Hier gaan ze op de tijd dat ik naar mn werk vertrek ook vanzelf naar boven (ze mogen niet in de woonkamer als we er niet zijn). Ook op dagen dat ik thuisblijf.
Als ik schoenen en jas aantrek doen ze dat ook, maar dat lijkt me normaal. Maar ook als ik die niet aantrek zit Kleintje zeker een tijdje boven. Ze kan dan met zo'n onozel gezicht een paar uur later beneden komen (heeft ongetwijfeld geslapen) waarop je leest: Ah, ben jij hier? ???
Kleintje zorgt ook gewoon dat ze als eerste boven is. Ze durft al naar boven trekken voordat de tv afgaat en we gaan slapen, als ze voelt dat het bijna tijd is. Zo kan ze het beste slaapplekje inpikken. Want een van de jongens zou maar eens op het idee moeten komen om in hààr mandje te gaan liggen...
Toen Luis een tijdje pilletjes moest krijgen, gaf ik die op de eettafel. Normaal mag hij daar niet op. Hij vond het pilletje maar niets, maar hij kreeg er snoepjes achteraan en die lust hij wel. Na een paar dagen moest ik de schuif waar ik de pilletjes bewaarde maar open doen en meneer sprong op tafel. Dat dat pilletje er eerst nog voor moest, vond hij minder leuk, maar goed, het idee van de snoepjes zorgde wel dat hij steeds flinker werd.
Bij de anderen werkt de borstels nemen ook zo goed. Dan staan ze met 2 voor de krabton te miauwen en rondjes te draaien. Kleintje heeft graag iets om kopjes tegen te geven als ze geborsteld wordt en de gaten in de krabton dienen daar prima voor. Luis die maakt dan dat hij wegkomt want die is bang van de borstels hoewel hij het borstelen zelf eigenlijk best wel leuk vind, alleen niet als ik dat beslis. Hij moet dat zelf beslissen.

Wat ik het opmerkelijkst vind is dat Cuzco op dat moment perfect weet dat Kleintje eerst geborsteld wordt. Hij gaat dan eerst wat rondlopen en komt pas echt bij mij wanneer Kleintje klaar is.
En dat wanneer ik haar aan het borstelen ben, hij haar wél kopjes kan komen geven zonder een mep te krijgen. Normaal wil Kleintje hem niet in de buurt en zeker niet dat hij haar kopstoten geeft. Cuzco is nogal ongeremd als hij zijn liefde voor haar wil betuigen en ik kan volgen dat Kleintje het niet zo fijn vind, want zijn kopstoten zijn behoorlijk hard, ook voor mij. Maar als Kleintje geborsteld en uitgebreid geaaid wordt, dan weet hij dat ze gunstig gestemd is. Dan komt hij voorzichtig zijn kopje aanbieden en wil ze hem wel eens over zijn voorhoofd likken. Het enige probleem is dat hij daar dan ook weer te veel in opgaat en durft te ver te gaan...
Ik heb geprobeerd Kleintje ook te leren dat er na nagelsknippen snoepjes komen, maar dat wil ze niet aanvaarden. Ze wil ze met moeite aannemen, want ze is dan echt kwaad en wil niet omgekocht worden.