Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sher
Hope schreef: Ja klopt, maar ik kan me ook voorstellen dat het niet leuk is om in deze situatie te zitten. Ik blijf erbij dat deze hond gewoon niet in dit gezin geplaatst had moeten worden. En als ze dan horen dat Duuk wordt opgehaald en bij een alleenstaande man wordt geplaatst ging ik ook op mijn achterste benen staan.
Maar het gaat hierbij om een opvangadres en niet om een definitieve plaatsing, toch? Ik neem aan dat het dan gaat om iemand van de stichting, met voldoende ervaring om Duuk een goed tijdelijk adres te bieden. In alle eerlijkheid vraag ik me af of dat niet meer is dan het gezin van jouw broer momenteel te bieden heeft.
Uiteindelijk kan er dan gekozen worden voor een plek waar Duuk wel op zijn plek is. Iedereen is nu toch, door schade en schande, wijzer geworden?
Door zurca
Sher schreef: Maar het gaat hierbij om een opvangadres en niet om een definitieve plaatsing, toch? Ik neem aan dat het dan gaat om iemand van de stichting, met voldoende ervaring om Duuk een goed tijdelijk adres te bieden.
Ik denk dat een hond die zo panisch is voor mannen niet op zijn plek is bij een opvangadres waar alleen een man woont! Ook al weet zoiemand wat te doen, ik denk dat het voor de hond geen doen is. Die zal in contstante angst leven, geen ideale uitgangssituatie om te gaan trainen lijkt mij zo!!
Door Hope
zurca schreef: Ik denk dat een hond die zo panisch is voor mannen niet op zijn plek is bij een opvangadres waar alleen een man woont! Ook al weet zoiemand wat te doen, ik denk dat het voor de hond geen doen is. Die zal in contstante angst leven, geen ideale uitgangssituatie om te gaan trainen lijkt mij zo!!
Precies!
Ze willen dat Duuk gewoon niet aandoen, en dat kan ook niet. Hij zou er echt achteruit gaan. Hoe goed je ook met honden kan omgaan, hoe goed je intenties ook zijn, Duuk heeft daar geen boodschap aan als het een man is. Een hond die zo vreselijk bang is kan niet nadenken en dus ook niet getraind worden.

Over de optie Duuk zelf in huis te nemen hebben vriendlief en ik het gehad. We hebben echter moeten besluiten hoogstens een tijdelijk adres te kunnen zijn. Fysiek is het zorgen voor Duuk voor mij behoorlijk zwaar. Tel daarbij op dat manlief eigenlijk nergens mee kan helpen en de taak ligt volledig bij mij. Nelson is nog volop in ontwikkelfase dus die heeft veel begeleiding en opvoeding nodig. Het begeleiden van de twee honden die op zo'n totaal andere manier in het leven staan valt echt niet mee. Daarnaast heeft manlief eerlijk aangegeven dat hij het best moeilijk vindt dat hij niet kan zijn zoals hij is in huis. Je moet constant nadenken over vluchtroutes voor Duuk. Er wordt zachter gepraat, langzamer bewogen. Hij vindt het moeilijk een hond in huis te hebben waar hij niet of nauwelijks fatsoenlijk voor kan zorgen als ik eens echt ziek zou worden of weg zou zijn. Ik kan daar best in komen.

