Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
zurca schreef: Jammer want het zegt meer over de organisatie achter de hond dan over de hond zelf..
In mijn ogen is hier door de organisatie gewoon een mis-match gemaakt!!
Mensen die een leuke hond zoeken waar ook de kinderen wat aan hebben.... dan snapt toch iedereen dat een hond als Duuk daar absoluut niet op zijn plaats is?!

Wat mij betreft mag er wel drastisch geschrapt worden in het aantal organisaties die honden vanuit het buitenland bemiddelen, het kaf van het koren zeg maar. Helaas zal dat wel een onmogelijk iets zijn...
Ik zie ook honden hierheen gehaald worden die in mijn ogen niet in een dichtbevolkt land als NL thuis horen.
Ik denk dat de selectie in het land van herkomst al niet goed is en daarnaast dan ook de match in NL.

Kijk Sofi kan inmiddels 6-7 uur alleen thuis zijn, kan loslopen, kan mee de horeca in, kan konijnen en fazanten negeren.
Dat ze leishmaniose had was gewoon pech.
Ik heb het dus niet over Sofi.

Intussen hulde aan de opvang van Duuk, je broer boft maar heel erg met jou!
Door Hope
Ach ik geloof ook dat het een moeilijke taak is om te plaatsen. Hoe selecteer je, wat weet je van de hond, wat weet je van het gezin? Ik oordeel of veroordeel niet, ik merk alleen hoe moeilijk ik het vind.
Nu hebben zij natuurlijk het voordeel dat er niet ook een pup in huis rondloopt, want dat is niet altijd een voordeel. Ze zullen ook minder last hebben van het 'wonen in een gevangenis' idee als wij.

Wij wonen buitenaf. Onze paarden, ons werk, alles is buiten en je merkt nu pas hoe vaak je door de buitendeur gaat. Dat kan gewoon niet met Duuk, hij is weg voor je het weet. Broer woont in de stad, ze gaan altijd door de voordeur en hebben een tuin die rondom met hoge schuttingen is afgezet. Dat maakt het toch allemaal minder bewerkelijk haha.
Verder doen ze echt hun best, met alles. Ik vraag me alleen af of ze goed wisten wat ze konden verwachten toen Duuk kwam.
Ze zijn er blij mee, en dat is het belangrijkste!
Door Sher
zurca schreef: Jammer want het zegt meer over de organisatie achter de hond dan over de hond zelf..
In mijn ogen is hier door de organisatie gewoon een mis-match gemaakt!!
Mensen die een leuke hond zoeken waar ook de kinderen wat aan hebben.... dan snapt toch iedereen dat een hond als Duuk daar absoluut niet op zijn plaats is?!

Wat mij betreft mag er wel drastisch geschrapt worden in het aantal organisaties die honden vanuit het buitenland bemiddelen, het kaf van het koren zeg maar. Helaas zal dat wel een onmogelijk iets zijn...
Helemaal mee eens!
Ik had eerst informatie aangevraagd, maar de stichting heeft mij dus afgeraden om daar voor te kiezen. In plaats van dat hondje stelden ze Noortje voor. Noortje doet eigenlijk vanaf de eerste dag helemaal gewoon mee in ons gezin.  We hoeven eigenlijk nauwelijks rekening met haar te houden.

Ook bij een andere stichting had ik al eens geïnformeerd naar een hondje, maar daar waren ze ook heel eerlijk en waarschuwden direct dat dat niet de goede keuze was voor een gezin met kinderen.

Met de ervaringen die ik heb opgedaan, vind ik het heel jammer om te horen dat het ook zo anders kan gaan. Ik vraag me dan af of plaatsen belangrijker gevonden wordt dan GOED plaatsen.  Er zijn heus ook wel makkelijke vrije blije hondjes uit het buitenland. :-\

Ik hoop wel dat Duuk goed te handhaven blijft voor jullie en voor zijn eigen gezin. Het is vast uiteindelijk een lieve hond en iedereen doet heel erg zijn best voor hem.  :-*
Wat een hel van een nacht vannacht.

