Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pauline
Tijd van verkocht onder voorbehoud tot echt verkocht is afhankelijk van de snelheid waarmee de bank de hypotheekofferte verwerkt en dat kan heel snel, maar ook heel langzaam. Meestal staat er in het voorlopig koopcontract opgenomen voor wanneer de hypotheek rond moet zijn, ontbindende voorwaarden. Ik denk dat de makelaar je wel kan vertellen wanneer er iets definitiefs bekend is.
Laatst gewijzigd door Pauline op za 26 jul 2014, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
Phoe dat kan echt verschillen.. Tussen een week of 2 en echt een paar maanden. Dat hangt echt van de bank af. Nu is mindere bezetting door vakantie en kan het Brest langer duren. Geloof dat het bij ons 3 weken geduurd heeft.
Door lianneke
Ligt ook aan de voorwaarden die kopers op laten nemen in het voorlopig koopcontract.
Mijn zoon heeft een huis gekocht met als voorwaarde dat hij een rapport laat op maken ivm een bouwkundig onderzoek. Mocht uit dit rapport blijken dat er meer dan 5000 euro kosten bij komen aan bijv. electriciteit of andere gebreken, dan gaat de koop niet door.
Door Antonia
Er is een bod op mijn huis gedaan van 206.000,=. Dit bod is voorgelegd aan de bank en het wachten is op hun reactie. Het voelt allemaal wel heel erg dubbel  :-\.
Door Ronald
Antonia schreef: Er is een bod op mijn huis gedaan van 206.000,=. Dit bod is voorgelegd aan de bank en het wachten is op hun reactie. Het voelt allemaal wel heel erg dubbel  :-\.
Tja... inderdaad dubbel.  :-*
Maar wel een bod, hoe dan ook...
Door Lizzy
Antonia schreef: Er is een bod op mijn huis gedaan van 206.000,=. Dit bod is voorgelegd aan de bank en het wachten is op hun reactie. Het voelt allemaal wel heel erg dubbel  :-\.
Ja, dat dubbel kan ik me goed voorstellen :-\
Door -Saskia-
:-* :bigarmhug:
Door Ronald
Angelique schreef: Wat een sch**tbod zeg. Het onderste moet uit de kan blijkbaar.
Op de vraagprijs van 220 is 206 geen verkeerd bod. Wij kregen een bod van 320 op een vraagprijs van 420. Dat is pas het onderste uit de kan willen...
Door Antonia
Ronald schreef: Op de vraagprijs van 220 is 206 geen verkeerd bod. Wij kregen een bod van 320 op een vraagprijs van 420. Dat is pas het onderste uit de kan willen...
Ik begrijp je reactie Ronald. Maar aan de vraagprijs van 220.000,= gaat wel een verhaal vooraf. Deze vraagprijs heeft weinig te maken met de waarde van de woning, hij ligt zelfs lager dan de waarde die onlangs door een door de bank ingeschakelde "onafhankelijke" taxateur die de waarde bij vrije verkoop heeft getaxeerd. Deze vraagprijs van 220.000,= wordt sterk beïnvloed door de aard van het verkooptraject.
Ik heb hier verder geen enkele stem meer, de bank bepaald wat er verder gaat gebeuren.
Het doet mij heel veel pijn om dit huis, mijn thuis, en deze plek waaraan ik de afgelopen jaren mijn ziel heb gegeven voor een habbekrats van de hand te zien gaan. En zeker nu er ondanks deze bespottelijk lage prijs er ook nog heel veel commentaar op mijn stek wordt geleverd. Met mijn verstand begrijp ik de tactiek. Maar neem van mij aan dat de tranen wel heel erg hoog zitten.
Door Ronald
Oh, ik bagatelliseer niet, Tonny. Ik vind het verschrikkelijk dat jouw mooie stekkie voor zo'n prijs van de hand moet worden gedaan. Zeker omdat ik ook een klein beetje heb meegekregen van het verhaal.

Dus: :bigarmhug:
Door Borke
Ik kan het me goed indenken Tonny!
Ook het spel wat potentiële kopers spelen, zo werkt het nu eenmaal.
Maar dat maakt het nog steeds shit  :'(

Als het verkocht is, ben je dan 'vrij', is het dan afgerond en kan je verder?
Als je begrijpt wat ik bedoel?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door