Daarbij komt ook nog dat wij voor Nelson hebben gekozen. We wilden, met twee paarden die flink blijvend geblesseerd zijn een onbezorgde hond in huis. En tja, dat krijgen we met Duuk natuurlijk niet. Ook de kosten zullen verdubbelen en een GT is ook niet gratis. Stel dat Duuk 12 wordt, dan is er nog 10 jaar te gaan. Wij durven die verantwoordelijkheid niet te nemen. Ik ken mezelf, elk dier wat hier komt blijft tot het einde.
Door Hope
eelke schreef: Ik denk inderdaad dat dat alleen maar een verstandig besluit is! Hoewel het mij ook wel lastig lijkt, want je wil het liefst toch wat kunnen doen...
Ja, klopt. En in mijn emotie zou ik nu ja zeggen, maar manlief vreest dat we daar later spijt van krijgen. En manlief heeft meestal gelijk  ;)
Door eelke
Hope schreef: Ja, klopt. En in mijn emotie zou ik nu ja zeggen, maar manlief vreest dat we daar later spijt van krijgen. En manlief heeft meestal gelijk ;)
Nee over het algemeen hebben vrouwen altijd gelijk he! ;) maar ik denk dat dit de uitzondering is die de regel bevestigd, en zijn vrees inderdaad terecht is :)
Door Borke
Heel verstandig Marloes, laat het nu los!
Julllie hebben Duuk gered van een veel stressvoller verblijf in een pension, nu is het aan je broer en zijn gezin om een oplossing te vinden samen met de stichting.

In je eigen belang (inclusief je man en Nelson) zou ik hem ook niet tijdelijk terug nemen.
Tijdelijk kan wel een half jaar zijn  :-\

Spaar je krachten voor Nelson, ook hij zal wel even bij moeten komen na al die commotie in huis, net als je man en jijzelf!
Door Hope
Borke schreef: Heel verstandig Marloes, laat het nu los!
Julllie hebben Duuk gered van een veel stressvoller verblijf in een pension, nu is het aan je broer en zijn gezin om een oplossing te vinden samen met de stichting.

In je eigen belang (inclusief je man en Nelson) zou ik hem ook niet tijdelijk terug nemen.
Tijdelijk kan wel een half jaar zijn  :-\

Spaar je krachten voor Nelson, ook hij zal wel even bij moeten komen na al die commotie in huis, net als je man en jijzelf!
Dank je. Ik denk dat je gelijk hebt.
Het valt ook op dat Nelson niet meer krabt. Toch deels stress geweest gok ik.
Als tijdelijk een half jaar kan zijn is dat geen optie nee. Het laatste waar we op zitten te wachten is nóg een gezin in de stress.
Door Sher
Een hond nemen, moet je volgens mij nooit voor de hond doen, maar omdat je het zelf wil. Duuk nu in huis nemen kan dus nooit een goede beslissing zijn. Ik hoop dat er snel een goede optie komt voor Duuk.  :'(
Het is inderdaad raar dat de stichting Duuk bij een alleenstaande man zou willen plaatsen, ook al is het maar als tijdelijk adres. Dat zou mij ook geen goed gevoel geven hoor. Hopelijk komt er voor Duuk een goede oplossing.  Begrijpelijk dat je broer en zijn gezin toch gek op de hond is maar het belang van de hond zou toch voorop moeten staan.

En soms is het inderdaad verstandig om je verstand in plaats van je emotie te laten leiden. Natuurlijk zou je Duuk zo in huis nemen maar voor de lange termijn is dat geen oplossing. Jullie hebben je verantwoordelijkheid naar Nelson en naar jezelf (jij met je gezondheid). Moeilijke keuze maar een hele wijze van je vriendlief  ;)
Door Borke
Marloes je hebt een forse bijdrage geleverd en ik denk dat je het nu moet loslaten - hoe moeilijk dat ook is!
Het klinkt misschien heel bot, maar je kunt je niet altijd alle leed van de wereld aantrekken, dan heb je zelf geen leven meer  :-*
Ik ga met de mensen hier mee.

Duuk heeft een fijne tijd bij jullie gehad, meer kon je voor hem niet doen. In huis nemen (definitief of tijdelijk) zou ik niet eens verstandig vinden. Voor Duuk zal het vast weer 'feest' zijn, maar voor jullie absoluut niet. Het is niet de bedoeling dat je op je tenen gaat lopen omwille van een hond die in huis is. Voor een paar weekjes is dat te doen, maar niet voor meer dan een maand.