Eerst even wat we gisteren hebben gedaan.
Gisterochtend, 07.30, uitlaatronde 1, 25 minuten. Daarna voeren.
Daarna moeten wij weg. Om 11.00 uur zijn we terug. Ik laat Duuk plassen en speel flink met Nelson.
Tot 15.00 uur zijn ze samen. Speelgoed is opgeborgen, mand is weg, ik laat Nelson niet naar Duuk om te spelen. Na een kwartier ligt Duuk op een mat te slapen en Nelson ligt te pitten op de keukenvloer.
15.00, uitlaatronde twee, 45 minuten, hoog tempo. Daarna gaat Duuk in zijn bench tot 17.45.
Hierna zijn ze samen tot 20.00 uur, waarna ik voer en de beide honden hun bench in gaan.
21.30, uitlaatrondje 3, kwartiertje. Gert neemt Nelson onder zijn hoede, ik Duuk.
Ik neem hem, zoals elke avond, mee naar de paarden. Hij kan hier in de afgesloten stal heerlijk rondrennen. Ik leg Duuk nog in de tuin tot 22.30, waarna hij de bench in gaat tot de nacht.
Tot zover niets mis.

00.30. Duuk blaft het hele huis bij elkaar. Ik ga er uit en tref een bange hond aan. Kussen ligt overhoop en Duuk wil er uit.
Ik neem hem mee naar buiten, wandel tot hij gekalmeerd is. Hij moet plassen. Als hij niet meer hijgt leg ik hem terug. Hij gaat liggen. Ik sta buiten nog een tijd te luisteren maar ik hoor niets.
02.00. Duuk blaft en piept opnieuw. Ik ga er opnieuw uit.
Weer een doodsbange hond. Staart tussen de poten, zodra de bench op een kier gaat vliegt hij eruit en rent in paniek de garage door. Zijn staart raakt zijn kin. Hij trilt.
Ik ga op mijn hurken zitten en blijf tot hij gekalmeerd is. Zijn kussen is overleden. Ligt in kleine reepjes in de bench. Ik ruim alles op en heb totaal geen idee wat er gebeurd is. Nelson is rustig in de ruimte naast de garage. Buiten is het stil, de paarden zijn rustig. Ik ga weer een stuk met hem lopen, misschien moet hij poepen? Hij doet niks buiten.

Ik heb geen andere ideeën dan hem weer terug te leggen. Stom misschien, maar met zijn gesloop ben ik er ook niet erg happig hem in de kamer te laten. Hij heeft bij mijn broer ook de halve huisraad gesloopt dus ook daar gaat hij altijd in de bench, nooit problemen.

03.00, het verhaal herhaald zich. Ik ga, met knikkende knieën, midden in de nacht met hem wandelen, twintig minuten. Ik vind het echt verre van tof dat ik als jonge vrouw rond deze tijd op straat loop, maar ik weet het gewoon niet meer. Duuk kalmeert, drinkt wat bij thuiskomst en gaat weer uit zichzelf in de bench.

04.00, ik hoor een hond gillen alsof zijn leven ervan af hangt en vlieg de trap af.
Ik tref Duuk aan die zich aan het ophangen is. Hij heeft het deurtje van de bench naar binnen getrokken, de hele boel verbogen en zijn kop naar buiten gestoken. Toen kwam hij klem te zitten.
Ik neem een houten balk en wrik de boel open. Alles zit onder het bloed. Zijn kop is kapot, zijn oor ook. Zijn nek is gevoelig.
Ik krijg hem geen riem om dus ik kan niet naar buiten. Hij vliegt grommend de garage door, ik word er bang van en laat hem maar. Als het ergste eraf is lok ik hem met voer en laat hem wat eten. Ik weet écht niet meer wat ik moet. Uiteindelijk krijg ik hem een band om. Ik maak zijn kop schoon, ruim al het bloed op en we kalmeren samen wat. Om 05.30 leg ik hem buiten aan de ketting en probeer ik wat te slapen. Om 07.00 word ik weer wakker door een hond in paniek.

