Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik vind het best vreemd dat er gesteld wordt dat mensen die afnemen van lijntjes, ook eens lijntjes zouden moeten rijden.

Ik snap die logica niet. Als jij een lijntje wil rijden, voor de lol, voor een zakcentje, of voor iets meer dan een zakcentje, moet jij dat lekker doen. Als ik van jou lijntje afneem, heb jij een reden om een lijntje te rijden en heb jij je lol-zakcentje-iets meer dan een zakcentje. Waarom moet ik dan ook lijntjes rijden?

Ik heb, doodordinair, geen zin in lijntjes rijden. Ik vind het namelijk niet leuk, ik haal mijn zakcentje ergens anders vandaan en ik haal mijn iets meer dan een zakcentje ook elders. Ik heb er 0,0 belang bij. Als er lijntjes zijn die ik leuk vind, doe ik mee, betaal ik netjes en indien nodig, klaag ik ook op een nette manier. Heb meerdere keren gehad dat er iets niet klopte en alle keren is dat door netjes even met elkaar in gesprek te gaan keurig opgelost. En dan ben ik heel blij met de lijntjes, ik betaal op tijd, sta op de afgesproken plaats, bedank en ga naar huis. Ik voel mij niet verplicht om in ruil daarvoor zelf te moeten rijden. Ook niet in het voorbeeld van Eelke, al zou ik gevraagd hebben wanneer ga je weer eens? Niet? Oke, dan haal ik het wel ergens anders. Dat geeft mij niet het gevoel van oh nu moet ik een keer gaan rijden.
Kaela schreef: Ik vind het best vreemd dat er gesteld wordt dat mensen die afnemen van lijntjes, ook eens lijntjes zouden moeten rijden.

Ik snap die logica niet. Als jij een lijntje wil rijden, voor de lol, voor een zakcentje, of voor iets meer dan een zakcentje, moet jij dat lekker doen. Als ik van jou lijntje afneem, heb jij een reden om een lijntje te rijden en heb jij je lol-zakcentje-iets meer dan een zakcentje. Waarom moet ik dan ook lijntjes rijden?

Ik heb, doodordinair, geen zin in lijntjes rijden. Ik vind het namelijk niet leuk, ik haal mijn zakcentje ergens anders vandaan en ik haal mijn iets meer dan een zakcentje ook elders. Ik heb er 0,0 belang bij. Als er lijntjes zijn die ik leuk vind, doe ik mee, betaal ik netjes en indien nodig, klaag ik ook op een nette manier. Heb meerdere keren gehad dat er iets niet klopte en alle keren is dat door netjes even met elkaar in gesprek te gaan keurig opgelost. En dan ben ik heel blij met de lijntjes, ik betaal op tijd, sta op de afgesproken plaats, bedank en ga naar huis. Ik voel mij niet verplicht om in ruil daarvoor zelf te moeten rijden. Ook niet in het voorbeeld van Eelke, al zou ik gevraagd hebben wanneer ga je weer eens? Niet? Oke, dan haal ik het wel ergens anders. Dat geeft mij niet het gevoel van oh nu moet ik een keer gaan rijden.
Helemaal mijn gevoel. Je zou je haast schuldig voelen om een keer mee te bestellen omdat je zelf niet in staat bent om te rijden. Ik heb bv best wel een auto, maar ben geen echte "chauffeur". Dat is niet eens een kwestie van geen zin of geen tijd. Niks mis met mij, maar grotere afstanden gaan rijden is gewoon niet mijn ding en ook niet verstandig. Niet voor mezelf en niet voor mede auto rijdend Nederland.  En ik schat maar zo dat er meer mensen zijn zoals ik.
zakcentje  ??? ??? ???

voor dat extreem lage uurloon (wat weer opgaat aan benzine kosten) kun je beter een uurtje bij de baas gaan werken, hou je veel meer aan over.  ;)
(ik snap wel dat niet iedereen kan rijden, maar zakcentje? geloof niet dat er iemand echt zakcentjes aan verdient hoor)

verder vind ik dat er een groot verschil is in navragen, klagen, mekkeren of ronduit aanvallen. Als er iets fout is gegaan kun je ook gewoon vragen, en dan wordt er vaak vanalles geregeld  ;)

