Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hier overlegd en de bialetti klinkt wel aanlokkelijk. Ons koffiezetapparaat is een paar weken terug gesneuveld. Heb ik nog wat vraagjes.

Er zijn ook filters te krijgen, als in koffiefilters zoals in een ouderwets apparaat. Zijn die nodig om te gebruiken (er wordt hier geroepen dat dat de slechte stoffen van de koffie eruit filtert, zoals slechte cholosterol)? En zo ja, doe je dan net als bij gewone koffie elke keer een nieuwe filter en is dat te betalen?
fransbulletje schreef: Wij hebben een Jura machine, inmiddels al 8 jaar zonder problemen.
Hij heeft 1x een onderhoudsbeurt gehad en dat was wel prijzig, 200 euro.
Ik heb net ontdekt dat Jura Nederland hier in Zoetermeer zit met een grote showroom.
Dat is ook handig voor de service, wat overigens volgens Jura zelf niet ieder jaar hoeft.

Het zal dus wel een Jura worden.
Met een Bialetti er bij voor als hij in de service moet.

Voor ons als thuiswerkers gaat er aardig wat koffie door op een dag, zeker 10 kopjes.
Dan lijkt het een goede investering  8)

Iedereen reuze bedankt voor alle informatie, jullie zijn (weer) geweldig!
Door fransbulletje
Borke schreef: Ik heb net ontdekt dat Jura Nederland hier in Zoetermeer zit met een grote showroom.
Dat is ook handig voor de service, wat overigens volgens Jura zelf niet ieder jaar hoeft.

Voor ons als thuiswerkers gaat er aardig wat koffie door op een dag, zeker 10 kopjes.

Jura geeft zelf aan dat je het beste kunt wachten met service tot er iets niet goed/kapot is.
Bij ons was er een zekering kapot, na 4 jaar en toen gelijk servicebeurt laten doen.
Wel handig dat ze zo dicht in de buurt zitten want het ophalen/retour van de Jura kostte al 120 euro en dan de servicebeurt er nog bij.
Nu weet ik dat Simon Levelt in Groningen een eigen servicedienst heeft ook voor Jura dus veel makkelijker als er wat mocht zijn.
Succes met je keuze.
Borke schreef: Ik heb net ontdekt dat Jura Nederland hier in Zoetermeer zit met een grote showroom.

Wat een prijzen zeg ???  dan zou ik zeggen een duurdere nespresso :)
fransbulletje schreef: Dat klinkt heel mooi.
Veel plezier ermee en geniet van de koffie.
Bedankt en de koffie is heerlijk.
Wat een dikke laag crema!
Die Siemens en Delonghi zetten ook prima koffie, maar nooit met zoveel crema als die Jura doet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door