Mensen, echt waar, ik weet niet meer wat ik moet doen.  :'( :'( :'(
Idd dierenarts bellen en aan de aprazolam oid. Dat de adrenaline even helemaal uit zijn systeem kan want hij gaat nu waarschijnlijk van elke zucht en scheet over de rooie. Ik zou naast korte rondjes uit verder heel weinig met hem doen de 1e paar dagen tot hij weer een beetje relax is.
Of met spoed contact op nemen met de GT. En als je die gegevens niet weet, een andere. Dit klinkt niet als een situatie waar je zelf in verder moet gaan. Kennelijk is er iets geweest wat hem heel erg bang heeft gemaakt. Misschien een muisje of een vogeltje aan de buitenkant van de muren. Maar hij is nu zo over zijn toeren, hier heb je hulp bij nodig.
wat een rotnacht
en zeker als je de directe aanleiding niet weet waarom hij de eerste keer zo in paniek raakte ( los van het feit dat hij al continu gestresst is)
onweersklap misschien?
steek van vlieg?
ander lawaai?

Ik zou voor deze acute situatie dierenarts bellen, maar ook je broer,  hij heeft al traject bij GT , Duuk is van hem en de last/ zorg voor jou wordt zo wel erg hoog. Het gedrag van Duuk vraagt om specifieke benadering in een voor Duuk voorspelbare omgeving.

Veel sterkte
Kaela schreef: Of met spoed contact op nemen met de GT. En als je die gegevens niet weet, een andere. Dit klinkt niet als een situatie waar je zelf in verder moet gaan. Kennelijk is er iets geweest wat hem heel erg bang heeft gemaakt. Misschien een muisje of een vogeltje aan de buitenkant van de muren. Maar hij is nu zo over zijn toeren, hier heb je hulp bij nodig.
+1

Wat ontzettend naar!!

zurca schreef: Ik wil nogmaals even aanhalen dat ik geen commentaar lever op "Hope" haar broer! In tegen deel ik vind het enorm goed om te lezen dat ze bereid zijn om met Duuk aan de slag te zijn/gaan! Nee mijn commentaar gaat puur uit naar de organisatie achter Duuk. Goede of slechte organisatie (gaat het verder ook niet om), geen idee maar in mijn ogen hebben ze hier de plank misgeslagen ;)
Ik had jouw reactie ook niet als commentaar op hem gelezen hoor  :). Ik snap je punt.
suzanne 1 schreef: Idd dierenarts bellen en aan de aprazolam oid. Dat de adrenaline even helemaal uit zijn systeem kan want hij gaat nu waarschijnlijk van elke zucht en scheet over de rooie. Ik zou naast korte rondjes uit verder heel weinig met hem doen de 1e paar dagen tot hij weer een beetje relax is.
Kaela schreef: Of met spoed contact op nemen met de GT. En als je die gegevens niet weet, een andere. Dit klinkt niet als een situatie waar je zelf in verder moet gaan. Kennelijk is er iets geweest wat hem heel erg bang heeft gemaakt. Misschien een muisje of een vogeltje aan de buitenkant van de muren. Maar hij is nu zo over zijn toeren, hier heb je hulp bij nodig.
rosmin schreef: wat een rotnacht
en zeker als je de directe aanleiding niet weet waarom hij de eerste keer zo in paniek raakte ( los van het feit dat hij al continu gestresst is)
onweersklap misschien?
steek van vlieg?
ander lawaai?

