Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
Kaela schreef: Uuuuh Oscar komt ook uit NL... Die hebben we ook ontmoet, binnen en buiten gezien enz. Oké, hij had terug gekund, maar doe dat maar eens (heel andere situatie als Duuk in een druk gezin, wij hadden altijd het gevoel dat ie bij ons toch wel een beste kans maakte ivm geen kinderen, veel tijd en bereid zijn om de moeite te doen). Maar om nou te zeggen dat de situatie met Oscar niet extreem is...
Ik ken het verhaal van Oscar niet, maar als ik lees hoe hard jij moet trainen voor dingen die mij zo heel gewoon leken, dan durf ik best te zeggen dat het extreem is ja  :-\
Door Lil
Kaela schreef: Uuuuh Oscar komt ook uit NL... Die hebben we ook ontmoet, binnen en buiten gezien enz. Oké, hij had terug gekund, maar doe dat maar eens (heel andere situatie als Duuk in een druk gezin, wij hadden altijd het gevoel dat ie bij ons toch wel een beste kans maakte ivm geen kinderen, veel tijd en bereid zijn om de moeite te doen). Maar om nou te zeggen dat de situatie met Oscar niet extreem is...
Je hebt geen hond gekregen die binnen 3 dagen stierf en de tweede die als goedmaker kwam die ziek was ipv gezond, 30 kg zwaarder dan gezegd en als er moeilijkheden met gedrag zijn werd er niet thuis gegeven. Nul opties hulp, niets. Nog geen antwoord zoek het je uit. Dat noem ik extreem. Je hond die je nog nooit gezien hebt van het vliegveld halen en dan snapt aan de hand van de papieren van internet niet snappen dat die hond in die kennel degene van de omschrijving is en de beloofde hulp is er niet. Is een heerlijke hond geweest! Na gewenning een leuk beest, jammer dat hij zo zwaar ziek was. ik had het niet over gedraging van het dier, maar over de gedraging van degene waarvan je de hond krijgt.
Door Sher
Lil schreef: Je hebt geen hond gekregen die binnen 3 dagen stierf en de tweede die als goedmaker kwam die ziek was ipv gezond, 30 kg zwaarder dan gezegd en als er moeilijkheden met gedrag zijn werd er niet thuis gegeven. Nul opties hulp, niets. Nog geen antwoord zoek het je uit. Dat noem ik extreem. Je hond die je nog nooit gezien hebt van het vliegveld halen en dan snapt aan de hand van de papieren van internet niet snappen dat die hond in die kennel degene van de omschrijving is en de beloofde hulp is er niet. Is een heerlijke hond geweest! Na gewenning een leuk beest, jammer dat hij zo zwaar ziek was. ik had het niet over gedraging van het dier, maar over de gedraging van degene waarvan je de hond krijgt.
Nou ik weet wel zeker dat dit een heel andere stichting is dan waar mijn honden vandaan komen. Die handelswijze klinkt ronduit crimineel.  :-\
Voor mij ook geen buitenlander meer. Smokey had dan wel terug gekund naar de stichting maarja wat gebeurt er dan met zo'n hondje...zwerven, van de een na de ander, de roze spuit. En net als Kaela hadden wij zoiets van; hier maakt hij nog een kans(je).
Nu ruim 2 jaar verder zijn we een aardig eind gekomen maar het blijft koorddansen met het manneke. Dus nee voor mij geen buitenlander meer tenzij die echt getest is, opvanggezin e.d. maar dan nog...
Ik opteer de volgende keer voor een ongecompliceerde pup.
Door Lil
Sher schreef: Nou ik weet wel zeker dat dit een heel andere stichting is dan waar mijn honden vandaan komen. Die handelswijze klinkt ronduit crimineel.  :-\
Grote organisatie, wisselende ervaringen. Ken ook tevreden mensen ken ook meerdere ontevreden mensen en de hond was echt heel leuk hoor.

