Een furminator voor de katten, maar die gebruiken we alleen in extreme verhaar perioden. Tekentangetjes, nagelschaar en oorcleaner.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Angelique schreef: Pijnlijk is die zeker niet, anders zou ik ze ook niet gebruiken. Maar ze ontlasten ernstig je polsen/ellebogen bij veel borstelwerk en je komt er perfect lange dikke wollige vachten mee door zonder dat je er een overvloed aan onderwol uithaalt. Dat laatste kan wel, ik doe dat soms bij Tedje, die heeft zoveel onderwol dat is niet leuk meer en dan ga ik na het gewone borstelen nog even extra met lange halen met die Activet door de vacht heen. Dan niet meer in lagen, maar gewoon van boven naar beneden halen. Een Angels b.v. heeft veel minder onderwol, dus die doe ik met een gewone pennenborstel. (Mars of Maxi pin)eigenlijk zou je al die borstels een keer moeten kunnen proberen he, ( beetje onder toezicht van iemand die er verstand van heeft
joel schreef: Dat herdersharkje gebruik je alleen bij kortharige honden toch? en dan om de ondervacht/of wol weg te kammen? en zo;n furminator, kam je daar je hond niet mee kaal.....? Echt, er gaat een wereld voor me openIk weet niet waar je de vacht van een mechel onder kan scharen. Echt korthaar zoals een dalmaat zijn ze natuurlijk niet, maar ook niet langharig. Het herdersharkje haalt mooi de onderwol er uit. En Oscar vindt die stalen pennen heerlijk over zijn ruggegraat, lekker tegen de jeuk (de mafketel).en die pielemans ....die komt me dan wel weer bekend voor
![]()
eelke schreef:Waar is deze voor? Ik heb voor Z'ev altijd de furminator, maar Roi heeft een hardere dikkere vacht en ik ben nog naar een goede kam op zoek voor hem. Z'ev kam ik bijna niet meer, alleen omdat hij het fijn vind pak ik nog weleens de kam. Z'ev heeft na de castratie geen ondervacht meer, klitten heeft hij nooit gehad, dus nu hoef ik hem niet meer te kammen. Roi daarentegen, die kan wel een borstelbeurt gebruiken! Roi vind het alleen niet leuk, dus we zijn erop aan het trainen...
Zoiets
-Saskia- schreef: Voor de Newfs had ik een heel scala aan kammen, borstels, schaartjes, tondeuse, waterblazer, noem maar op.Zo herkenbaar!!
Voor Wodka heb ik alleen nog shampoo.
Ik mis het heerlijk zen worden op de grond, met een ronkende Newf, kammend, borstelend, knippend wel. Werd er zelf helemaal rustig van.
Wodka vindt wassen drama, nagels knippen al helemaal - geen zen-moment aan te behalen, dus geminimaliseerd tot noodzakelijk kwaad.![]()