En ja voorheen was ik vaak lijntje EHV, om verschillende redenen niet meer, een ervan is idd stel er gaat iets fout? Wie mag ervoor opdraaien, ik die op haar enige vrije dag uren in de weer is? Geklaag aanhoren dat men 10 cent teveel vervoerkosten vind omdat het aantal kilo's hoger is uitgekomen? Neu daar heb ik ook geen zin meer in. En ja het gros dat gewoon dankbaar is, weet me wel te vinden en vice versa, regelen we wel vervoer achter de schermen.
Naast dat heb ik wat schaarste in vrije tijd en in energie, dus die redenen tellen ook mee.
Laatst gewijzigd door Kaio op do 14 aug 2014, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique schreef: Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar met Pietje Consument doelde ik enkel op die mensen die alleen hier op BP zijn om met de lijntjes mee te bestellen en verder niks van hun rauwvoerervaringen of kennis met het forum delen. Daar val jij dus niet onder.
Ik wil toch ook hier nog even op in gaan. Dat er soms ogenschijnlijk niks "bijgedragen" wordt zegt ook niet altijd alles heh. Niemand kan zien wat een ander achter de schermen evt doet. Zelf post ik bv ook niet veel over BARF an sich om de simpele reden dat ik zelf volgens een iets andere methode voer. Is dan een beetje flauw en verwarrend om op een BARF forum de door mij gehanteerde manier te ventileren. Is ook niet erg constructief of iets bijdragen lijkt mij. Maar als mensen bij mij aan de bel trekken of ik ze ergens mee kan helpen doe ik dat heel graag hoor ;) En in meer algemene topics lees ik wel regelmatig en reageer ik ook af en toe als ik er iets "zinnigs" (te minste, dat vind ik op dat moment zelf :biggrin2:) over te melden heb. En misschien geldt dat wel voor meer mensen. Niet iedereen draagt z'n steentje op dezelfde manier bij, en er is ook geen standaard hoop ik hoe dat zou "moeten" ;)
Kaela schreef: Ik vind het best vreemd dat er gesteld wordt dat mensen die afnemen van lijntjes, ook eens lijntjes zouden moeten rijden.

Jij zegt waar ik omheen draaide. Ik kan gewoon simpelweg geen lijntjes rijden en zou het vervelend vinden als ik me daartoe verplicht zou voelen.
Niets meer aan toe te voegen, Kaio!

Zelf heb ik ook geen grote auto, maar gelukkig zijn er meer dingen die gedaan kunnen worden. Leveringen van Slagerij West, iemand anders helpen met bijhouden van betalingen, meerijden met iemand die wel een grote auto heeft. Misschien ben ik daar anders in dan anderen, maar voor mijn gevoel doe ik op die manier wat terug voor alles wat andere leden weer voor mij doen. Vele handen maken licht werk,  zoiets. En ik vind het wel jammer om te zien dat het aantal handen steeds verder afneemt. Ik kan ook zo 10 redenen noemen om niet meer bij te dragen aan BP, maar uiteindelijk vind ik het alle inspanningen wel waard. En ik hoop toch dat er in elke verzamelgroep mensen zijn die er zo over (blijven) denken.
Mensen 'verplichten' een lijntje te organiseren of mee te rijden  om duidelijk te maken hoeveel werk er in een lijntje zit vind ik persoonlijk wat ver gaan . De een doet het graag de ander niet. Dat mag toch allemaal? Denk ook niet dat dat bedoeld is in het bericht waar dit werd aangehaald.

Begrip over en weer voor elkaars situatie en communiceren over obstakels lijkt me een goed uitgangspunt.
Kaio schreef: zakcentje  ??? ??? ???

voor dat extreem lage uurloon (wat weer opgaat aan benzine kosten) kun je beter een uurtje bij de baas gaan werken, hou je veel meer aan over.  ;)
(ik snap wel dat niet iedereen kan rijden, maar zakcentje? geloof niet dat er iemand echt zakcentjes aan verdient hoor)

verder vind ik dat er een groot verschil is in navragen, klagen, mekkeren of ronduit aanvallen. Als er iets fout is gegaan kun je ook gewoon vragen, en dan wordt er vaak vanalles geregeld  ;)

En ja voorheen was ik vaak lijntje EHV, om verschillende redenen niet meer, een ervan is idd stel er gaat iets fout? Wie mag ervoor opdraaien, ik die op haar enige vrije dag uren in de weer is? Geklaag aanhoren dat men 10 cent teveel vervoerkosten vind omdat het aantal kilo's hoger is uitgekomen? Neu daar heb ik ook geen zin meer in. En ja het gros dat gewoon dankbaar is, weet me wel te vinden en vice versa, regelen we wel vervoer achter de schermen.
Naast dat heb ik wat schaarste in vrije tijd en in energie, dus die redenen tellen ook mee.
Dit dus.
Alles wat je koopt zit een risico aan, alleen is het risico misschien iets groter bij niet winkels maakt niet uit wat het is, wil je dat risico niet lopen dan moet je alleen bij winkels bestellen
Ik heb alleen maar goede ervaring gelukkig

Je hebt zeker een punt.
Van mij moet ook niemand iets, maar ik vind het wel opvallend. Want als je zelf die ritjes doet, voel je die druk van weer iets moeten plannen wel. En ja, daar ben je natuurlijk ook zelf helemaal bij.
Maar goed, als je eerst 2 jaar hoort, wanneer ga je weer, mijn vriezers zijn bijna leeg, ik heb weer nodig, dan is het gek dat in het jaar daarna wanneer je niet kunt, er niemand het dan nog zo nodig heeft.
En ik heb het ook niet over een klein groepje, ik reed 400 kg per keer, een aantal keer wel meer dan reed ik met de aanhanger. Ik denk dat er 20-30 mensen regelmatig meebestelden.