En ja we snappen dat er ook goede zijn, maar snappen jullie ook dat wij zeggen in NL stap je gewoon met hond en al in de auto. Zeker omdat we asielhonden gewend zijn. En daar zitten ook buitenlandse honden hoor daar gaat het niet om ;). Mijn herplaatsers zijn niet gemakkelijk of standaard, maar passen volledig bij mij. Had dat zonder back up niet gedurfd. Ik denk niet dat het moedwillig verkeerd ging. Hoe wil je in een Spaans asiel gedrag testen met zoveel honden die zo anders leven dan hier? Kan dat deel niet kwalijk nemen. En ja hoor hond was kruising Siberische husky. Dat klopte! Alleen wie verwacht dan een hond formaat iets kleiner dan Jones (wel zwaarder)? Niemand toch? Denk dat ze gewoon nietbeter kunnen als ze doen en afstand en taal is dan een handicap.
Door Hope
Ik vind het vooral jammer dat ze niet zo heel goed zijn ingelicht. Met een pup ga je op puppycursus en leer je van alles over gedrag, opvoeden, trainen en lichaamstaal. Deze mensen zijn echt met schade en schande wijs geworden. De cursusleidster had ook geen idee hoe ze de dingen aan kon pakken want Duuk is zo bang dat hij nergens op reageert.

Als de eerste vereiste: 'ervaring met honden' zou zijn geweest was dit gezin al afgevallen.
Door Kaela
Lil schreef: Je hebt geen hond gekregen die binnen 3 dagen stierf en de tweede die als goedmaker kwam die ziek was ipv gezond, 30 kg zwaarder dan gezegd en als er moeilijkheden met gedrag zijn werd er niet thuis gegeven. Nul opties hulp, niets. Nog geen antwoord zoek het je uit. Dat noem ik extreem. Je hond die je nog nooit gezien hebt van het vliegveld halen en dan snapt aan de hand van de papieren van internet niet snappen dat die hond in die kennel degene van de omschrijving is en de beloofde hulp is er niet. Is een heerlijke hond geweest! Na gewenning een leuk beest, jammer dat hij zo zwaar ziek was. ik had het niet over gedraging van het dier, maar over de gedraging van degene waarvan je de hond krijgt.
Nou ja, behalve de optie om de hond terug te brengen hebben wij 0,0 hulp gehad. Dat geeft ook niet, is totaal niet vervelend bedoeld, maar wij stonden er wel alleen voor. En een hond die zo ver heen is (we hebben met de roze spuit klaar gestaan he, Oscar was toen echt héél erg) ga je ook niet terugbrengen naar een adres waar hij 1 van de 10-15 honden is en alleen daardoor al nooit begeleid kan worden zoals nodig. Dat is net zo volslagen ongepast als Duuk naar een alleenstaande man brengen. Jij mag er van vinden wat jij wil, ik blijf onze situatie als extreem zien.

Feit is, dat in Nederland de gemiddelde asielmedewerker ook weinig verstand van zaken hebben. Wij wonen hier bij het asiel om de hoek. Van de week zag ik nog een medewerker lopen met een groot formaat bull die echt naar fixeergedrag liet zien. Zo'n geval van: hou hem alsjeblieft goed vast, anders wordt het een bloedbad. Die staat op de site als "vrolijke, lieve, makkelijke, ietwat drukke, gezellige hond. Pardon? Dat is ook een recept voor problemen en met alle respect voor de medewerkers, op inhoudelijke hulp hoef je niet te rekenen hoor  :-X
Door Ulrike
Kaela ik heb Oscar nog meerdere malen bij zijn opvanggezin gezien. Ik vond hem zo leuk!! Wel duidelijk geen hond die in elke situatie zou passen inderdaad, maar met een heel lief hart. Als ik uit eerdere reacties van je lees wat je eigenlijk voor verwachtingen hebt, dan moet ik ook gewoon heel eerlijk aangeven dat ik denk dat een andere hond wellicht beter bij je gepast had. Ik hoop dat ik dit eerlijk mag zeggen  :-[.

Ik vind het zo jammer als honden met een verleden een stempel krijgen omdat de eigenaar een leuke hond wil die zich in allerlei situaties gedraagt alsof hij/zij niet beter weet. Volgens mij is er dan eerder gewoon sprake van een mismatch dan dat er met die hond op zich zoveel mis is, buitenlands of niet. Er zijn zoveel leuke buitenlandse herplaatsers die als gezinshond super functioneren als inderdaad Noortje van Sher en onze Bass en Daya. Daya is echt een modelhondje. Ze kan met kinderen, katten, heeft nooit problemen met andere honden en kan super alleen zijn. Echt makkelijker gaat niet. En zo zijn er vele.

