Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sieglinde
Ja maar je kolfde ook wel extreem veel he. 100 cc is echt niet slecht te noemen. Hoe vaak drinkt hij op die 6 uur? Drinkt hij nog voor je vertrekt? Dus 1a2 keer drinken?  Haalt hij wel in als je thuis bent.
Door Nadia
Ik vond het wel een fijne hoeveelheid.
Ik laat hem idd altijd bij mij drinken voor ik vertrek.
Hij heeft bij Yordi rond 9uur gedronken. En rond half 1.
Ik had 3 voedingen uit liggen. 2 uit de vriezer en 1 afgekolfd.
Ik heb zojuist zelf 1 fles gegeven. Want die kon niet terug de vriezer in. Dan kolf ik zo af. En kan dat de vriezer in.
Had op het werk daarstraks 140 gekolfd. Dus das al meer dan de 100 die ik de laatste paar dagen kolf :)
Door Else
Nou ik kreeg er op een gegeven moment de schurft aan om 2 x te moeten kolven voor 1 voeding en heb 2 mnd dat aangevuld met kV. Vond t eerst niks maar heb dat een beetje losgelaten en dat gaf mij uiteindelijk wel rust. Zo kon ik de bv nog steeds fijn en leuk houden. Weet je wat lastig is dat er weinig evidence voor van alles is.
- ik kon geen een langer termijn onderzoek vinden dat kindjes die bv hebbenfekregen daadwerkelijk minder allergieën hebben, jullie wel?
- heb trouwens ook geen hele slechte artikelen over die domperidon gelezen, jullie? Zo ja hebben jullie een link daarvan?

Ik ben echt pro borstvoeding hoor maar heb ook rekening gehouden met mezelf in de keuzes die ik heb gemaakt.

Nadia hoop dat t snel weer toeneemt!!
Door Urs
Nou hier in in de Fam./ vrienden kring word de bv mbt minder allergieën ontkracht,  kinders borst voeding gehad en flink allergisch voor bepaalde voeding en dieren, ander gezin kinders veel ziek. En kinders geen bv gehad en niet allergisch en amper ziek.
Door Sieglinde
Urs schreef: Nou hier in in de Fam./ vrienden kring word de bv mbt minder allergieën ontkracht,  kinders borst voeding gehad en flink allergisch voor bepaalde voeding en dieren, ander gezin kinders veel ziek. En kinders geen bv gehad en niet allergisch en amper ziek.

Nu, je moet wel vergelijken zoals het moet he. Het ene gezin kan sws vatbaarder zijn voor allergieën...
Else! schreef: Nou ik kreeg er op een gegeven moment de schurft aan om 2 x te moeten kolven voor 1 voeding en heb 2 mnd dat aangevuld met kV. Vond t eerst niks maar heb dat een beetje losgelaten en dat gaf mij uiteindelijk wel rust. Zo kon ik de bv nog steeds fijn en leuk houden. Weet je wat lastig is dat er weinig evidence voor van alles is.
- ik kon geen een langer termijn onderzoek vinden dat kindjes die bv hebbenfekregen daadwerkelijk minder allergieën hebben, jullie wel?
- heb trouwens ook geen hele slechte artikelen over die domperidon gelezen, jullie? Zo ja hebben jullie een link daarvan?

Ik ben echt pro borstvoeding hoor maar heb ook rekening gehouden met mezelf in de keuzes die ik heb gemaakt.

Nadia hoop dat t snel weer toeneemt!!
Google dan maar eens motilium...
Domperidom is hier uit de handel gehaald en hetzelfde willen ze doen met motilium en touristil( of is al gebeurd). Het belast het hart. Diverse overlijdens zijn er aan gelinkt.

Ik ben erg pro bv maar ik snap niet dat men liever een medicijn met die werking inneemt dan een flesje kv te geven. Ik vins het zelfs een understatement te zeggen dat de voordelen van de bv dan toch echt helemaal weggeslonken zijn...
Door Nadia
Ik heb wel een heel duidelijk stuk gelezen over bv en allergieën. Zal eens kijken of ik die nog kan vinden. Belangrijk was iig wel om tot 6 maand enkel bv te geven. Dus niet met 4 maanden bijvoeding.
Wat betreft de opmerking van urs daar kun je gewoon niet tegenop. Want dat is zo'n kleine groep. Dan ligt het percentage met meer succes op FV meteen super hoog.

Het is niet het artikel wat ik bedoelde. Maar vond deze wel heel leuk geschreven:  http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden/

Borstvoeding lijkt hier een flinke boost gehad te hebben. als de kolf resultaten er niet naar zijn ga ik idd mijn kolf eens laten nakijken.
Door Urs
Weet je het maakt mij niet uit of je bv of kv geeft, en als die onderzoeken zeggen mij niet zoveel als het om je eigen kind gaat. Gewoon dat doen waar je je goed bij voelt en gelukkig van wordt.

En dat nu net in mijn omgeving het tegendeel word bewezen op kleine schaal wil niet zeggen dat ik er niet in geloof dat het allergieën kan voorkomen.

