MargaS schreef:
Er schijnt een onderzoek geweest te zijn naar vaccinaties en kinderen uit derde wereld landen die niet gevaccineerd worden en daar is bv een stoornis in het autistisch spectrum zo goed als nihil.
Er is nog zoveel meer wat kinderen uit de derde wereldlanden niet hebben, en kinderen in landen waar gevaccineerd wordt wel. Ik kan ook concluderen dat in Nederland meer blonde kinderen leven dan in China, en dat in Nederland meer cavia's als huisdier gehouden worden dan in China, dús dat cavia's houden de kans op blonde kinderen verhoogt.
Zoals ik eerder meldde: Wakefields onderzoek die leek aan te tonen dat er een verband tussen autisme en vaccinaties bestond bleek onjuist en zelfs frauduleus uitgevoerd, moest gerectificeerd worden, hij verloor zelfs zijn artsentitel, en vele (goed uitgevoerde) studies sindsdien hebben telkens weer aangetoond dat er geen verband bestaat. Het geloof daarin is hardnekkig omdat het inmiddels teruggetrokken artikel van Wakefield geciteerd blijft worden en velen inmiddels ergens de klok hebben horen luiden maar de klepel nog niet weten te hangen, en de angst wordt mede gevoed door het feit dat de eerste tekenen van autisme nu eenmaal rond de entleeftijd openbaren.
Zie ook
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12860782
en als je de complete weerlegging-in-artikelvorm wil lezen:
http://www.bmj.com/content/342/bmj.c7452.full
MargaS schreef:
Het probleem is in mijn ogen dat de onderzoeken eenzijdig zijn, gefinancierd door de farmaceutische industrie en ja daar rennen de voorstanders van vaccineren zo goed als blind achteraan.
Hm. Over eenzijdig en blind achteraan hollen gesproken. Wist je dat het onderzoek van Wakefield waarin autisme en vaccinaties gelinkt werden, gefinancierd is door een letselschade-advocaat, die in de arm was genomen door ouders met autistische kinderen die koste wat kost 'ergens' hun gram wilden halen en daarom per se die link bewezen wilden hebben?
En wist je dat Wakefield, die als medisch verhaal gezegd had dat de mazelen-enting darmproblemen gaf waardoor het 'entgif in het lijf kon lekken en zo autisme veroorzaken', een jaar vóór hij met zijn onderzoek begon, alvast even een patent had laten vastleggen op diagnosticeren van darmklachten met behulp van aanwezigheid van het (in entstof aanwezige) mazelenvirus? Na het verschijnen van zijn artikel waren er al ver uitgewerkte plannen voor een miljoenenbedrijf dat diagnostische tests zou maken voor hersen- en darmziekten. Dit bedrijf zou zich in eerste instantie richten op ouders die processen wilden voeren tegen vaccinfabrikanten.....
Elvira schreef:
Een paar jaar geleden is mijn moeder gevallen op vakantie in Engeland met als gevolg verschillende (schaaf) wonden. Op de eerste hulp zijn de wonden schoon gemaakt en vroegen we of ze geen tetanus injectie nodig had. De arts zei dat dit op haar leeftijd zeker niet meer nodig was. Volgens de nieuwe richtlijnen van de wereldgezondheidsorganisatie, ben je levenslang beschermd na 5 entingen en die had ze op haar leeftijd zeker gehad. Ze kon het voor zekerheid na vragen bij de huisarts. De huisarts was hier inderdaad van op de hoogte, maar zei "voor zekerheid enten we toch maar". De laatste keer dat mijn moeder tegen tetanus geent was, had ze een hele dikke arm, dus ze was al lang blij dat ze in Engeland dit advies wel opvolgen.
Bedankt voor de waarschuwing. Ik ben pas 42 dus ik heb gelukkig nog niet de leeftijd dat ik last ga krijgen van her-enten, maar zodra dit gaat spelen kan ik in overweging nemen te gaan titeren.
Voor mijn hepatitis-entingen heb ik wel netjes getiterd en kon stoppen na een goede bepaling, daarvoor ben ik nu levenslang beschermd.