Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door koekje
Weet je zeker dat dat het geval is?
Dat je minder tussen voedingen door produceert, maar meer tijdens de voeding zelf? Dus een stabilisatie van je productie. Het is niet dat dat klokslag met 9 maanden zo is natuurlijk.
Het kan ook zijn dat de motor van je kolf zn beste tijd heeft gehad, ik heb dingen gelezen over dat je bepaalde kolven gewoon niet zo lang kunt gebruiken.
En misschien is er minder vraag vanuit Dwayne, dat het een natuurlijk proces is. Hij gaat binnenkort serieus aan bijvoeding beginnen natuurlijk.
Door koekje
Of komt Dwayne gewoon vaker voor een voeding? Dat is ook niet gelijk een teken dat je productie keldert.

Niet te druk om maken hè, stress is juist niet goed en er zijn geen redenen om aan te nemen dat je opdroogt (tenzij je actief BV voor KV aan het vervangen bent).
Door Else
@nadia: Oh balen! Hoe lang ben je nu aan het werk? Ik had na 1 - 1.5 mnd werken ook het idee dat t terug liep. Heb toen nog een tijdje domperidon geslikt en dat heeft mij toen geholpen om m'n productie op te krikken. Ook vaak aanleggen natuurlijk. Ik vond t ook een vervelend gevoel van die lege borsten en niet zeker weten of je genoeg geeft.

@koekje: nee t is uit met de tieten....
Ik heb 2.5 maanden gekolfd op mijn werk en ik kolfde altijd te weinig waardoor ik een tijd een combi bv / kV bij de oppas heb gegeven. Toen gestopt met kolven omdat ik daar echt genoeg van had en toen begon het terug te lopen. Uiteindelijk met 6 mnd helemaal gestopt.
Door koekje
Ah, ik ben me langzaam aan het orienteren op bijvoeding en zag jouw lijstje staan met wat Suze op een dag zoal eet. Ik vroeg me af hoe je de tiet daarin plande, maar die plan je er dus niet meer bij in  ;)
Door Else
Nope, was wel wennen hoor. Ook voor Suze, ze heeft nog tijden aan m'n truitje zitten trekken, op zoek naar....  hihi. Ondertussen niet meer.
Ik vind t wel raar hoe snel t opeens gaat, van 6 voedingen per dag binnen 2/3 weken naar nog maar 2 tot 3 flesvoedingen en de rest ander eten. Gaat boven verwachting goed eigenlijk.
Door Nadia
Ik weet niet waar het door komt.. Ik weet wel dat mijn vriezer zo goed als leeg is. Dwayne komt inderdaad vaker. Daardoor krijg ik amper gekolfd. Voor het eten 40cc kunnen kolven. En zojuist weer. Ik zeg het je. Dat doet pijn om met zo'n klein bodempje naar de koelkast te lopen.
Op het werk kolfde ik per keer 240 cc. Nu nog maar 100. Das niet genoeg om de voedingen bij te houden. Er is nog niks aan KV gegeven.
Ik heb de kolf nu op mijn nachtkastje gezet. Voor vannacht de wekker zetten. Moet om 5 uur opstaan. Kan ik vannacht nog 1x kolveb en voor ik ga werken. En misschien meld Dwayne zich nog. Denk het haast wel. Want hij ligt al een goed uur in bed. Dus dan zal hij  vannacht honger krijgen. Geeft niet is goed voor de productie.
Als het moet ga ik ook aan de domperidon. Ik ben nog niet van plan te stoppen!!
Door Jantina
Je gaat dus een medicijn nemen terwijl je niet ziek bent omdat de bijwerking het verhogen van melkproductie zou zijn??? Dat gaat ver zeg... en vervolgens krijgt je kindje dat ook binnen... heel apart.
Door koekje
Ik zou de motor van de kolf laten nakijken. Ik heb vaker gehoord over motoren van kolven die er ineens mee ophielden. Dan heb je wel genoeg, maar krijgt de kolf het er niet uit.
Volgens mij kan je dat laten doen bij zo'n kolvenwinkel.

Neem ook genoeg rust. Rust is hoognodig voor een goede productie. Probeer een evenwicht te vinden tussen 's nachts kolven en slapen.

