk dat het een wereld van verschil maakt of hij erin staat of niet. Niet alleen door zijn ervaring in Engeland maar ook als coaching voor de jonge knaapjes die er nu rondlopen.
Heb je ook gezien hoe de doelpunten tegen Italië vielen? Was een kwestie van enorm knullig verdedigen terwijl iemand als Vlaar die jonge jongens had kunnen bijsturen.
Maarja, ben dan ook zo'n 'idioot' die niet alleen het Nederlandse voetbal volgt (eredivisie) maar ook regelmatig het Engelse voetbal kijkt (samenvattingen premier league, championship en afhankelijk of ik dan nog wakker ben eerste divisie en tweede divisie op zaterdagavond).

Ben wel blij dat zo'n Martins Indi nu in Portugal speelt met een ervaren rot als Maicon naast zich in de verdediging zodat hij ervaring op kan doen ;)

edit: ben niet de enige die er zo over denkt: http://heldenonline.nl/columns/bart-vli ... anje-vlaar
Laatst gewijzigd door dinky89 op wo 10 sep 2014, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TessaThomas
Ik ben ook niet zo'n 'idioot', hoewel ik dat van mensen die het wel doen ook niet vind. ;) Maar je bent wel één van de 1e die net zo gek is als mij :D

Maar jij hebt het over het gebrek aan kwaliteit wat niet verdoezeld werd door het ontbreken van Vlaar. Ik zeg dat het te veel is om dat alleen aan het ontbreken van Vlaar te hangen. Natuurlijk, hij was geweldig op het WK, maar zelfs de onervaren jongens waren dat, met vlagen. Ze zaten in een soort flow op het WK en die ontbrak nu bij iedereen. Maar dat is de ervaring en niet perse de kwaliteit. Ik denk dat die jonge jongens zat kwaliteit hebben en gelukkig gaan ze nu ervaring op doen. (hoewel ik het weer jammer vind voor Feyenoord haha)

Ik ben wel dolblij dat De Jong mee deed, want als je die ook nog mist, ja dat is helemaal te veel. Daarom is het jammer dat we geen tussengeneratie hebben, die net wat meer ervaring hebben als de Eredivisie jongens. Want dat ben ik helemaal met je eens, ervaring heb je nodig, want qua kwaliteit vind ik ons geen middelmatig landje, maar wel door het gebrek aan ervaring en de stomme beginnersfouten.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op wo 10 sep 2014, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dinky89
Ik denk dat Vlaar juist de jonge jongens mee kan nemen in die flow, mede door coaching ;)
De Jong is inderdaad ook zo'n speler die tenminste wat duelkracht en ervaring heeft :)

Hoop echt dat de verdedigers zich in het buitenland door (blijven) ontwikkelen want dat is wel duidelijk de meest zwakke linie in mijn ogen. Daarnaast missen we nog een echte vervanger van Nigel de Jong op het middenveld. Heb wel eens het idee dat er teveel mooi weer voetballers rondlopen en er daardoor niet een vervanger is van Nigel de Jong (die veel voldoening haalt uit een goede blocktackle).
Al worden spelers in de Nederlandse competitie ook totaal niet gehard met de scheidsrechters die hier rondlopen  :-X Mede een reden waarom 'we' op Europees niveau zo weinig presteren.

Ik ben trouwens met het voetbalvirus aangestoken door mijn huidige vriend. Kom uit een gezin waar voetbal zo ongeveer de deur werd gewezen (alleen mijn moeder vind Nederlands elftal nog wel leuk, vader heeft enorme hekel aan voetbal en weet dus ook niet wat buitenspel is  ::) ). Tja, en toen name vriendje mij mee naar stadion waar RBC werd verslagen met 7-1 en was ik verkocht  ;D Mede door een hattrick van Klaas Jan Huntelaar waardoor ik ergens toch een zwak voor hem heb ontwikkeld (al is hij alleen als spits binnen de 16 meter fantastisch, daarbuiten heb je zo goed als niets aan hem helaas).
Door TessaThomas
dinky89 schreef: Ik denk dat Vlaar juist de jonge jongens mee kan nemen in die flow, mede door coaching ;)
De Jong is inderdaad ook zo'n speler die tenminste wat duelkracht en ervaring heeft :)

