Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ja het is de vraag of die beschermers zo onschuldig zijn. Mijn gevoel is er niet goed over, daarom ook Okugest erbij gegeven.
Meerdere keren contact met DA, maar beiden zeggen dat gezien zijn klachten nu de maagzuurremmer wel echt belangrijk is, omdat zijn maag zo overstuur is.

Gisteren dacht ik dat het beter ging, nu vanochtend weer ellende. Veel gras gegeten, erna niet gebraakt, maar buik gaat verschrikkelijk tekeer. Wil ook niet eten, hiervoor wel.

Het is alles bij elkaar en dat maakt het lastig. Ben al een maand niet vrolijk door dit. Vraag me af hoelang de invloed van metacam is, en of het ook door het andere voer gekomen is. Hiervoor ging het wel goed, ook wel wat klachten, maar niet zo heftig, en veel verminderd door probiotica, snijbonen en weglaten kip.

Donderdag ga ik naar een holistische therapeut, die aan ttouch, acupressuur en cranio-sacraal therapie doet en daarbij ook veel van vers voer weet en daar adviezen over geeft. Ik hoop dat zij ieg wat rust aan mijn hond kan geven, en zo maar weer de DA bellen.

Nog geen antwoord gekregen op mijn mail aan de homepathische DA, en wil echt weten hoelang die last van die metacam kan doorduren, of dat er iets anders is, bv niet tegen maagzuurremmer kunnen.

Super veel dank voor alle reacties, erg fijn om te horen wat bij anderen honden werkt en andere meningen zijn.
Punt is dat de moderne maagzuurremmes ook nog eens ervoor zorgen dat je geen b vitamines kan opnemen of andere belangrijke stofjes.
Dat wordt ontkend door de fabrikanten maar is wel bekend bij de artsen en ook bij de incidentele dierenarts.
Zo weer naar de DA. Mijn gevoel zegt ook alleen okugest, maar werkt nu ook niet. Al drie tabletten sinds vanochtend gegeven, maar blijft misselijk. Tijdens rondje alleen maar gras eten, erna liggen met veel buikgerommel. Wil nog steeds niet eten en ik vertrouw het niet.

Die rug vind ik op dit moment helemaal geen probleem meer, das vervelend. Dit vind ik echt eng, die maag. Echt superverdrietig en machteloos om hem zo te zien, en ook niet echt te weten hoe en wat.
Hij wil helemaal niets eten of drinken. Met spanning op de DA aan het wachten.  Ligt heel zielig, wil ook niet opstaan. Maak me echt zon zorgen. En helaas niet de homeopaat, die zat vol vandaag, en durf echt niet af te wachten tot morgen. Weer een andere DA uit de kliniek. Er werken er vijf, heb er nu twee gehad, en dit is de derde. Ook niet fijn.

Arm beestje wilde van de week al niet meer naar binnen. He bah. Hoop dat er zo iets gedaan kan worden, want mijn gevoel hierover is echt niet goed. Nog nooit zon zorgen gemaakt. Ja, oude hond gehad, die deed het prima op pijnstillers en glucosamine voor zijn stramheid. En de hotspots en jeuk die mucho vroeger had waren vervelend. M<aar dit vind ik echt eng. Ik hoop dat het enger lijkt dan dat het is..
Ik kan me goed voorstellen dat je je grote zorgen maakt! Dat je steeds een andere da krijgt is ook niet fijn. Als hij echt niets wil eten, zal dat op dit moment wel het beste zijn. Vaak voelen ze het zelf goed aan en een hond kan best wel een aantal dagen zonder eten. pffff Ik hoop heel erg dat er snel verbetering komt!
DA geweest. Homeopaat kwam ook even binnenlopen en gaf aan graag volgende week een consult te willen als eea weer rustiger is, zei ook duidelijk: er kijken nu drie verschillende mensen, en drie verschillende invalshoeken, maar ik wil hem graag zien voor totaalplaatje.

Heeft twee injecties gekregen, tegen braken en misselijkheid, en krijgt nu pillen mee om thuis te geven tegen misselijkheid (cerenia). Maagzuurremmer moet ik doorgeven. Daarbij krijgt hij weer een homeopatisch middel, wat hij in verleden ook gekregen heeft tegen zijn atopie- en allergieklachten, lycopodium.

Heeft bij de DA drie keer overgegeven. Bij  betalen hem in de auto gelegd, kwam ik terug, lag er rood bloed bij. Terug naar DA. Meegeweest, kon zijn door het vele braken, dat snapte ik ook.

Thuis gekomen, gaf hij aan te willen lopen. Komt er toch een partij dunne waterige vloeistof uit, die ook rood is, met wat onverteerde grassprieten.. Was net beetje gerustgesteld, maar gelijk weer DA gebeld.

Ik mag langskomen om hem ter observatie op te laten nemen en aan een infuusje, maar DA dacht dat het ook goed aan de enorme stress kon liggen. Maar even aan kijken, als hij binnen paar uur niet opknapt dan maar ter observatie.

Verder even gestopt met alle supplementen, en idd even geen voer wat ik al gegeven heb, maar konijnkvv met veel water als hij weer wilt eten. DA gaf aan dat dit door metacam komt, maar gezien zijn buikrommelen en atopie/allergie in verleden kan het inderdaad ook zijn dat hij DAARBIJ een bepaald element niet verdraagt uit het voer.

