Ulrike schreef:
Kaela ik heb Oscar nog meerdere malen bij zijn opvanggezin gezien. Ik vond hem zo leuk!! Wel duidelijk geen hond die in elke situatie zou passen inderdaad, maar met een heel lief hart. Als ik uit eerdere reacties van je lees wat je eigenlijk voor verwachtingen hebt, dan moet ik ook gewoon heel eerlijk aangeven dat ik denk dat een andere hond wellicht beter bij je gepast had. Ik hoop dat ik dit eerlijk mag zeggen
.
Als ik heel eerlijk mag zijn: Nee. Want Oscar is nadat hij bij ons is geplaatst gaan ontwikkelen en daar zijn héél andere dingen uitgekomen als die bij Danielle speelden. Oscar had verlatingsangst tot in het kwadraat. Dat was bij Danielle totaal geen issue, omdat hij daar tussen andere honden zat. De stress van het alleen laten was voor Oscar MEGA groot. Hij heeft daardoor hyperattachement ontwikkeld, ook iets wat bij Danielle totaal niet speelde, want hij zat daar in een groep.
Had Oscar bij Danielle gebleven, dan had het iets langer geduurd, maar dan hadden de problemen daar nog veel extremer geworden. Oscar is daar, op 8 maanden oud, totaal overdonderd geweest en heeft alles over zich heen laten komen. Net als in het begin bij ons. Maar nadat hij gewend raakte, volwassener werd (ook in hormonen) en het overdonderingsaspect wegviel, is het totaal ge-escaleerd. Dus om heel eerlijk te zijn: de situatie is bij Danielle, volkomen logisch!, volledig onderschat.
En leg mij eens uit: wat voor verwachtingen heb ik precies?