Hoop echt dat de verdedigers zich in het buitenland door (blijven) ontwikkelen want dat is wel duidelijk de meest zwakke linie in mijn ogen. Daarnaast missen we nog een echte vervanger van Nigel de Jong op het middenveld. Heb wel eens het idee dat er teveel mooi weer voetballers rondlopen en er daardoor niet een vervanger is van Nigel de Jong (die veel voldoening haalt uit een goede blocktackle).
Al worden spelers in de Nederlandse competitie ook totaal niet gehard met de scheidsrechters die hier rondlopen  :-X Mede een reden waarom 'we' op Europees niveau zo weinig presteren.

Ik ben trouwens met het voetbalvirus aangestoken door mijn huidige vriend. Kom uit een gezin waar voetbal zo ongeveer de deur werd gewezen (alleen mijn moeder vind Nederlands elftal nog wel leuk, vader heeft enorme hekel aan voetbal en weet dus ook niet wat buitenspel is  ::) ). Tja, en toen name vriendje mij mee naar stadion waar RBC werd verslagen met 7-1 en was ik verkocht  ;D Mede door een hattrick van Klaas Jan Huntelaar waardoor ik ergens toch een zwak voor hem heb ontwikkeld (al is hij alleen als spits binnen de 16 meter fantastisch, daarbuiten heb je zo goed als niets aan hem helaas).
:smitten: Okee, ik ben het dus helemaal met je eens! :D Hier ook aangestoken door huidige vriend, vader was wel Feyenoord fan, maar moest verplicht op de slaapkamer kijken haha

Ook qua Huntelaar, binnen de 16 geweldig, daarbuiten niet. En De Jong idd. En de scheidsrechters.... hahahaha
Door Inge en Bono
Mijn husband ook. Ik zat vroeger te mopperen bij studio sport en meneer zat hoofdschuddend op het balkon, met Boon en Sem te spelen en te knuffelen  :biggrin2: Good old times :smitten:

Bij mij heeft meneer blijkbaar aardig demotiverend gewerkt; ik kijk eigenlijk niks meer. Nou ja, EK of WK nog wel met een schuin oog  ;)
Door dinky89
Heerlijk nog een vrouw die voetbalsupporter is  :smitten:
Hier zeggen onder andere mijn opa en oom van mijn vaders kant (die dus wel voetbalsupporters zijn) dat ik voor de verkeerde club heb gekozen :P Tja, dat zijn cambuursupporters en vriendje heeft mij besmet met heerenveenvirus ;) Wat dan wel komisch is, is dat mijn opa met mijn oma dus in het heerenveenstadion zat met een kennis bij diezelfde wedstrijd tegen RBC zonder dat we dat van elkaar wisten  ;D Paar dagen daarna op mijn verjaardag zeggen ze dus dat wij nooit raden waar zij geweest zijn. Dus ik zeg voor de grap naar heerenveen - RBC, had ik het dus in één keer geraden  ;D Zorgt ook wel voor leuke plagerijtjes binnen de familie, zeker nu cambuur dus in eredivisie speelt. Hoop alleen wel dat de stewards dit seizoen beter opgewassen zijn tegen irritante cambuursupporters op de thuistribunes, heb me nog nooit zo onveilig gevoeld in het stadion als vorig seizoen bij de wedstrijd heerenveen - cambuur  :-\
Door eelke
Kim_S schreef: Heb je toch weer je momentje meegepikt  :biggrin2:
Ja idd.

Vorige week ook al bij het bushokje na Rowwen Heze. Iemand had een knvb logo als tatoo en toen blèrde ik dat ik zo fan was van Dirk Kuyt  ::) Dat was vrijdag avond.  ::) ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door