Ik vind het zo jammer als buitenlandse honden (maar ook binnenlandse herplaatsers) een negatief imago krijgen door mismatches en door verkeerde verwachtingen van de toekomstige eigenaars. Ik denk dat als je een probleemloze hond wilt en je wilt toch een kansarme hond een kans geven dat je zelf zo extreem alert moet zijn bij de selectie van je hond en dan moet gaan voor een pup die je meermaals kan bezoeken en waar veel info over is. Of voor een volwassen hond die je echt goed kan leren kennen. En daarna niet een hele groep honden over één kam moet scheren als de match niet klopt  :'(.
Door Ulrike
Kaela schreef: Nou ja, behalve de optie om de hond terug te brengen hebben wij 0,0 hulp gehad. Dat geeft ook niet, is totaal niet vervelend bedoeld, maar wij stonden er wel alleen voor. En een hond die zo ver heen is (we hebben met de roze spuit klaar gestaan he, Oscar was toen echt héél erg) ga je ook niet terugbrengen naar een adres waar hij 1 van de 10-15 honden is en alleen daardoor al nooit begeleid kan worden zoals nodig. Dat is net zo volslagen ongepast als Duuk naar een alleenstaande man brengen. Jij mag er van vinden wat jij wil, ik blijf onze situatie als extreem zien.

Feit is, dat in Nederland de gemiddelde asielmedewerker ook weinig verstand van zaken hebben. Wij wonen hier bij het asiel om de hoek. Van de week zag ik nog een medewerker lopen met een groot formaat bull die echt naar fixeergedrag liet zien. Zo'n geval van: hou hem alsjeblieft goed vast, anders wordt het een bloedbad. Die staat op de site als "vrolijke, lieve, makkelijke, ietwat drukke, gezellige hond. Pardon? Dat is ook een recept voor problemen en met alle respect voor de medewerkers, op inhoudelijke hulp hoef je niet te rekenen hoor  :-X
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb op dat adres honden echt flink vooruit zien gaan, inclusief Oscar. Misschien dat hij er niet de begeleiding kreeg die optimaal is, dat klopt natuurlijk met zoveel honden, maar is dat niet beter dan een adres wat eigenlijk niet 100% blij met hem is zoals hij is? Door hem niet terug te brengen, is hem dat in feite wel ontnomen.. zo kun je het ook zien..

Marloes wat jammer dat Duuk alleen zou kunnen gaan naar een alleenstaande man bij die stichting. Ik weet helaas dat zijn broertje zondag ook opgehaald is door de stichting en is geplaatst bij wellicht hun enige opvangadres wat bestaat uit een alleenstaande vrouw. Zo verdrietig om te horen hoe de situatie van Duuk nu is  :'(.
Door Kaela
Ulrike schreef: Kaela ik heb Oscar nog meerdere malen bij zijn opvanggezin gezien. Ik vond hem zo leuk!! Wel duidelijk geen hond die in elke situatie zou passen inderdaad, maar met een heel lief hart. Als ik uit eerdere reacties van je lees wat je eigenlijk voor verwachtingen hebt, dan moet ik ook gewoon heel eerlijk aangeven dat ik denk dat een andere hond wellicht beter bij je gepast had. Ik hoop dat ik dit eerlijk mag zeggen  :-[.
Als ik heel eerlijk mag zijn: Nee. Want Oscar is nadat hij bij ons is geplaatst gaan ontwikkelen en daar zijn héél andere dingen uitgekomen als die bij Danielle speelden. Oscar had verlatingsangst tot in het kwadraat. Dat was bij Danielle totaal geen issue, omdat hij daar tussen andere honden zat. De stress van het alleen laten was voor Oscar MEGA groot. Hij heeft daardoor hyperattachement ontwikkeld, ook iets wat bij Danielle totaal niet speelde, want hij zat daar in een groep.