Ik heb enorm respect voor moeders die bv geven. Maar ik word soms een beetje moe van van de bv goeroe's die vergeten dan het ook wel eens niet lukt/ gaat om bv te geven en daar is dan geen respect voor ( niet om iemand hier persoonlijk aan te vallen, maar dat ervaar ik nu als ik zeg dat ik geen bv ga geven).
Door Nadia
Maar dat laatste doet toch niemand hier?
En andersom is het ook hoor. Als je zegt dat je na 6 mnd nog bv geeft word je ook voor gek verklaard.

Ja, ik vind bv om honderden redenen beter dan KV. Dus ik laat dat wel blijken. Maar dat heeft niets te maken met disrespect. Maar puur mijn enthousiasme over de bv. Vergelijk het maar met de enthousiasme van vers voeding. Ook daar kennen we haast allemaal de bijwerking van de enthousiasme erover.
Bv geven is voor mij een deel van mijn moederschap. Das iets wat velen ook niet begrijpen.
Door koekje
Nadia schreef: Maar dat laatste doet toch niemand hier?
En andersom is het ook hoor. Als je zegt dat je na 6 mnd nog bv geeft word je ook voor gek verklaard.

Ja, ik vind bv om honderden redenen beter dan KV. Dus ik laat dat wel blijken. Maar dat heeft niets te maken met disrespect. Maar puur mijn enthousiasme over de bv. Vergelijk het maar met de enthousiasme van vers voeding. Ook daar kennen we haast allemaal de bijwerking van de enthousiasme erover.
Bv geven is voor mij een deel van mijn moederschap. Das iets wat velen ook niet begrijpen.
Ik merk geen rare blikken in mijn omgeving dat Vera nog steeds BV krijgt. Men vindt het heel normaal.
En dat is BV ook; normaal. Niets minder, maar ook niets meer dan dat. Ik heb in mijn directe kring overigens ook genoeg mensen die weinig tot geen BV hebben gegeven. Als mensen daar een goede reden voor hebben, vind ik het echt allemaal best.
En aan de andere kant, als ze er geen goede reden voor zouden hebben, zou ik het denk ik als puntje bij paaltje komt ook allemaal best vinden. Hun kind immers.

Kan je mij uitleggen hoe dat BV deel van je moederschap is? Ik begrijp dat niet helemaal.
Wij doen hier aan Attachment Parenting, zoals wellicht bekend is. En daarin kan BV een grote pijler zijn. Maar het is echt geen deel van mn moederschap. Zonder zouden wij namelijk nog steeds dezelfde responsieve ouders zijn. Er zijn zaken die voor ons wel bepalend zijn voor ons ouderschap, maar niet direct de BV.
Ik vind dat je BV daarmee op een te groot voetstuk zet en het normale eraf haalt.

En hoe wil je dat doen als je straks met de BV stopt? Er komt een punt van stoppen, je zal geen 20jarige nog aan de tiet hebben.
Ben je dan ineens minder moeder? Nee toch zekers.
Door Urs
Nadia schreef: Maar dat laatste doet toch niemand hier?

dat zeg ik toch niet, ik bedoel in het algemeen.
Door Nadia
Urs schreef: dat zeg ik toch niet, ik bedoel in het algemeen.
Soms zijn dingen van gevoel moeilijk uit te drukken. Helemaal op papier.
Maar het is en DEEL van mijn moederschap. Moederschap is voor mij hoe ik om ga met Dwayne. Bij elke leeftijd staan andere dingen centraal. Bijvoorbeeld zal "later" leuke en gekke actieve dingen doen een deel van mijn moederschap zijn. Het is gewoon een stuk over het groot brengen en opvoeden. Nu moet je opvoeden en bv niet te letterlijk nemen.
Ik zet bv daarmee niet op een voetstuk. Of misschien ook wel. Ik wil het gewoon heel graag. Ik heb bepaalde verwachtingen die ik graag wil doen.
Beetje raar vergelijk misschien. Stel ik verlies morgen mijn been. Ik zou dan niet, of moeilijker met Dwayne kunnen rennen, ravotten enz. Dan zou dat ook een deel van mijn moederschap zijn dat verloren gaat. Misschien een zwak voorbeeld omdat dit nog met andere dingen te ontvangen is. Maar ik hoop dat je mijn punt snapt. Iets wat je voor ogen had om te doen gaat niet meer. Dat kan best een verlies zijn.

Borstvoeding is voor mij niet "normaal" maar wel iets bijzonders. Iets natuurlijks.
Ik ben er op een bepaalde manier ook trots op. Maar ook weer niet. In die zin dat je het woord trots niet echt kunt koppelen hieraan. Want dan zou de duur bepalen hoe trots ik ben.
Ik ben er gewoon heel gelukkig mee.

Ik weet niet goed of ik mijn gevoel van deel moederschap hiermee heb kunnen uitleggen maar het was een poging
Door Else
Ik heb de bv ook als iets bijzonders ervaren en snap dat het voelt als deel van je moederschap.
Waarmee ik niet zeg dat als je geen borstvoeding geeft je perse iets hoeft te missen of iets dergelijks ik spreek alleen vanuit mijn eigen ervaring.
De borstvoeding heeft mij heel veel knusse momenten opgeleverd met Suze en ik was ook wel trots op m'n tieten  :) dat ze zoveel kon groeien alleen van mijn melk.... Ik vond/ vind dat een mooi gegeven.

Kunstvoeding heeft ook zeker zijn voordelen zeker in combinatie met werk vind ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door