Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Is er geen forum of iets in die aard waarop buitenlandse inwoners van de Filipijnen ervaringen uitwisselen? Vraag daar eens raad ivm een da waar je naartoe kan. Hopelijk zit er daar ergens een Nederlandse da op rust die jullie kan ondersteunen of helpen.
sella schreef: Die stank doet mij ook aan huidgisten denken.

Overigens, de huid wordt niet droog bij de airco. Wij hebben de airco aangehad met de warmte hier in nl, de oksels en liezen bleven klam en warm.
Vergis je daar niet in. Ik heb zelfs nu een hond met een stukkende huid onder de oksel van het vele liggen na een operatie.
Daarom doe ik nu een paar keer per dag de oksels fris droog blazen :biggrin2:

Hebben we geprobeerd maar hij word helemaal gek dus we proberen hem langzaam te leren dat een fohn niet eng is..:)

Met welke kam/borstel ontwol jij?

We kammen hem met een herders hark.
inni schreef: Is er geen forum of iets in die aard waarop buitenlandse inwoners van de Filipijnen ervaringen uitwisselen? Vraag daar eens raad ivm een da waar je naartoe kan. Hopelijk zit er daar ergens een Nederlandse da op rust die jullie kan ondersteunen of helpen.
inni schreef: Is er geen forum of iets in die aard waarop buitenlandse inwoners van de Filipijnen ervaringen uitwisselen? Vraag daar eens raad ivm een da waar je naartoe kan. Hopelijk zit er daar ergens een Nederlandse da op rust die jullie kan ondersteunen of helpen.

Nee helaas niet, al wel naar gezocht. :(

Maar, na het lezen van jullie berichten naar DA 100.000 gegaan en tada meneer heeft inderdaad gisten, nu weet ik echt niet meer wie ik moet / kan vertrouwen... we hebben een shampoo gekregen en ze hebben ons verteld hem na het douchen droog te föhnen..
Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal moedeloos van wordt :-\. Dit is echt heel erg vervelend en dan druk ik mij zacht uit...

Nou weet ik niet of je mijn topic hebt gelezen, de vertaling van de Allergy Solution van Shawn? Teveel huidgisten zijn vaak de oorzaak van een onderliggend probleem. Dat kan zijn atopische dermatitis. Dat kan ook zijn een allergie voor iets in de voeding. Ik zou beginnen met direct een totaal graan en koolhydraatvrije voeding!
Lizzy schreef: Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal moedeloos van wordt :-\. Dit is echt heel erg vervelend en dan druk ik mij zacht uit...

Nou weet ik niet of je mijn topic hebt gelezen, de vertaling van de Allergy Solution van Shawn? Teveel huidgisten zijn vaak de oorzaak van een onderliggend probleem. Dat kan zijn atopische dermatitis. Dat kan ook zijn een allergie voor iets in de voeding. Ik zou beginnen met direct een totaal graan en koolhydraatvrije voeding!

Nee nog niet gelezen, ga daar morgen even naar zoeken en lezen.. we hebben nu een totaal graan vrij dieet zal is kijken naar de koolhydraten.. wat betreft een barf dieet mensen staan hier aan te kijken alsof we gek zijn dus nog aan t zoeken naar goed vlees.. hoop het snel te kunnen vinden. Lief dat je elke keer zo snel en begripvol reageert!

Iedereen trouwens! :-)
Door sella
Ik dacht dat het meer vis en gevogelte is wat daar gegeten wordt toch?
Dan zou je in ieder geval af en toe vette vis kunnen voeren, sardine, ansjovis(geen blik, veel te zout)
Mocht je wel aan patrijs of parelhoen kunnen komen in de super,(diepvries evt) dan kun je dat wel voeren, dat is geen kip wel gevogelte.
Ik ontwol met een draaiende tanden herdersharkje, dat wordt vaak veel beter getolereerd. De gewone fohn is hier ook niet leuk, veel te heet maar de waterblazer, joh de blik in die ogen ::) Rare lui die herders ;D

Ik zou als je hem wast, naspoelen met water en azijn, dat is een goed anti gist middel en helpt ook wat tegen klitten van het bijten.
Hi Sella,

Klopt er wordt hier heel veel vis gegeten.
Waterblazer, ga is zoeken wat dat is.. :)
We zetten de fohn altijd op koud maar hij vindt dat geblaas gewoon eng, ook als je een fan aan zet tegen de warmte zit hij aan de andere kant van de kamer..
De herdershark aanzich vindt hij heerlijk, als ik hem tevoorschijn sta staat hij binnen no time voor mijn neus te drippelen dat ik moet opschieten..
Azijn als in appelazijn of de "gewone" azijn?

