Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door orinake
dinky89 schreef: Je zou kunnen kijken of je een mooi verblijf van kennelplaten kan maken?
En dan leuk schuilplaatsen erin maken waar ze beschut kunnen liggen.

Bedenken of je doorgang naar het huis kan maken, weet niet of je vrij kamertje hebt dat je ermee kan verbinden?
Ik denk te werken met voliere panelen. (ivm stevigheid)
Afbeelding

Ik speel ook met het idee om een systeem te maken dat ze via de ren naar onze slaapkamer kan dan.
Door Ruisje
In mijn vorige huis kon ik niet de tuin afzetten met schrikdraad (zoals we nu hebben) in verband met "overpad". Mijn broer heeft toen een kattenren aan het huis gemaakt. Eerst in autocad geloof ik. :biggrin2: Voor onderhoud aan het huis moest de ren uit elkaar kunnen, dus hij maakte allemaal losse raampanelen - gaas was dik geplastificeerd staal, de gaten 5x5cm.
De ren kon niet groter dan 4 bij 5 meter en was 2,5 hoog. Het weinige vloeroppervlak was opgevangen met brede planken rondom op 1,80 hoog en een klimpaal in het midden met een loopplankje naar de planken.
Verder was de ren betegeld (makkelijk schoonspuiten) met alleen een paar tegels eruit waar een paar mooie struiken stonden. In de achtergevel werden een paar stenen uitgebikt voor een kattenluik. De katten konden dag en nacht naar buiten en zaten er heel graag in. En nu de katten van degene die het huis heeft gekocht 8 jaar geleden. :)
Laatst gewijzigd door Ruisje op wo 06 aug 2014, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
Je kunt ook de ren daar zetten wat voor jou handig is en dan een tunnel er naartoe.
Die kennelpanelen zijn mooi, heb daar meerdere rennen van gezien en dat werkt prima !

Afbeelding
Door lightning
Aan een brit kan ik je wel helpen, die fok ik zelf, worden tevens wel afgespeent op vers, maar neemt niet weg dat de laatste 2 weken ze ook brok mee kunnen eten hier, meeste doen dat nog niet.

hoe groot de ren moet zijn hangt denk ik ook een beetje af van het ras wat je kiest.
Door dinky89
orinake schreef: Ik denk te werken met voliere panelen. (ivm stevigheid)
Afbeelding

Ik speel ook met het idee om een systeem te maken dat ze via de ren naar onze slaapkamer kan dan.
Klinkt goed :-)
Door orinake
lightning schreef: Aan een brit kan ik je wel helpen, die fok ik zelf, worden tevens wel afgespeent op vers, maar neemt niet weg dat de laatste 2 weken ze ook brok mee kunnen eten hier, meeste doen dat nog niet.

hoe groot de ren moet zijn hangt denk ik ook een beetje af van het ras wat je kiest.
Mja tzijn zowiso geen kleine poezekes die op het lijstje staan...
Fanne zijn voorkeur gaat uit naar een Noor.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd, ik ben op dat vlak een heel moeilijke :s
Enerzijds wil ik jane niet vervangen, anderzijds is het gemis van een poezenknuffel wel heel groot.
Wat rassen betreft zie ik de britten bvb graag in blauw en red tabby (Moufassa die bij ons sofietje woont is een Red Tabby), de Main Coon zie ik heel graag in Red Tabby en Silver Tabby, de Noor... daarbij word ik ook weer naar de red getrokken, Fanne liever de Silver
Dus dat word nog wat voor we daar een beslissing in nemen :s
Liefst inderdaad fokkers die vers voeren, maar brokken zijn geen ramp... Jane at ze als we op vakantie waren ook, al vond ze dan tussendoor wel een duifje of zo om te smullen
Door lightning
Als je meer info wilt van de brit laat me maar weten. Niet dat je ze bij mij moet nemen hoor, maar kan je wel helpen in die zoektocht :). Ervaringen met een noor en die grote rassen heb ik niet. Ik ken wel wat fokkers natuurlijk. Denk maar goed na wat jullie precies willen en aan de hand daarvan kan je ook beslissen hoe groot je de ren wilt hebben
Door orinake
lightning schreef: Als je meer info wilt van de brit laat me maar weten. Niet dat je ze bij mij moet nemen hoor, maar kan je wel helpen in die zoektocht :). Ervaringen met een noor en die grote rassen heb ik niet. Ik ken wel wat fokkers natuurlijk. Denk maar goed na wat jullie precies willen en aan de hand daarvan kan je ook beslissen hoe groot je de ren wilt hebben
heb je een site van je britjes? Want het is niet omdat Fanne nu zegt dat het een noor word dat er geen brit meer komt :s

