hannabelgje schreef: Munitie kun je zelf maken. Deden ze vroeger ook.Hoe kom je aan het metaal en hoe bewerk je dat?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: Munitie kun je zelf maken. Deden ze vroeger ook.Hoe kom je aan het metaal en hoe bewerk je dat?
Esther Q schreef:Ik heb geen antipathie jegens hen die zo willen leven. Maar ik denk dat zij dit leven vaak wel ernstig onderschatten, en daar heb ik wel wat tegen. Het idee dat je makkelijk kan blijven doorgaan met een gebroken been is al ridicuul (volgens mij was dat ook Steff). Sorry, maar elk dier gaat snel dood met een gebroken been en als mens in die omstandigheden hoef je geen ander lot te verwachten.
Ik vind het wel interessant om te horen dat sommigen haast een anti reactie hebben (niet alleen in dit topic, maar ik praat wel eens wat vaker over dit onderwerp) tegen een wens om zo te leven. Alsof het onmogelijk is dat er mensen zijn die zich een realistisch beeld kunnen vormen van zo'n leven en er dan toch nog positief tegenover staan. Het is, als ik dat lees, haast alsof die mensen het toch eigenlijk ergens liever niet zouden willen dat het mag. Een opmerkelijke aversie die ik niet goed kan plaatsen.
Esther Q schreef: Dan is er een andere hele kleine groep die wel een realistisch plaatje heeft, en vooral heel veel zelfkennis, en bij die mensen denk ik dat die 'angst' niet direct gegrond is. Die zullen denk ik idd in staat zijn om de dood te nemen zoals die komt.Ja... dat is mijn ervaring ook. Dat is ook wat ik gezien heb in Canada. Als je hiervoor kiest, dan neem je ook de dingen die daarbij horen. En dan zijn het ook die dingen die je als prettig ervaart. Het feit dat je bv zelf mag kiezen als je klaar bent met leven- en dus niet weggestopt worden in een eenzaam verzorgingshuiskamertje.
kakocavi schreef: Wat mij tegenstaat is dat eeuwige geromantiseer rond dat leven. Want het is zo natuurlijk, en zo mooi, en de natuur is zo prachtig enzo. Ik zal je vertellen dat elk dier in de natuur continu bang en gestresst is, zijn leven lang. Elk dier is bang voor roofdieren, verwondingen en gebrek aan voedsel, en er staat ze over het algemeen een nare dood te wachten. De natuur is niet lief en romantisch en vergevingsgezind. De natuur is keihard en alleen de allersterkten hebben een kans ....Nou kakocavi, ik vind dit ook wel een beetje overdreven hoor ! Natuurlijk is het hard werken en komen er tegenslagen... maar dat heb je hier in de maatschappij ook. En ik denk juist dat als je doet wat je het liefste doet- namelijk vrij in de natuur, zelf zorgen voor je eigen producten- dat dat een hoop voldoening geeft, maar daardoor ook juist een stuk extra gezondheid ! Veel meer, dan alle stres hier met een baan hier in de maatschappij en alle junkfood....
kakocavi schreef: Gooi de sleutel van je huis maar weg, neem mee wat je mee kan nemen, boek een ticket naar Canada en ga maar maar kijken waar je je eten vandaan haalt en hoe je overleeft. Zonder huis, zonder vuurwapen, en niemand om tegen te praten of om je te helpen. Probeer het maar een paar maandjes. Tien tegen een dat eenieder die dat zomaar probeert van een koude kermis thuis komt, hongerig, eenzaam en ziek, en en meteen genezen is van het idee om zo te willen leven.Ik kan zeggen dat ik dat -min of meer- gedaan heb... heb 14 maanden in the middle of nowhere in Canada geleeft..... en ja, van de 4 vriendinnen die een buitenlandse stage gingen doen van 3 maanden zijn er 3 huilend naar huis gegaan... maar ik vond het heerlijk en ben langer gebleven. En ja, het was afzien, en ja het was knokken en ja het was keihard werken- maar ja, het voelde ook als thuiskomen (net als waar Martine het over had in haar topic) !!! Ik ben nog 3 winters terug geweest...., en ja als ik kon zou ik zo weer terug gaan ! Ik heb vaak heimwee naar Canada, terwijl ik de maatschappij hier nog nooit 1 seconde gemist heb...