Ik zou voor deze acute situatie dierenarts bellen, maar ook je broer,  hij heeft al traject bij GT , Duuk is van hem en de last/ zorg voor jou wordt zo wel erg hoog. Het gedrag van Duuk vraagt om specifieke benadering in een voor Duuk voorspelbare omgeving.

Veel sterkte
Thx.
Ik ben me echt doodgeschrokken en wil zo absoluut de nacht niet in. Hij ligt nu buiten maar doet niks anders dan blaffen en janken. Hij eet of drinkt niet.
Ik heb contact gezocht met mijn broer maar krijg hem niet te pakken. Ik wacht nog een uur af, als ik niks hoor bel ik de dierenarts.
Wat een toestand en wat ben jij een schat van een mens, want alles wat ik lees wat jullie gedaan hebben gisteren lijkt mij prima!
Ik vermoed dat die nacht daar dus niets mee te maken heeft!

De afgelopen nachten heeft hij ook in die garage geslapen?
Tja hij kan overal bang van zijn, er kan een muis lopen, de wind kan hard gieren, regen op het dak.

Ik denk dat dit het moment is om je broer te bellen!
Sowieso moet hij het weten en hij kent Duuk het beste.
Hij kan je ook het beste adviseren.

Daarbij komt dat je nu een andere bench moet regelen en die zal van een zwaarder (duurder) kaliber moeten zijn.

Ik zou zeker een DA raadplegen en de GT die Duuk kent!
Waar komt Duuk vandaan?
Kan hij eventueel terug naar het opvanggezin waar hij zat voordat hij bij je broer kwam?
Of tijdelijk intern bij de GT?
Want dit klinkt hopeloos.

Sluit je hem in een andere ruimte op, dan sloopt hij die, of ontsnapt hij.
Laat je hem bij Nelson, dan sloopt hij Nelson?

Als ik je broer was, dan kwam ik nu naar huis...

Oh ja en regel een tuig, zodat hij geen halsband om die beschadigde nek hoeft te hebben!

Ik voel hier al een knoop in mijn maag als ik me voor probeer te stellen wat voor nacht jullie hadden en dan ken ik noch jou noch de hond.
Dus hoe moet jij je wel niet voelen en dan is het niet eens jouw hond.

Ik zou NU de DA bellen, in het belang van Duuk, maar ook van jullie, Nelson en de buren!

Arme Duuk, hij moet doodsbang geweest zijn  :'(
Jeetje zeg...wat een ellende. Ik zou niet afwachten en de dierenarts bellen.  Dit is niet te doen zo. Wat een paniek moet hij hebben gehad om z'n benchdeur zó te verbuigen, arm dier...hij is helemaal van het padje af... :-\
Sterkte hoor!  :-*
Marloes ,wat een nare toestand  :(

Het maakt nu even niet uit wat de eventuele oorzaak is van Duuk's paniekaanval.Ik zou de DA bellen.

In dit soort situaties zou je nu als eerste aan je eigen veiligheid moeten denken en aan die van je vriend en mede-huisgenoten of dierenarts.
Het kan zijn dat Duuk inmiddels een fysieke onderliggende oorzaak heeft voor zijn gedrag ( pijn/hoofdpijn) en daardoor dus nu schade kan gaan maken aan degene die hem aanraken wil.
Als hij zich zo erg verwond heeft zal hij verzorging nodig hebben en wie gaat dit doen?

Zorg voor een snuitje zodat Duuk geen gevaar kan opleveren voor jullie en zichzelf.De DA heeft als het goed is ook allerlei soorten snuitjes.

Ik zou ook contact zoeken met de Stichting en de GT als je broer niet snel kontakt met je opneemt.
De DA zou aan huis moeten komen voor kalmering.

Jullie hebben er alles aan gedaan ,maar hier moet hulp van buitenaf bijkomen.

Wat ontzettend droevig dat het zo verlopen is.Veel sterkte voor jullie allemaal.Dit is echt heel rot.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door