Dank weer! :)
kimberly_vdh schreef: Hi Sella,

Klopt er wordt hier heel veel vis gegeten.
Waterblazer, ga is zoeken wat dat is.. :)
We zetten de fohn altijd op koud maar hij vindt dat geblaas gewoon eng, ook als je een fan aan zet tegen de warmte zit hij aan de andere kant van de kamer..
De herdershark aanzich vindt hij heerlijk, als ik hem tevoorschijn sta staat hij binnen no time voor mijn neus te drippelen dat ik moet opschieten..
Azijn als in appelazijn of de "gewone" azijn?

Dank weer! :)
Zelf zou ik hem één keer heel goed borstelen, en daarna eraf blijven. Je irriteert de huid tijdens het borstelen en je zorgt er voor dat er nog meer haar geproduceerd word.
Een waterblazer heb ik onlangs zelf één aangeschaft en dat had ik echt jaren eerder moeten doen haha! Ideaal die dingen. Je blaast de vacht schoon en droog. Stof en losse haren worden veel zachter verwijderd dan met een borstel en dat vind ik echt een groot voordeel.
Hi Hope!

We borstelen hem niet elke dag deden we voorheen wel toen we nog zo'n waardeloze borstel hadden.
Nu met een herdershark doen we het niet elke dag.. :)

Waterblazer is op gegoogled gisteren, van het weekend maar eens opzoek of je zo'n ding hier kan krijgen.. if not hopen dat we hem uit NL over kunnen laten komen..

Daarnaast zijn we nu bijna 2 weken op graanloos voer en de hond krabt zich nog steeds een ongeluk, nu moeten we iets anders gaan proberen...
Het echte barfen gaat hier niet lukken :( althans niet met "wild" wel met vis..

Liefs,

Kimberly
Hi Lizzy,

We gaan naar de volgende stap met een bepaald ingredient eruit halen, ik zal koolhydraten gaan aangeven bij de DA.
De shampoo werkt voor geen meter.. We hebben deze shampoo al maanden, nu een andere variant..

Het levert niets anders op dan een jankende hond omdat het waarschijnlijk prikt op zijn wonden..
Dit is echt vreselijk :-X. Wat is er in hemelsnaam met hem loos.... Maar weet je wat de pest is, zijn problemen zijn zo ernstig en jouw mogelijkheden daar zo klein, ik weet niet meer wat ik je kan/moet adviseren. Woonde je in Nederland, had ik je geadviseerd om naar een holistisch dierenarts te gaan en/of naar Dr. Vroom (dermatoloog). Maar daar heb jij niks aan.

Ik vrees toch dat je nu de stappen van een eliminatie dieet moet gaan ondernemen. En als dat niet kan met BARF, kun je zelf koken voor je hond? Vlees met een calciumsupplement? De pest is, je kunt wel hypoallergene brokken nemen van de DA, daar zit waak juist weer zoveel koolhydraat in... Overleg ander met hem wat de opties zijn want ik ben niet thuis in brok. Maar goed, als elimineren dat niks oplevert binnen een paar weken, dan zit je met het punt dat je geen allergie test kunt laten doen omdat je hond nog niet de leeftijd van anderhalf a 2 jaar heeft bereikt. Maar als hij geen voedselallergie heeft, dan ging ik medicijnen als Apoguel of Atopica proberen. Als hij daar goed op reageert, ga er dan maar vanuit dat hij een allergie heeft.

Van prednison weten we dat het stik goed helpt bij allergieen maar niet bij voedsel allergieen. Het is kei ongezond voor zo'n jonge hond, het is kei ongezond want je ondermijnt het immuunsysteem met als gevolg dat er nog meer huidgisten ontstaan. Als onderdeel van "wat mankeert hij?" zou een kortdurende shot natuurlijk overwogen kunnen worden. Op lange termijn maak je je hond er mee stuk en is het geen optie (tenzij je andere optie is : inslapen en prednison levensreddend is).

En hoewel ik zeer anti prednison ben, moet je misschien in overleg met iemand van hier zoals Tannetje Koning eens overleggen of je niet toch een kortdurende prednison injectie gaat geven, om hem in ieder geval  nu van de jeuk af te helpen (hopen we) en dan te kunnen zeggen "kans op voedselallergie lijkt hiermee aannemelijk of verkeken". Ze heet Hitam op het forum. Haar praktijkgegevens staan rechtsboven in het forum, als je De Oase voorbij ziet komen (daar kun je op klikken). En dit zijn nogal vreemde adviezen, coming from me (brok + prednison) maar dat komt puur doordat je niet in Europa zit (en je mogelijkheden daar klein zijn) en de jeuk van je hond echt alle spuigaten uit lijkt te lopen.....
Er zijn natuurlijk ook hele batterijen met natuurlijke middelen. Die staan in het topic genoemd dat in de bieb staat. Vertaling "the allergy solution". Ik weet niet hoe ver je wilt gaan met het proberen daar van...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door