kakocavi schreef: Probeer het maar een paar maandjes. Tien tegen een dat eenieder die dat zomaar probeert van een koude kermis thuis komt, hongerig, eenzaam en ziek, en en meteen genezen is van het idee om zo te willen leven.Ik zal dat nooit proberen omdat ik er totaal geen behoefte aan heb en ook zeker weet dat ik dit niet lang vol zal houden. De meeste mensen willen dat sowieso niet en dat handje vol dat dat wel wil, wie ben ik om daar over te oordelen? Ik persoonlijk kan me veel meer ergeren aan een heleboel andere dingen. Ik denk dat er mensen zijn met levenstijlen waar ik persoonlijk veel meer last van ondervind.
miik schreef: Nou kakocavi, ik vind dit ook wel een beetje overdreven hoor ! Natuurlijk is het hard werken en komen er tegenslagen... maar dat heb je hier in de maatschappij ook. En ik denk juist dat als je doet wat je het liefste doet- namelijk vrij in de natuur, zelf zorgen voor je eigen producten- dat dat een hoop voldoening geeft, maar daardoor ook juist een stuk extra gezondheid ! Veel meer, dan alle stres hier met een baan hier in de maatschappij en alle junkfood....Oké, misschien heb jij er meer ervaring mee. Mag ik vragen onder welke omstandigheden je toen leefde? Ik ga ervan uit dat je in het scenario van dit topic alleen bent en niets kunt kopen. Dus dan heb je hooguit een mes en wat gereeschap, dat niet een leven lang meegaat, en de rest moet je zelf maar regelen. Dingen als nieuw gereedschap en kleding moet je dan maken van stenen en huiden, en dat is gewoon moeilijk als je dat nooit goed hebt geleerd. Een huis heb je ook niet. En de natuur vergeeft geen fouten. Bovendien zijn mensen groepsdieren, dat zit in ons DNA, en eenzaamheid kan vreselijk zijn. Je kunt er zelfs krankzinnig van worden. Misschken kun jij dat allenaal beter aan dan de meesten, maar je leven lang zo leven is gewoon ontzettend moeilijk en zwaar.
Ik kan zeggen dat ik dat -min of meer- gedaan heb... heb 14 maanden in the middle of nowhere in Canada geleeft..... en ja, van de 4 vriendinnen die een buitenlandse stage gingen doen van 3 maanden zijn er 3 huilend naar huis gegaan... maar ik vond het heerlijk en ben langer gebleven. En ja, het was afzien, en ja het was knokken en ja het was keihard werken- maar ja, het voelde ook als thuiskomen (net als waar Martine het over had in haar topic) !!! Ik ben nog 3 winters terug geweest...., en ja als ik kon zou ik zo weer terug gaan ! Ik heb vaak heimwee naar Canada, terwijl ik de maatschappij hier nog nooit 1 seconde gemist heb...
Mieke L. schreef: Ik zal dat nooit proberen omdat ik er totaal geen behoefte aan heb en ook zeker weet dat ik dit niet lang vol zal houden. De meeste mensen willen dat sowieso niet en dat handje vol dat dat wel wil, wie ben ik om daar over te oordelen? Ik persoonlijk kan me veel meer ergeren aan een heleboel andere dingen. Ik denk dat er mensen zijn met levenstijlen waar ik persoonlijk veel meer last van ondervind.Ja van mij mag iedereen lekker in de wildernis gaan leven hoor, daar niet van. Ik heb er geen last van. Ik erger me gewoon een beetje aan het gemak waarmee sommigen erover denken.
kakocavi schreef: Ja van mij mag iedereen lekker in de wildernis gaan leven hoor, daar niet van. Ik heb er geen last van. Ik erger me gewoon een beetje aan het gemak waarmee sommigen erover denken.Ja dat snap ik dus niet
kakocavi schreef: Mag ik vragen onder welke omstandigheden je toen leefde?Een houten hutje, een vuur om warm te blijven en een gat in de grond buiten om te poepen.... Wel met andere die ook zo leven.