En een zakcentje, euh nee. Hoogstens een paar euro die dan op ging aan de Mac. Dus inderdaad voor de lol.

Dus eigenlijk is de conclusie dat wij dus inderdaad zo gek zijn om zoiets een hele dag te doen, da's ook een openbaring hoor!  ;D
Irta schreef: Ik wil toch ook hier nog even op in gaan. Dat er soms ogenschijnlijk niks "bijgedragen" wordt zegt ook niet altijd alles heh. Niemand kan zien wat een ander achter de schermen evt doet. Zelf post ik bv ook niet veel over BARF an sich om de simpele reden dat ik zelf volgens een iets andere methode voer. Is dan een beetje flauw en verwarrend om op een BARF forum de door mij gehanteerde manier te ventileren. Is ook niet erg constructief of iets bijdragen lijkt mij. Maar als mensen bij mij aan de bel trekken of ik ze ergens mee kan helpen doe ik dat heel graag hoor ;) En in meer algemene topics lees ik wel regelmatig en reageer ik ook af en toe als ik er iets "zinnigs" (te minste, dat vind ik op dat moment zelf :biggrin2:) over te melden heb. En misschien geldt dat wel voor meer mensen. Niet iedereen draagt z'n steentje op dezelfde manier bij, en er is ook geen standaard hoop ik hoe dat zou "moeten" ;)
Ik zie bij jou 121 berichten. Ik zie in de V&A, of soms als er wat te zeggen valt tegen de moderator mensen met 0 tot 1 berichten in 3 jaar tijd of langer. Die bedoel ik.  Maar wat ik ook zei, was dat dat niet verboden is. Anderen maakten daar een puntje van en idd in het kader van het "wijgevoel" dragen die mensen natuurlijk niks bij, die komen alleen op de aanbiedingen af. Maar nogmaals, niet verboden en als iemand het een zwaar punt vindt mogen ze zelf zeggen....jou lever ik niet.

We hebben het ook wel eens algemener genoemd en dan ging het over de mensen die alleen onze bar bezoeken, dat als er gevraagd wordt welke diepvrieszakje er gebruikt wordt er wel eens wat meer mensen uit de bar zouden mogen komen. Het is geen moeten, het zou leuk zijn. Een forum maak je nou eenmaal met z'n allen en als iedereen gaat denken...ik bep alleen in de bar, of ik kom alleen tevoorschijn als er een leuke aanbieding is dan maak je geen forum. Mensen hier voeren allemaal KVV of BARF of NRV, wat je wilt, rauw iig, maar als er een ervaring met merkje x gevraagd wordt zie je amper een mens om hun ervaring te delen. En dat is gewoon jammer.
Ik rij af en toe wel eens een lijntje,en nee,dat is niet voor de lol en zeker niet voor een "zakcentje"
Meestal leg ik er op toe,om  de vvk niet te hoog te maken.
Gewoon omdat ik vind dat niet steeds dezelfde mensen hoeven te rijden.
Dat van een zekcentje of meer dan zakcentje komt van Angelique die ermee kwam dat het niet alleen vrijwilligerswerk is maar er ook mensen tussen zitten die er wel aan verdienen ;-)

Ik denk dat het ook moet kunnen om alleen gebruik te maken van lijntjes wanneer kje je als goede afnemer opstelt. Simpelweg afspraken nakomen zoals op tijd betalen en op de juiste tijd en plaats zijn om het in ontvangst te nemen ;-)

Zelf zit ik alleen in de kattenhoek en de bar. Vind het wel eens jammer dat ik niet mee kan doen met lijntjes omdat de hoeveelheden te groot zijn (heb 1 klein poesje en kleine vriezer). Tevens kan ik geen groep is bestelling organiseren omdat ik het dan zo ongeveer op de openbare stoep moet stallen waar het 's middags in de volle zon staat. Wel ben ik dankbaar wanneer ik mee kan doen met groepsbestelling in de stad om zo eens andere merken/smaken kvv aan mijn poes te kunnen geven. Ben namelijk afhankelijk van fiets dus aanbod is beperkt (al zag ik laatst dat bij otter in leek het assortiment kvv groeiende is dus dan daar maar eens heen met OV of als ik auto van mijn ouders heb)
Ik denk ook dat er 1 heel belangrijk ding word vergeten nl: het risico dat je loopt met zoveel kilo's
Het mag officieel niet en de mensen die het doen lopen dus ook nog risico op op zijn minst een prent
En dan ook de prenten die je op kan lopen op je rit ( ja kan je denken eigen schuld) maar het word hier in Nederland soms zo onduidelijk aangegeven dat je het gewoon niet meer weet
Dan nog de slijtage van je eigen auto ( als je geen auto huurt)
Nou dat vind ik nogal wat, en dan zitten er sommige mensen te miepen dat je misschien een "zak centje "over houd nou als je dit allemaal bij elkaar optelt is het een schip van bij leggen
Maakt niet uit maar heb er respect voor ! Ik wel
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door