Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door marina
Ik ben er sinds januari dit jaar mee begonnen, niet zozeer om te besparen maar wel om de zien waar mijn geld blijft (vnl bij de paarden  ;D). Ik Ik heb een aantal zaken waar ik het van bijhoud: Boodschappen, paarden, auto, vaste lasten, hond, gewoon simpel zelf een excelletje gemaakt.
Door Kaio
Nadia schreef: Ja die extraatjes die tellen enorm door :o het is dat ik nog maar 2 maanden 35km van huis werk. Ik geef daardoor een kleine 250 euro aan benzine uit.
Mocht mijn nieuwe werk weer zo'n afstand zijn komt er een diesel in. Of een auto die veel veeeel zuiniger is.
Ja erg he 20 euro hier en daar geen grote bedragen en het eindbedrag aan het eind van de maand  :o En toch rekent excel het goed uit.
Diesel is weer duurder in wegenbelasting en diesel zelf stijgt ook wel heel erg in prijs, daarnaast moet je nog iets aanschaffen. Dus dat break-even point eerst goed berekenen zou ik zeggen dat kan best ver weg liggen.  ;)
Door Nadia
Dat break point hebben we al uitgerekend. Het was de moeite waard.
Ik moet (wil) sowieso een andere auto. 5 deurs ivm de kleine. Dus dat aanschaf geld heb ik niet echt mee geteld. Ik zal sowieso ongeveer in dezelfde klasse blijven.
Door Jantina
Het zou wel heel goed zijn om te doen, maar het ontbreekt me aan de motivatie  :-\. We komen wel uit maar ik zou graag meer sparen en dat moet ook gewoon kunnen. Maar alle bonnen bewaren, alle rekeningen uit zoeken, pfff. Wat kan laten we via automatische incasso afschrijven, de rest gaat handmatig via de app inmiddels en verder ben ik een heel slechte administrateur. Ik moet wel zeggen dat ik na de komst van de kleine even in het nieuwe uitgavenpatroon moest komen. Aan het eind van de maand had ik regelmatig de spaartegoeden even nodig en daar schrok ik wel van. Kinderopvang kost een berg bijvoorbeeld. Maar daar zijn we nu wel aan gewend.
Door Nadia
Ik bewaar wel alle bonnen van de boodschappen. Ik schrijf me in een apart schriftje op wat waar kost. Zodat ik weet waar ik een product het goedkoopst kan halen. Ik rij er niet extra voor. Maar sla dan wel groot in.
Door Kaio
nootjes, wc papier en keukenpapier bij de lidl  :biggrin2:
Ja en de rest komt van een winkel in B en een winkel in NL, andere gaan we niet af, weten wel uit het hoofd welke produkten dat zijn, en ja de dagprijs van groente en fruit daar ga ik niet aan beginnen. We hebben ook beperkt tijd  ;)
Ik heb wel eens bonnetjes bewaard om echt te kijken wat nou erg duur was dat dus wel. Ook van geleerd hoor.
Door Jantina
Kaio schreef: je hoeft toch niet de bonnen te bewaren, gewoon je bankafschriften online raadplegen en "overschrijven".
Dan zou je alles moeten pinnen maar wij doen toch ook nog wel veel contant... En net wat Nadia zegt, dat lijkt me nou wel eens interessant. Ik ga toch wel wekelijks naar 2 of 3 verschillende supermarkten en kijk naar de aanbiedingen (dat dan weer wel, heerlijk die folder app  :biggrin2:) maar vraag me toch wel vaak af wat waar nou standaard goedkoper is. Ach ooooit, als ik me heel erg verveel dan ga ik het doen!
Door dinky89
Je kan beginnen met dingen die je veel gebruikt en relatief duur zijn Jantina ;-)

Zo drinkt mijn vriend ' s ochtends altijd glas fruitontbijt. Halfjaar terug was prijs door gestegen naar 1,72 per fles maar niet alles wordt alleen maar duurder. Tegenwoordig zit zo'n fles weer op 1,52 (zo uit mijn hoofd). Bij de jumbo was het dan toch paar cent goedkoper dan bij c1000 dus als ik bij jumbo was nam ik dan wat extra mee. Tegenwoordig is de c1000 een jumbo geworden dus ik blij :-)

Ik wil mijzelf aanleren dat ik groente en fruit bij de groenteboer haal (laatst tas fruit met hele watermeloen, galiameloen, 2 echt grote bananen en 2 doosjes druiven van 500 gram voor 5 euro). Daarnaast bof ik met een jumbo en een lidl in de wijk :-)
Door Jantina
Ja ik probeer met boodschappen ook wel echt goed te kijken waar ik wat koop. Wij hebben op zaterdag altijd een kraam staan bij het winkelcentrum met echt een super kwaliteit fruit voor een klein prijsje en daar probeer ik voor de hele week fruit in te slaan. We eten dan eerst het zachte fruit en later in de week de dingen die langer mee gaan. Biologisch fruit is er, op een appel en kiwi na, toch niet te krijgen bij ons in de supermarkten. Helaas. En nu we de moestuin hebben komt het meeste onbespoten en zelf opgekweekt daar vandaan. Scheelt natuurlijk ook een berg! Vlees vind ik heel belangrijk dat dat bio is, ik koop niet anders. Maar dat bestel ik meestal bij een lokaal bedrijf of via mijn zwager die zelf voor de hobby grazers heeft en af en toe slacht. Dat scheelt aanzienlijk. Ik denk dat ik het qua boodschappen best goed doe qua budget. maar... dan gaat op een zaterdag mijn vriend een keer mee en sta ik echt met een karretje vol onnozele dure zooi bij de kassa een 100 Euro af te rekenen terwijl dat echt zo niet nodig is... Daar kan ik dan wel even van balen. Doe ik zo mijn best en hij verprutst het weer.
