Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
Een gewone slicker borstel. Lily heeft een makkelijk krullenvachtje, dus die borstel werkt prima. Verder nog een paar kammen uit de perzenperiode, maar die worden niet meer gebruikt. In de kast ligt nog een oster tondeuze met verschillende messenbladen. Ook ongebruikt ;)
Een furminator voor de katten, maar die gebruiken we alleen in extreme verhaar perioden. Tekentangetjes, nagelschaar en oorcleaner.
Door Riek
Dat vreselijkveelpinnenborsteltje gebruik ik voor haar oorfranjes.
Verder doe ik het eerst met de grove kam en haar broek en staart met de borstel.
Heb verder geen idee hoe ze heten.
Die pinnetjes vindt ze ook niet fijn op haar poten moet ik zeggen.

Dat herdersharkje gebruik ik alleen bij Boris.
Hij heeft echt veel onder vacht.
Nu is hij weer lekker kort, dus ben ik er zo doorheen.
Door joel
Angelique schreef: Pijnlijk is die zeker niet, anders zou ik ze ook niet gebruiken. Maar ze ontlasten ernstig je polsen/ellebogen bij veel borstelwerk en je komt er perfect lange dikke wollige vachten mee door zonder dat je er een overvloed aan onderwol uithaalt. Dat laatste kan wel, ik doe dat soms bij Tedje, die heeft zoveel onderwol dat is niet leuk meer en dan ga ik na het gewone borstelen nog even extra met lange halen met die Activet door de vacht heen. Dan niet meer in lagen, maar gewoon van boven naar beneden halen. Een Angels b.v. heeft veel minder onderwol, dus die doe ik met een gewone pennenborstel. (Mars of Maxi pin)
eigenlijk zou je al die borstels een keer moeten kunnen proberen he, ( beetje onder toezicht van iemand die er verstand van heeft  ;)) zo voorkom je dat je vanalles aanschaft en vervolgens toch die 2 borstels gebruikt die je al had  :biggrin2:
Qadir heeft dus helemaal geen dikke (onder)vacht, dus misschien toch goed dat ik die niet heb gekocht om te proberen. Maar voor je polsen is dat dan wel weer ideaal....alhoewel, Qadir hoeft nu met al dat zwemmen maar 1x in de 10-14 dagen ofzo, dus zoveel worden mijn polsen niet belast  :)
Door Tibbies
Ik heb 2 Tibetaanse Terriërs, de Pooch borstels (nu Activet) zijn ideaal. Ik heb de groen/gele en voor zeer ernstige klitten een rode.
Door Kaela
joel schreef: Dat herdersharkje gebruik je alleen bij kortharige honden toch? en dan om de ondervacht/of wol weg te kammen? en zo;n furminator, kam je daar je hond niet mee kaal.....? Echt, er gaat een wereld voor me open  :D en die pielemans ....die komt me dan wel weer bekend voor  ;D
Ik weet niet waar je de vacht van een mechel onder kan scharen. Echt korthaar zoals een dalmaat zijn ze natuurlijk niet, maar ook niet langharig. Het herdersharkje haalt mooi de onderwol er uit. En Oscar vindt die stalen pennen heerlijk over zijn ruggegraat, lekker tegen de jeuk (de mafketel).
De furminator gebruik ik alleen in de ruiperiode 1 of 2 keer. Dan wacht ik tot hij echt flink haart en trek ik er in een keer een kleine emmer haar vanaf. Maar dat moet je dus niet te vaak doen nee.
Door Roef & Hidde
ik heb alleen een furminator voor Roef zijn dikke vacht,en die gebruik ik alleen in de rui.
Hidde`s vacht valt niet te kammen,die pluk ik buiten als hij in de rui is.
2 tekentangen(1 in de auto) en shampoo en dat is alles wat ik voor de heren hun toilet gebruik.
Door Hope
Ik heb een stapel handdoeken die Nelson proof zijn, een rubberen borstel, een tekentang in de auto en in huis en een waterblazer. En echt, dat ding is fantastisch! Tjonge wat ben ik daar blij mee  :biggrin2:
Door -Annemarie-
Ja, nee. Ik dacht ook aan een heel ander toilet.  ::)  ;D

