Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Angelique schreef: Zoiets ja, ik denk dat als er vij zo iemand een keer een gebroken been gezet moet worden, dat de maatschappij met deze kosten per saldo goedkoper uit is dan bij veel meebetalende ongezond levende mensen. Hij hoefde tenslotte ook al geen uitkering enz.
Dat denk ik dus ook.
Door Kaela
Angelique schreef: Zoiets ja, ik denk dat als er vij zo iemand een keer een gebroken been gezet moet worden, dat de maatschappij met deze kosten per saldo goedkoper uit is dan bij veel meebetalende ongezond levende mensen. Hij hoefde tenslotte ook al geen uitkering enz.
Maar hij betaalde ook geen belasting, heeft geen deel van zijn loon afbetaald. Dus per saldo zijn we denk ik niet goedkoper uit. Al denk ik ook wel dat we als maatschappij van die 1% niet veel last zullen hebben en al helemaal niet als het alleen om een gebroken been hier of daar gaat.
Lizzy schreef: Nee, hij mag dat sowieso zeggen van mij :)
Van mij ook wel hoor  ;). En hij mag het van mij ook nog een keer proberen. Maar geloven doe ik het nog steeds niet.
Door Lil
Kaela schreef: Omdat ik, jij, wij dan lekker voor de kosten op mogen draaien. Daar kan ik mij niet in vinden. Ik jarenlang wel hard werken voor het systeem wat we hanteren aan zorg, uitkeringen enz. Zowat de helft van mijn loon inleveren, belastingen betalen en de hele rambam. En vervolgens opdraaien voor de kosten van de persoon die bewust en moedwillig dit systeem de rug toe heeft gekeerd. Nee, als je het systeem zo waardeloos vindt en het zelf wil gaan doen, dan van A tot Z en niet halverwege een ander voor jou keus laten betalen.
Dat was mijn gedachten ook. Weet je ik heb mijn tandarts verzekering aangepast en heb 3 jaar wachttijd en eigen bijdrage. Dat is het systeem. Ben ik niet verzekerd dan krijg ik geen zorg en dat heb ik al bij mensen gezien. Diep triest, geen geld, geen verzekering is geen zorg. Kies je daar doelbewust voor dan heeft hetzelfde te gelden.

Ik ben trouwens niet bang van 1% mensen extra die serieus is en het mislukt, dat zal het geld niet wezen. Maar ik denk dat juist de mensen die ook nu frauderen en onterecht van dingen leven het als excuus gebruiken om niets te betalen en hun eigen gang te gaan, 3 jaar volhouden en massaal terugkeren en weer mee willen doen en eisen dat wij voor ze zorgen.
Door kakocavi
steff schreef: wel als de pijn te erg wordt en de toekomst er slecht uitziet omdat ik ook geen voedsel meer kan zoeken dan kan ik me tenminste eigenhandig van kant maken met mijn jacht geweer.
Ho, wacht even. Hoe kom jij aan munitie voor dat jachtgeweer?
Door Angelique
Kaela schreef: Maar hij betaalde ook geen belasting, heeft geen deel van zijn loon afbetaald. Dus per saldo zijn we denk ik niet goedkoper uit. Al denk ik ook wel dat we als maatschappij van die 1% niet veel last zullen hebben en al helemaal niet als het alleen om een gebroken been hier of daar gaat.

Van mij ook wel hoor  ;). En hij mag het van mij ook nog een keer proberen. Maar geloven doe ik het nog steeds niet.
Er vallen wel meer mensen gewenst of ongewenst buiten het systeem. Denk aan b.v. zwervers of zieken oid. Bij sommigen een keuze, bij anderen zeker niet. Mensen die vanaf de geboorte ziek zijn hebben ook nooit belasting betaald en de sociale lasten die ze betalen is broekzak/vestzaksysteem.  Lekker laten verrotten dan maar, net als aan de overkant van de plas? Het systeem is mijn inziens pas een goed systeem als geen van de ingezetene compleet aan z'n lot overgelaten wordt. En perfect is het niet, maar we komen in NL redelijk in de buurt van zo'n systeem en ik heb er persoonlijk geen moeite mee.
Door kakocavi
Angelique schreef: Nouhou, die had ik nog willen vragen  :biggrin2:
Dan mag jij vragen hoe je jezelf precies kan neerschieten met een jachtgeweer dat meestal langer is dan je arm. :D
Door Mieke L.
Angelique schreef: Er vallen wel meer mensen gewenst of ongewenst buiten het systeem. Denk aan b.v. zwervers of zieken oid. Bij sommigen een keuze, bij anderen zeker niet. Mensen die vanaf de geboorte ziek zijn hebben ook nooit belasting betaald en de sociale lasten die ze betalen is broekzak/vestzaksysteem.  Lekker laten verrotten dan maar, net als aan de overkant van de plas? Het systeem is mijn inziens pas een goed systeem als geen van de ingezetene compleet aan z'n lot overgelaten wordt. En perfect is het niet, maar we komen in NL redelijk in de buurt van zo'n systeem en ik heb er persoonlijk geen moeite mee.
+1
Door Angelique
kakocavi schreef: Dan mag jij vragen hoe je jezelf precies kan neerschieten met een jachtgeweer dat meestal langer is dan je arm. :D
Afzagen die loop  8)
Door Kaela
Angelique schreef: Er vallen wel meer mensen gewenst of ongewenst buiten het systeem. Denk aan b.v. zwervers of zieken oid. Bij sommigen een keuze, bij anderen zeker niet. Mensen die vanaf de geboorte ziek zijn hebben ook nooit belasting betaald en de sociale lasten die ze betalen is broekzak/vestzaksysteem.  Lekker laten verrotten dan maar, net als aan de overkant van de plas? Het systeem is mijn inziens pas een goed systeem als geen van de ingezetene compleet aan z'n lot overgelaten wordt. En perfect is het niet, maar we komen in NL redelijk in de buurt van zo'n systeem en ik heb er persoonlijk geen moeite mee.
Nee, dat zeg ik niet, nergens. Natúúrlijk gaan we zieken niet lekker laten verrotten, natúúrlijk is er een deel van je groep die gebruik maakt van het systeem waarbinnen ze leven. Daar is het systeem voor en ik ben een van de mensen die juist heel erg blij is met het systeem. Ik sta nu aan de bijdragende kant, maar ik zal er ook dankbaar gebruik van maken als ik of mijn ziek-geboren kind aan de gebruikende kant komt te staan.