Had Oscar bij Danielle gebleven, dan had het iets langer geduurd, maar dan hadden de problemen daar nog veel extremer geworden. Oscar is daar, op 8 maanden oud, totaal overdonderd geweest en heeft alles over zich heen laten komen. Net als in het begin bij ons. Maar nadat hij gewend raakte, volwassener werd (ook in hormonen) en het overdonderingsaspect wegviel, is het totaal ge-escaleerd. Dus om heel eerlijk te zijn: de situatie is bij Danielle, volkomen logisch!, volledig onderschat.

En leg mij eens uit: wat voor verwachtingen heb ik precies?
Door Kaela
Ulrike schreef: Dat ben ik niet met je eens. Ik heb op dat adres honden echt flink vooruit zien gaan, inclusief Oscar. Misschien dat hij er niet de begeleiding kreeg die optimaal is, dat klopt natuurlijk met zoveel honden, maar is dat niet beter dan een adres wat eigenlijk niet 100% blij met hem is zoals hij is? Door hem niet terug te brengen, is hem dat in feite wel ontnomen.. zo kun je het ook zien..

Marloes wat jammer dat Duuk alleen zou kunnen gaan naar een alleenstaande man bij die stichting. Ik weet helaas dat zijn broertje zondag ook opgehaald is door de stichting en is geplaatst bij wellicht hun enige opvangadres wat bestaat uit een alleenstaande vrouw. Zo verdrietig om te horen hoe de situatie van Duuk nu is  :'(.
Ik geloof dat het tijd wordt dat jij je opmerkingen voor je gaat houden. Ik kook hier van woede. Hoe DURF je te zeggen dat wij niet 100% blij met hem zijn?
Mijn Max was een Belg.Dat bleek uit het vodje dat bij mijn voordeur was neer gekwakt, waar hij aan vast was gemaakt, voor ons beiden op een mooie zondagochtend veel te vroeg.Nog altijd denk ik goddank ik was thuis en wakker. Hij had een behoorlijk trauma, was een lastpost in de omgang met andere reuen en soms ook met andere teven, ik heb heel wat keren met mijn handen in mijn haar gezeten en gedacht o waar ben ik aan begonnen. Voor ons was hij echter de liefste hond, ik kon alles met hem en later de zeeman ook. Hij is in extreme omstandigheden bij mij gekomen en ik heb hem een fantastisch leven kunnen geven met al zn kwalen, gedragingen en trauma's tot zn laatste adem aan toe.

Voor ons geld: Never say never als het gaat om in huis nemen van een (buitenlandse) herplaatser, een hond die je hart steelt breng je niet terug/ weg.
Door Martine-Tom
Weet je wat ik nou vervelend vind, als ik gewoon eerlijk zeg dat ik om diverse redenen geen buitenlander in huis wil krijg je de wind van voren omdat er zoveel zielige hondjes zijn die een kans verdienen en ik dan maar een egoist ben dat ik een pup in huis haal.
De redenen waarom ik dat niet wil heb ik al vaker geuit maar daarop zo afgebrand dat ik dat wel uit mijn hoofd laat.
Door Martine-Tom
Ulrike schreef: Dat ben ik niet met je eens. Ik heb op dat adres honden echt flink vooruit zien gaan, inclusief Oscar. Misschien dat hij er niet de begeleiding kreeg die optimaal is, dat klopt natuurlijk met zoveel honden, maar is dat niet beter dan een adres wat eigenlijk niet 100% blij met hem is zoals hij is? Door hem niet terug te brengen, is hem dat in feite wel ontnomen.. zo kun je het ook zien..

Zo....  :o
Dan heb je lef om zoiets te zeggen!
Denk dat Kaela juist alles in het werk stelt om Oscar een fijn leven te geven en hem te laten ontwikkelen en zichzelf te zijn, deze opmerking slaat echt kant nog wal en bevestigd voor mij vooral waarom ik niet met allerlei vage stichtingen in de weer wil!
Geen idee waarom me dit zo raakt, ik ken Kaela verder niet maar vind deze opmerking zo ontzettend laag, hoe durf je!
Door eelke
Kaela schreef: Ik geloof dat het tijd wordt dat jij je opmerkingen voor je gaat houden. Ik kook hier van woede. Hoe DURF je te zeggen dat wij niet 100% blij met hem zijn?
Adem in, adem uit. Jij weet zelf heel goed wat jij voor Oscar doet, en wat Oscar voor jou betekend!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door