Moderator: Lizzy
Ruisje schreef: Ik hoorde vanmiddag van Lily's trimster dat er 3 honden zijn overleden vlak na de nieuwe lepto enting bij een dierenartsenpraktijk hier in de buurt.heb jij hier meer info over? Een Holistisch DA in Italie zoekt case reports...
edit: ruzie met tapatalk![]()
Annemarie Rijnveld schreef: heb jij hier meer info over? Een Holistisch DA in Italie zoekt case reports...Nee. Ik weet om welke dierenpraktijk het gaat, maar op hun site wordt er uiteraard niet over gerept, integendeel. En de trimster heeft het gehoord van haar klanten. Het is zo'n "ik heb gehoord en weet verder niks" verhaal, maar ik schrok er best van en poste het hier. Geen idee of de DA praktijk de sterfgevallen aan de enting wijt of de kop in het zand steekt...
Annemarie Rijnveld schreef: heb jij hier meer info over? Een Holistisch DA in Italie zoekt case reports...Heb je haar mailadres, via PB ofzo. Ik krijg ze wel binnen maar uit de 2e hand, dus ik kan de eigenaren vragen het door te sturen.
Hitam schreef: Heb je haar mailadres, via PB ofzo. Ik krijg ze wel binnen maar uit de 2e hand, dus ik kan de eigenaren vragen het door te sturen.Dank je Tanneke, ja ik heb haar emailadres, ik stuur je een PB!
Thea schreef: Ik kwam vandaag dit stukje tegen.Nee, dit slaat echt als een piemel op een drumstel.
Maar snap de link niet met Weil
Is het zo dat Weil dus ook door blauwalg kan komen
Blauwalg is een alg die zich snel verspreid bij warm weer. De symptomen van een besmetting komen overeen met de symptomen die optreden bij botulisme: braken of diarree. In tegenstelling tot het vogeltype-botulisme, is Blauwalg gevaarlijk voor mensen en honden. Controleer daarom of uw hond is ingeënt tegen de Ziekte van Weil. Deze inenting zit namelijk niet in de standaardcocktail. Raadpleeg de sticker in het paspoort van uw hond of consulteer uw dierenarts om er zeker van te zijn dat uw hond is ingeënt.
**Jillaroo** schreef: nee mijn honden worden niet ingeent met de lepto L4. Van heel dichtbij; 2 honden van een vriendin van mij zijn er aan overleden.He wat?? Kun je daar meer over vertellen....?![]()