Ik heb totaal niet te vergelijken met alles wat jij nu doorstaat met jaren terug trekken van verstands kiezen wat problemen gehad, ik heb toen medicinale kruidnagel watjes in de kraters van mijn voormalige verstands kiezen gehad en daarna gespoeld met kruidnagel mondwater. Het is niet lekker maar smaakt beter dan ontstokken pus etc en het verzacht en bestreid ontstekkingen omdat het anti septies werkt.
Hier een recept voor Kruidnagel mond water: Kruidnagels werken antiseptisch. Kruidnagels helpen ontstoken tandvlees te genezen. Je kunt kruidnagels in een pan met warm water 6 uur weken. Het water zal een lichtbruine kleur krijgen. Om de pan warm te houden kun je er een hete natte handdoek om doen. Je verkrijgt na enkele uren een aftreksel van kruidnagels waarmee je goed je mond kunt spoelen. Om het lekkerder te maken kun je het op smaak brengen met kruidenthee. De eerder genoemde kruiden zoals munt en tijm lenen zich goed om te mengen met kruidnagels. Als de kruidnagelmondspoeling klaar is kun je het in een fles doen. Eventueel doe je onderin de fles de overgebleven kruidnagels. Bedenk wel dat het spoelwater daardoor langzaam sterker wordt. Je kunt er altijd een beetje water bij doen. Kruidnagelbomen groeien in de tropen. Als je daar bent dan kun je ook je mond verfrissen door op een vers kruidnagelbloemetje te kauwen. In Nederland is kruidnagel alleen in gedroogde vorm verkrijgbaar. Kruidnagels hebben behalve een antibacteriële werking ook een pijnstillende werking. Wanneer je kiespijn hebt kun je een kruidnagel op de kies leggen of in de holle kies; de pijn zal dan snel minder worden of verdwijnen. Door je mond te spoelen met kruidnagel worden je tanden een klein beetje bruinig maar deze aanslag is er goed af te poetsen.
Bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... kruidnagel.
Heel veel sterkte ermee.