Hou Dwayne zn pampers in de gaten. Dat hij vaker komt, kan ook gewoon even zijn dat hij zn verkoudheid probeert in te halen en dat het zich weer over een week stabiliseert. Dan heb je voor niets in de stress gezeten en dat is niet goed voor je.
Als je echt het idee hebt dat hij honger heeft, dan maar een flesje KV. Ik snap dat je dat niet wilt, maar schijnbaar is van een beetje en als je geen schema van afbouwen erop nahoudt, niets aan de hand qua productie.

Of is er een kans dat je zwanger bent?
Dan loopt je productie namelijk wel terug. Je hoeft niet eerst ongesteld te zijn geweest om weer zwanger te kunnen worden. Zonder anticonceptie is er gewoon kans op zwangerschap en dan kan je productie stoppen, om pas weer terug te komen bij een volgende bevalling.

Jantina schreef: Je gaat dus een medicijn nemen terwijl je niet ziek bent omdat de bijwerking het verhogen van melkproductie zou zijn??? Dat gaat ver zeg... en vervolgens krijgt je kindje dat ook binnen... heel apart.
Ik ben heel pro-BV, maar ik zou ook niet makkelijk naar domperidon grijpen. Of je kind het ook binnenkrijgt weet ik niet (is niet bij alle medicatie zo), maar ik weet wel dat domperidon wel invloed heeft op je eigen vertering en maag-darmstelsel. En mocht je daardoor minder vitamientjes etc binnenkrijgen, ondervindt Dwayne hier natuurlijk wel last van  :-\
Het is een keuze die je zelf moet maken uiteraard.
Door monster
Domperidon is erg gevaarlijk. Lees even goed want er is veel over te doen geweest. Heb je al donker bier geprobeerd? Ik heb borstvoeding gegeven tot anderhalf jaar en anijsmelk of donker bier waren goede middelen om alles op gang te houden
Door koekje
monster schreef: Domperidon is erg gevaarlijk. Lees even goed want er is veel over te doen geweest. Heb je al donker bier geprobeerd? Ik heb borstvoeding gegeven tot anderhalf jaar en anijsmelk of donker bier waren goede middelen om alles op gang te houden
No offence, maar hoeveel jaar is dat geleden?
Alcohol en BV is geen denderende combinatie. Alcohol gaat op een gegeven moment namelijk door in je voeding en dan heb je een dronken kind. Af en toe eens een pintje voor de leut net na een voeding kan best, maar daar dient het ook bij te blijven.
Wat zijn de productieverhogende eigenschappen van koemelk (wat eigenlijk voor kalfjes is  :P ) met een anijsblokje?
Door koekje
Jantina schreef: Koek, ik hoop toch niet dat er heden ten dagen nog serieus mensen zijn die denken dat je door t geven van BV niet zwanger kunt worden... onder welke steen liggen die???
Ja helaas zijn er dat nog best veel.
Nu is het het zo dat volledige exclusieve BV ergens een remmende werking op je eisprong kan hebben. Maar dat hoeft niet. En het lullige is dat je er op het moment suprème niet zoveel van merkt of dit nu wel of niet het geval is.

En ik had zelf bijna ook onder die steen gelegen  :-[
8 weken na de bevalling halve seks gehad (werden gestoord door een bepaald klein iemand en ik voelde me nog niet helemaal genezen genoeg van de bevalling) en 10 weken na de bevalling werd ik ineens ongesteld.
Als ik dat toen niet was geworden, had ik niet raar opgekeken. Maar dus wel risico op zwangerschap. En snel achter elkaar zwanger is echt voor niemand goed. Het is voor de nieuwe baby in kwestie zelfs niet goed; die heeft kans op dysmaturiteit, vroeggeboorte (prematuriteit), etc.
Wij hebben onze voorzorgsmaatregelen genomen. Nu al nog een baby erbij zou voor niemand goed zijn; niet voor mij (duh), niet voor meneer (slaapt hij nooit meer en zal er chronisch chagrijnig van worden), niet voor Vera (zal honger lijden en voortijdig een niet optimale moeder hebben) en niet voor de nieuwe baby (zie boven).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door