Ik vind het best vreemd dat er gesteld wordt dat mensen die afnemen van lijntjes, ook eens lijntjes zouden moeten rijden.
Ik snap die logica niet. Als jij een lijntje wil rijden, voor de lol, voor een zakcentje, of voor iets meer dan een zakcentje, moet jij dat lekker doen. Als ik van jou lijntje afneem, heb jij een reden om een lijntje te rijden en heb jij je lol-zakcentje-iets meer dan een zakcentje. Waarom moet ik dan ook lijntjes rijden?
Ik heb, doodordinair, geen zin in lijntjes rijden. Ik vind het namelijk niet leuk, ik haal mijn zakcentje ergens anders vandaan en ik haal mijn iets meer dan een zakcentje ook elders. Ik heb er 0,0 belang bij. Als er lijntjes zijn die ik leuk vind, doe ik mee, betaal ik netjes en indien nodig, klaag ik ook op een nette manier. Heb meerdere keren gehad dat er iets niet klopte en alle keren is dat door netjes even met elkaar in gesprek te gaan keurig opgelost. En dan ben ik heel blij met de lijntjes, ik betaal op tijd, sta op de afgesproken plaats, bedank en ga naar huis. Ik voel mij niet verplicht om in ruil daarvoor zelf te moeten rijden. Ook niet in het voorbeeld van Eelke, al zou ik gevraagd hebben wanneer ga je weer eens? Niet? Oke, dan haal ik het wel ergens anders. Dat geeft mij niet het gevoel van oh nu moet ik een keer gaan rijden.