Hoe ze het weten weet ik niet maar dat (sommige) honden het weten ben ik van overtuigd. Toen Tadej nog jonger was namen we haar regelmatig mee naar haar fokker en iedere keer reageerde ze vol enthousiasme met "zoentjes" geven, gekke geluidjes maken en tegen haar op springen. Op een keer toen we daar weer kwamen en ik Tadej uit de auto haalde ging ze ipv het standaard ritueel plat op de grond liggen en ze verroerde geen vin! Ik was stom verbaasd maar de fokker leek het heel normaal te vinden. Ze merkt/ruikt dat ik zwanger ben, was haar reactie. Daarna nog een aantal dingen met haar meegemaakt waardoor ik alleen nog maar meer onder de indruk ben geraakt van wat honden (of iig deze hond) gewoon weten of merken aan ons.
Of alle honden dat ruiken/... vraag ik me wel eens af. Caleb bv kwam op mij wat zulke dingen betreft over als een onnozele hals

maar ik denk ook wel eens dat hij zulke dingen miss ook best in de gaten had maar dat hij er alleen heel anders mee om ging. Hij paste zijn gedrag er misschien gewoon niet op aan en ging (zoals hij altijd deed) gewoon lekker z'n eigen gang.