Hope schreef:
Smooties, ik krijg ze gewoon niet weg. Nee, doe mij dan maar zuurkool.
Hoewel ik wel heel veel fruit eet. Ik doe vier sinaasappels, twee bananen, twee peren, twee appels en een kiwi in de blender met een liga eerste stap. Heerlijk!
Misschien moet ik toch maar aan de Domperidon.
Zuivel neem ik niet. Ik kom ook niet in de zon.
Spoelen moest ik wel, al kreeg ik er niets speciaals voor mee. In de brief stond 'mondwater'. Ik heb bij de drogist mondwater gehaald voor geïrriteerd tandvlees.
Dat mocht pas op de derde dag en dat heb ik netjes gedaan.
Van de kaakchirurg heb ik een spuit met een plastic slangetje gekregen. Dat vul ik met waterstofperoxide en moet ik aanleggen met water. Dit zo ver mogelijk het gat in en leegdrukken.
Ah, fruit met liga valt voor mij ook wel onder een smoothie hoor

klinkt voor mij lekkerder maar ieder zijn ding he

maar zorg echt dat je alleen maar lekkere dingen erin mikt, ga jezelf niet pijnigen met dingen die gewoon goor zijn, dan gaat eten je alleen maar meer tegen staan.
Ik zou wel de domperidon proberen inderdaad. Wellicht is het een patroon wat je even moet doorbreken en heb je het maar een paar dagen nodig. Je lijf krijgt toch al veel te verduren dus het lijkt me erg belangrijk dat je goede brandstof binnen krijgt.
En verder, probeer nu even los te laten hoe je je nu voelt, hoe het zou moeten zijn, hoe het andere keren was. Richt je nu op je herstel en de rest komt later. Ik lees steeds best wat frustratie over de zorg die je nodig hebt, dat het herstel langzaam gaat, en ik snap het, maar het werkt je nu denk ik ook wel tegen. Dus proberen te accepteren dat het is zoals het is, en beloof jezelf dat zodra je dat aankan, je dan pas je frustratie uit. Je houdt dit topic ook steeds bij en dat is later wel fijn om er een verslag van te maken bij een klachten procedure. Wellicht zijn er dingen die je hier niet schrijft, dan is een dagboekje bijhouden misschien wel slim, zeker omdat praten pijnlijk is en je daardoor ook niet alles zult vertellen aan de mensen om je heen.
Verder wil ik je natuurlijk ook veel succes en beterschap wensen! En doe met bovenstaande wat je wilt, het is een idee/advies, maar misschien werkt het helemaal niet voor je, dan gooi je het maar gewoon 'in de prullebak'.