Ik heb geen idee hoeveel je ongeveer moet rekenen aan ruimte.
Momenteel had ik het idee van 1m60 op 6m te gaan (komt mooi uit op de stenen  :-[) ik kan tot 1m60 op 10m gaan, maar de vraag is of dat nodig is voor 1 poes?
Door dinky89
orinake schreef: Mja tzijn zowiso geen kleine poezekes die op het lijstje staan...
Fanne zijn voorkeur gaat uit naar een Noor.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd, ik ben op dat vlak een heel moeilijke :s
Enerzijds wil ik jane niet vervangen, anderzijds is het gemis van een poezenknuffel wel heel groot.
Wat rassen betreft zie ik de britten bvb graag in blauw en red tabby (Moufassa die bij ons sofietje woont is een Red Tabby), de Main Coon zie ik heel graag in Red Tabby en Silver Tabby, de Noor... daarbij word ik ook weer naar de red getrokken, Fanne liever de Silver
Dus dat word nog wat voor we daar een beslissing in nemen :s
Liefst inderdaad fokkers die vers voeren, maar brokken zijn geen ramp... Jane at ze als we op vakantie waren ook, al vond ze dan tussendoor wel een duifje of zo om te smullen
Oplossing: ga voor 2. Eentje in jou kleur en eentje in de kleur die Fanne wil ;-)
Door orinake
dinky89 schreef: Oplossing: ga voor 2. Eentje in jou kleur en eentje in de kleur die Fanne wil ;-)
Fanne zijn reactie: 2 noren en dan wil ik u niet meer horen...

Hmmmm en mijn britje dan en mijn coontje dan en en en PFFFFFFFFFFFFFF
Waarom kan ik zo moeilijk kiezen????
Ik wil eigenlijk niet kiezen!
Ik had ook nog niet moeten kiezen als mijn jane gewoon 15 was geworden :'(
Door Martine-Tom
orinake schreef: heb je een site van je britjes? Want het is niet omdat Fanne nu zegt dat het een noor word dat er geen brit meer komt :s

Ik heb geen idee hoeveel je ongeveer moet rekenen aan ruimte.
Momenteel had ik het idee van 1m60 op 6m te gaan (komt mooi uit op de stenen  :-[) ik kan tot 1m60 op 10m gaan, maar de vraag is of dat nodig is voor 1 poes?
Als je voor een kitten gaat zou ik er zelf 2 nemen...veel leuker voor de kitten en de kans op probleem gedrag is vele malen kleiner  ;)
En de ren...tja ik zou zelf gewoon zo groot mogelijk gaan, hoe meer ruimte hoe leuker ze het vinden  :)
Door orinake
Martine-Tom schreef: Als je voor een kitten gaat zou ik er zelf 2 nemen...veel leuker voor de kitten en de kans op probleem gedrag is vele malen kleiner  ;)
En de ren...tja ik zou zelf gewoon zo groot mogelijk gaan, hoe meer ruimte hoe leuker ze het vinden  :)
Mja 2 kittens, ben je dan niet beter dat er wat leeftijd tussen zit? :s
En ik weet niet hoe het zit met katten, maar blijven die overeen komen (2 zussen, 2 broers, broer/zus)?
Door Martine-Tom
orinake schreef: Mja 2 kittens, ben je dan niet beter dat er wat leeftijd tussen zit? :s
En ik weet niet hoe het zit met katten, maar blijven die overeen komen (2 zussen, 2 broers, broer/zus)?
Zelf zou ik idd voor nestbroers/zussen gaan, ik ben een echt kater mens dus zou 2 katers uit hetzelfde nest nemen, of iig 2 katers van dezelfde leeftijd tegelijk in huis halen, er vanuit gaande dat je ze laat helpen blijven ze dan gewoon prima overeen komen. Het ene stel zal wat kleffer dan het andere zijn, maar goed daar heb je dan ook de fokker voor he, die kan je ook helpen met uitkiezen welke 2 je het beste samen kan nemen  :)

Je kan natuurlijk ook een boskat en een coon nemen (bijv) van dezelfde leeftijd, kunnen jullie allebei je favoriete ras kiezen  :)
De meeste problemen me koppelen mag je verwachten tussen volwassen katten of volwassen kat en kitten, 2 kittens zal je niet veel problemen mee hebben om die aan elkaar te koppelen.
En ze hebben dan elkaar om mee te spelen en dingen van te leren, dus mist het mogelijk is zou ik altijd voor 2 kittens tegelijk gaan. Met Dook heb ik het geprobeerd, volgens het asiel was ie zelfstandig en kon prima alleen geplaatst worden...tja Freud is er niet voor niks bij gekomen  ;D

Als je er 1 wil nemen hou dan in je achterhoofd dat er mogelijk toch een 2e bij "moet" ik heb ook geen idee hoe de honden er mee omgaan, of ze daar mee kunnen spelen?
Vervangt een andere kat natuurlijk niet maar Bami bijvoorbeeld zou ook prima tevreden zijn als buurman er een hond bij zou nemen, die vind Tom ook al helemaal geweldig.
Door orinake
de pups doen niets aan de poezen, de 3 groten zijn te bruut en Illa vertrouw ik zowiso voor geen meter. Die haar jachtinstinct is veel te groot. Als ze der aan kan is het om zeep!
Door Martine-Tom
Persoonlijk zou ik dan idd voor 2 kittens gaan, kunnen ze lekker met elkaar ravotten en spelen  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door