- gaat de computermuis uit (zit zo'n schuifje onder om uit te zetten) dan krabbelt Heicke met veel kabaal overeind want dan is het bankhangtijd
- rek ik me na bankhangtijd uit dan schiet ze van de bank af om haar krokodil te pakken want dan is het speeltijd
- zeg ik 'waar is kroko' dan zoekt ze haar krokodil een komt 'm keurig brengen, zeg ik 'waar is je touw' dan wordt het megasized touw gepakt en rent ze naar de gang (mag alleen daar, de rest van het huis is niet veilig als dat ding door de lucht vliegt), zeg ik 'waar is je bal' vliegt ze naar buiten en pakt haar voetbal en wacht dan midden op de binnenplaats tot ik naar buiten kom
- spelen we buiten met de voetbal en ik ga daarna naar binnen maar zij vindt het nog geen tijd om op te houden dan komt de bal mee naar binnen en vind ik deze steevast midden in het gangpad met mevrouw er demostratief naast
- geen pavlof maar zielig: ga ik met Heicke wandelen zit Ody jankend voor de deur want hij wil ook mee maar mag nooit mee (wandelingen zijn te lang voor hem dat kan hij niet meer)
- eet mijn dochter haar boterham dan zit Ody in de mand, ga ik de kamer uit dan zit Ody naast de tafel, kom ik daarna de kamer aan kijken er 2 heel onschuldig mij aan en is het bord plots leeg

- schraap ik een emmer yoghurt leeg dan gaat Heicke brommen want ze mag 'm altijd leeglikken daarna
- snij ik de vleesjes dan ligt Ody onder de tafel en zit Heicke naast de bak te wachten
- smeer ik brood zit Heicke rechts van mij en Ody links
- doe ik de hondensnoeptrommel open dan zitten ze kwijlend voor me te wachten totdat ik alles op de grond heb uitgestald (uit ieder zakje gaat 1 snoepje op de grond), moet ze eerst een poot geven en mogen ze daarna zelf kiezen wat ze willen hebben vooral hilarisch als de een dan net met datgene ervan door gaat wat de ander ook had willen hebben (dodende blikken) de poot krijg ik dan wel maar vervolgens kijkt die dan naar de ander en neemt geen lekkertje meer van de grond
Kan er een boek over schrijven ben vast veel dingen vergeten 8)