GElukkig beginnen ze bij mijn DA niet over brokken, maar over dingen als paard, konijn. Dat is dan wel weer fijn. Ze vroeg zelfs of in het KVV misschien iets verandert was. Dat is dan wel weer prettig. En er wordt een aantekening gemaakt dat hij geen metacam meer mag.

nu echt duimen dat hij snel opknapt, want dit is echt niet leuk.

injecties waren trouwens dexadreson en cerenia
Helaas net toch op moeten laten nemen..

Had na 1,5uur na het bezoek van de DA ineens weer spuitpoep, en dat kon niet van de stress komen. Was ook enige moment dat hij opstond om naar buiten te gaan. Gebeld en dit keer wilde de DA dat hij ter observatie op genomen moet worden.

Arme beestje wilde natuurlijk niet de auto uit,  en al helemaal niet in de kooi gaan liggen. Gelukkig besloot de assistente dat hij ook in de wachtkamer achter de balie bij haar mocht liggen. Daar heb ik hem rustig achter kunnen laten gelukkig, hij legde zich er gelukkig bij neer.

nu maar afwachten wat er gaat gebeuren. Wat ik wel erg eng vind, is dat hij eerst ineensl ziek was, toen twee dagen steeds iets beter, en vandaag dus ineens extreem ziek. Echt. Ben niet zo snel van de wap, maar stond vandaag meermalen op het punt om de afspraak niet af te wachten en gelijk binnen te stormen.

Luisteren naar je gevoel blijkt erg belangrijk. Vandaag deed ik het wel, en das maar goed ook. Had ik dat ook maar gedaan toen ik die metacam niet wilde geven. Maarja, dan denk je: ja, hij heeft veel pijn, en DA adviseert dit, en veel honden hebben er geen last van....drie weken is te overzien...nou niet dus.

hopelijk is hij snel thuis en hoeft hij niet te overnachten..tegelijk ben ik doodsbang dat hij zo thuiskomt, en morgen de ellende weer begint.

En misschien is het dubbelpech..heeft hij idd naast de metacam-aanslag nu gewoon een darmvirus wat schijnt te heersen...en hebben de vlooiendruppels die ik NOOIT geef maar gisteren wel gegeven heb omdat hij weer vlooien had en ik ook die ellende niet wilde voor hem ook invloed gehad..(6 weken geleden vlooien na bezoek mensen met vlooienkat...weken bezig met stofzuigen en vlooien doden, maar kon ze niet bestrijden, en hond heeft er allergie voor, dus toch druppels gegeven 4 weken  terug...) Maakt me in elk geval nog sterker in mijn overtuiging dat natuurlijke middelen veel beter zijn, zeker voor gevoelige honden..maarja..soms moet je wel paardemiddelen gebruiken denk ik...alleen misschien de vraag welke paardemiddelen je dan inzet...

In elk geval: als je een hond metacam geeft, en hij gaat veel gras eten: neem contact op met je DA. Sommige honden hebben er blijkbaar ook last van bij kortdurend gebruik..
Jemig wat vreselijk allemaal!! Arme jij,maar zeker die arme schat! Ik kan niet anders dan je heel veel sterkte wensen en hopen dat je lieverd snel weer opknapt en dat je het nooit meer mee hoeft te maken! Hij heeft nu in zo'n korte tijd zoveel ellende meegemaakt!

Nogmaals sterkte en ook ik ga voor je duimen! Een dikke knuffel voor jou! :-*
Echt superlief al die reacties. Ik voel me altijd een beetje schuldig...doe al een tijd aan barf, maar kom hier alleen als ik problemen of raad wil...

hier gelukig iets meer rust...de continue zorgen zijn eventjes op de achtergrond nu ik denk, nee hoop dat hij in goede handen is. Ligt aan een infuus en moet in elk geval tot morgenmiddag blijven.

wel fijn is dat ik een oude bekende tegen kwam, die me een goede holistische DA tipte...hij verkoopt zelf bij OERVOER, is daar terecht gekomen voor zijn eigen hond, en daar was iemand van Heel Dier, van Back to Balance. Zij kijken ook holistische en kunnen via speekselonderzoek ook de hond doormeten op allerlei dingen. Naast doormeten ook minder zweverige dingen hoor.

maar dat doormeten...dat valt voor mij in de categorie: baadt het niet dan schaadt het ook niet, en dus het proberen waard. Bij de DA krijg ik vooral te horen wat ik zelf al weet...met chronische klachten (en die maag/darm is hoewel het ook lange tijd heel goed gaat toch wel chronisch te noemen) ben ik vooral benieuwd wat er op andere vlakken uit kan komen..

en een Dierenarts die helemaal voor vers voer gaat en daar zelfs in kan aanbevelen..ja..dat lijkt me wel wat...

Nogmaals dank voor alle reacties, ik hoop echt om binnenkort te berichten dat meneer het weer goed doet op een mooi op maat gemaakt barfmenuutje, en weinig last heeft van zijn spondylose dmv fijne natuurlijke pijnstillers...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door