Heb een plastic bakje van de Griekse yoghurt waar alles in past. Furminator/grove kam/vlooienkam/nagelknipper/effileerschaar/gewoon schaartje/tekentang.  Een klein hondje, dat scheelt.  ;)
Oud boxkleed (23 jaar) van onze damesch erbij om op te zitten. Kan ik ook nog kiezen of ik de primaire- of de pastel kleuren wil zien.  :D
Door zurca
Ik maak mijn handen vochtig en haal ze dan over de honden... borstel vinden ze niet prettig en daar kan ik me wat bij voorstellen met al die botjes (bijna) zonder speklaagje. ;)
Heb wel een rubberen borstel die ik soms gebruik maar meestal dus gewoon met de handen.

Voor de katten heb ik zo'n slickerborstel en een furminator maar ik borstel ze zelden omdat het vaak eindigt in een half gekamde kat en opgengehaalde handen ::)
Door eelke
Deze
Afbeelding

En deze
Afbeelding

Zoiets
Afbeelding

Deze
Afbeelding

En een gewone kam en haar borstel. Een waterblazer, shampoo, klitten spray (al gebruik ik die nooit) teken tangetjes, een gewoon schaartje, en een nagelknippertje.
Ik denk dat het dat wel is.
Door Zev
eelke schreef:

Zoiets
Afbeelding

Waar is deze voor? Ik heb voor Z'ev altijd de furminator, maar Roi heeft een hardere dikkere vacht en ik ben nog naar een goede kam op zoek voor hem. Z'ev kam ik bijna niet meer, alleen omdat hij het fijn vind pak ik nog weleens de kam. Z'ev heeft na de castratie geen ondervacht meer, klitten heeft hij nooit gehad, dus nu hoef ik hem niet meer te kammen. Roi daarentegen, die kan wel een borstelbeurt gebruiken! Roi vind het alleen niet leuk, dus we zijn erop aan het trainen...
Door eelke
Een klittenkam, maar die 'snijdt' ook dus die zou ik alleen op klitten gebruiken...

Is zo'n harkje niet fijn dan? Die zijn minder grof dan een furminator lijkt me.
Door Lil
Ik dacht ook aan een ander toilet hihi.

Hier een pet vac die ik niet meer gebruik (je merkt dat Boris een oude en gevoelige huid heeft). Zo'n kam met van die gebogen mesjes, een borstel met van die dunne ijzeren pinnen, een herder hark, maar heb geen langharige hond meer. En een rubberen borstel, twee soorten nagelknippers en zo'n schuur ding voor nagels en een waterblazer. Oorreiniger, oculoheel voor de oogjes, jassen in alle soorten die bestaan, schoenen. Toilet? Een inloop garderobe hihi.
Door -Saskia-
Voor de Newfs had ik een heel scala aan kammen, borstels, schaartjes, tondeuse, waterblazer, noem maar op.

Voor Wodka heb ik alleen nog shampoo.  ::)

Ik mis het heerlijk zen worden op de grond, met een ronkende Newf, kammend, borstelend, knippend wel. Werd er zelf helemaal rustig van.
Wodka vindt wassen drama, nagels knippen al helemaal - geen zen-moment aan te behalen, dus geminimaliseerd tot noodzakelijk kwaad.  :(
Door joel
-Saskia- schreef: Voor de Newfs had ik een heel scala aan kammen, borstels, schaartjes, tondeuse, waterblazer, noem maar op.

Voor Wodka heb ik alleen nog shampoo.  ::)

Ik mis het heerlijk zen worden op de grond, met een ronkende Newf, kammend, borstelend, knippend wel. Werd er zelf helemaal rustig van.
Wodka vindt wassen drama, nagels knippen al helemaal - geen zen-moment aan te behalen, dus geminimaliseerd tot noodzakelijk kwaad.  :(
Zo herkenbaar!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door