Ik snap ook niet waarom de stichting Duuk in een gezin geplaatst heeft, maar dat snap ik vanaf het eerste moment al niet. Ze moeten er nu maar het beste van maken.
En vergeet niet dat jij ontzettend je best hebt gedaan en het uiteindelijk heel erg goed ging (gezien de omstandigheden en met de nodige aanpassingen), maar dat er meer mensen zijn die hun best doen en waarmee het beter klikt tussen Duuk en je broer en zijn gezin.
Deze mensen moeten alleen gezocht en gevonden worden en deze mensen zijn een stuk schaarser dan de mensen zoals je broer (die heel graag willen, maar waar de klik niet is of die niet kunnen)
Door Hope
**Jolanda** schreef: Ik ga met de mensen hier mee.

Duuk heeft een fijne tijd bij jullie gehad, meer kon je voor hem niet doen. In huis nemen (definitief of tijdelijk) zou ik niet eens verstandig vinden. Voor Duuk zal het vast weer 'feest' zijn, maar voor jullie absoluut niet. Het is niet de bedoeling dat je op je tenen gaat lopen omwille van een hond die in huis is. Voor een paar weekjes is dat te doen, maar niet voor meer dan een maand.

Ik snap ook niet waarom de stichting Duuk in een gezin geplaatst heeft, maar dat snap ik vanaf het eerste moment al niet. Ze moeten er nu maar het beste van maken.
En vergeet niet dat jij ontzettend je best hebt gedaan en het uiteindelijk heel erg goed ging (gezien de omstandigheden en met de nodige aanpassingen), maar dat er meer mensen zijn die hun best doen en waarmee het beter klikt tussen Duuk en je broer en zijn gezin.
Deze mensen moeten alleen gezocht en gevonden worden en deze mensen zijn een stuk schaarser dan de mensen zoals je broer (die heel graag willen, maar waar de klik niet is of die niet kunnen)
Precies. Ik moet het inderdaad loslaten. Ik heb inderdaad zoals eerder al gezegd voorkomen dat Duuk in een pension zou belanden. Ook ik vind dat hij niet, zelfs niet voor tijdelijk, naar een alleenstaande man zou moeten. Ik vind ook dat hij niet gedwongen zou mogen worden een gezindshond te zijn terwijl dat gewoon echt niet lijkt te passen. Ik denk dat de drukte van kinderen in huis, met alle vriendjes en vriendinnetjes die daar ook nog eens bovenop komen, niet de plek is voor deze hond. Ik vind het bizar dat de communicatie zo slecht is tussen eigenaar en stichting dat het nu lijkt alsof Duuk gewoon zo weer bij een man in huis gezet zou worden. We mogen nu toch concluderen dat het niet in het belang van Duuk is om dat te doen?

Hoe dan ook bemoei ik me verder niet met zijn toekomst. Ik kan daar geen deel van zijn dus ik kan er van alles van vinden maar het gaat Duuk niet helpen. Broer en gezin hebben ondertussen aangegeven dat ze na deze ervaring in elk geval geen buitenlandse hond meer willen. Ik hoop dat de stichting hier lering uit trekt. Het zal vast een uitzondering zijn, maar ik krijg nu niet bepaald het idee dat ze situaties goed inschatten. Ik duim voor Duuk dat alles op zijn pootjes terecht komt en laat hem los.
Door Lil
Top hoor dat je het loslaat! Je hebt zoveel gedaan. Daar mag je trots op zijn!!!

Ik snap je broer ook wel. In mijn familie komen ook nooit meer honden uit het buitenland. Jammer voor de goede stichtingen, maar ons is na 2 keer een spanjaard gehad te hebben het risico te groot. Nu heb ik tot twee keer toe Nederkandse moeilijke honden doelbewust in huis gehaald en van genoten/geniet ervan. Durf ook heel eerlijk te zeggen om dat te kunnen blijven doen moet straks de opvolger van Boris gemakkelijk en stabiel en sociaal zijn. Die makkelijke hond is zeer belangrijk om de moeilijke honden te kunnen helpen. Jij hebt met jou hond en inzet Duuk enorm geholpen, wees daar maar enorm trots op!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door