Maar als je zelf heel erg bewust de keuze maakt om uit dat systeem te stappen (terwijl je gezond bent, werken kunt enz), dan stap je er uit. Dan stap je er ook echt uit. Dat is een keus die je 100% zelf maakt en 100% vrijwillig. Dat is dus heel wat anders.
Door Angelique
Kaela schreef: Nee, dat zeg ik niet, nergens. Natúúrlijk gaan we zieken niet lekker laten verrotten, natúúrlijk is er een deel van je groep die gebruik maakt van het systeem waarbinnen ze leven. Daar is het systeem voor en ik ben een van de mensen die juist heel erg blij is met het systeem. Ik sta nu aan de bijdragende kant, maar ik zal er ook dankbaar gebruik van maken als ik of mijn ziek-geboren kind aan de gebruikende kant komt te staan.

Maar als je zelf heel erg bewust de keuze maakt om uit dat systeem te stappen (terwijl je gezond bent, werken kunt enz), dan stap je er uit. Dan stap je er ook echt uit. Dat is een keus die je 100% zelf maakt en 100% vrijwillig. Dat is dus heel wat anders.
Okay, eigen keuze tuurlijk. Er maken wel meer mensen vrijwillige keuzes waarbij ze een stukje (schijn)veiligheid opgeven. Soms pakt zo'n keuze goed uit, soms niet en dat staat het systeem klaar om ze op te vangen. Maar je bedenken mag dus niet, of toegeven dat het toch niet zo'n beste keuze was.  Misschien heeft zo iemand wel voordat die uit het systeem stapte meer belasting betaald dan jij en ik bij elkaar. Emigranten mogen ook zo terug  en vloeien ook zo terug in het systeem.
Door Kaela
Angelique schreef: Okay, eigen keuze tuurlijk. Er maken wel meer mensen vrijwillige keuzes waarbij ze een stukje (schijn)veiligheid opgeven. Soms pakt zo'n keuze goed uit, soms niet en dat staat het systeem klaar om ze op te vangen. Maar je bedenken mag dus niet, of toegeven dat het toch niet zo'n beste keuze was.  Misschien heeft zo iemand wel voordat die uit het systeem stapte meer belasting betaald dan jij en ik bij elkaar. Emigranten mogen ook zo terug  en vloeien ook zo terug in het systeem.
Zoals jij het nu neertypt is het net alsof ik een of andere hartvochtige beul ben die vind dat mensen nooit fouten mogen maken. Mijn insteek komt vanuit de andere kant. Ik vind dat mensen best fouten mogen maken en de stelling even loslatend en naar de praktijk kijkend, zal die 1% die dit daadwerkelijk doet en het deel wat erop terug komt me echt geen rolberoerte verzorgen.

Maar mijn insteek is anders. Niet vanuit het oogpunt: je mag geen fouten maken (want dat mag heus wel). Mijn insteek is: als je zo bewust keuzes maakt en zo principieel bent, blijf dat dan ook. Als je de gezondheidszorg zo'n vreselijk waardeloze bende vindt (omdat ze je tegen je wil in leven houden en dat soort dingen), dan vindt je dat ook als je ze nodig hebt. Sta voor wat je vindt! Heb ruggegraat als je principes zwaar worden om na te leven! Toon doorzettingsvermogen en wilskracht! Tenslotte heb je een héle sterke mening over het geheel, anders maak je niet zo'n extreme keuze. Hou die extreme mening dan ook als het je wat minder goed uitkomt.
Door kakocavi
Angelique schreef: Afzagen die loop  8)
Waarmee dan? Als je een zaag meeneemt is die misschien allang bot tegen die tijd.

Het is misschien toch niet zo makkelijk als het voor sommigen lijkt ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door