Door C@rine
Tip 1,
Neem nooit geen mannen mee, ook niet om te sjouwen.
Hier wordt er dan op het laatste moment bij de kassa nog van alles in de kar gelegd :-X
Wij kijken regelmatig op wat we kunnen en willen besparen, het is goed om bij de les te blijven ;D
Door monster
Toch niet verkeerd als ook de mannen inzicht krijgen. Na mijn 1e knieoperatie werd ik gek van alles wat mijn man te veel meenam uit de winkel. Ik heb het goed besproken (we hadden 14 potten jam) en ik heb voor de 2e operatie de kasten overzichtelijk ingedeeld. Nu gaat het geweldig, hij is nog zuiniger als ik.
Door TMG1961
Op de markt hoef je hier niets te halen als je denkt daar goedkoper uit te zijn. De meeste supermarkten bieden groenten en fruit goedkoper aan.
En niet iedere man heeft geen inzicht in boodschappen. Ik weet precies wat ik moet hebben en kom ook alleen met dat thuis als ik de wekelijkse boodschappen doe.
Door Kaio
C@rine schreef: Tip 1,
Neem nooit geen mannen mee, ook niet om te sjouwen.
Hier wordt er dan op het laatste moment bij de kassa nog van alles in de kar gelegd :-X
Wij kijken regelmatig op wat we kunnen en willen besparen, het is goed om bij de les te blijven ;D
Echt niet, mijn man doet zelfs meestal de boodschappen en die doet dat heel goed en let ook op allerlei dingen. Kwestie van goed africhten  ;D
Jantina schreef: Dan zou je alles moeten pinnen maar wij doen toch ook nog wel veel contant... En net wat Nadia zegt, dat lijkt me nou wel eens interessant. Ik ga toch wel wekelijks naar 2 of 3 verschillende supermarkten en kijk naar de aanbiedingen (dat dan weer wel, heerlijk die folder app  :biggrin2:) maar vraag me toch wel vaak af wat waar nou standaard goedkoper is. Ach ooooit, als ik me heel erg verveel dan ga ik het doen!
Wij pinnen idd veel dan zie je het staan idd, en is het makkelijker bij te houden ( we zijn allebei niet van dat dat plastic oneindig veel geld geeft dus dat kan makkelijk)
En bonnetjes bijhouden heb ik een tijdje gedaan om inzicht te krijgen, maar blijf ik niet doen. Wat supermarkten betreft ed is het om het even, hier is dat duurder daar dat. Er zijn maar enkele uitschieters. Dus we gaan niet om te besparen alle supers af, alleen voor de zaken die uitschieten en ook in te slaan zijn zeg maar.
Ze zien mij bij de kassa van de lidl altijd al staan met een heel kar nootjes en pleepapier  ;D en af en toe wat lekker fruit wat in de aanbieding is.
Maar voor de rest met mijn eetpatroon kan ik het niet bij de lidl halen allemaal. En echt niet alles is daar goedkoper.
Door Ruisje
Wij hebben het ook een tijdlang bijgehouden in een spreadsheet, ook alles wat cash betaald werd. Toen hebben we inderdaad wat overbodige kosten als abo's en verzekeringen opgezegd en veranderd.
Boodschappen doen we 1x per 2 weken bij de Lidl, tussendoor bij de Jumbo in ons dorp en voor drank en drogisterij producten gaan we eens in de zoveel tijd naar Duitsland (sorry NL regering).
TMG1961 schreef: Op de markt hoef je hier niets te halen als je denkt daar goedkoper uit te zijn. De meeste supermarkten bieden groenten en fruit goedkoper aan.
...
Als je aan het einde van de dag tegen sluitingstijd van de markt gaat is het toch echt vaak goedkoper. Neem je gelijk een bosje bloemen voor de gezelligheid mee. ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op do 31 jul 2014, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door