In San Francisco en LA bijvoorbeeld, heb ik relatief ontzettend veel beren gezien. Midden in de stad, in een klimaat waar ik als mens al moeite mee zou hebben. Ik blijf het verbazingwekkend vinden.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaio schreef: Jawel zo'n mobiele maar die zet ik snacht wanneer we er niet bij zijn uit.En tondeuse eroverheen lekker kort dus ja het is niet mooi maar bij de Berner gedaan ( eerst goed ontwolt) die is er enorm van opgeknapt
Ik weet allleen nog niet zeker waarom ie zo strest, kan ook van de flitsen? Of van de wamte? Maar overdag doet ie dat niet. Pff blijft echt een lastige hij met zijn plotselinge angsten en stress.
kiara schreef: En tondeuse eroverheen lekker kort dus ja het is niet mooi maar bij de Berner gedaan ( eerst goed ontwolt) die is er enorm van opgeknaptJa ik weet dus niet waarom, maar het kan idd.
Het hoort niet ik weet het maar kies in dit geval dan maar voor niet mooi
En misschien komt die stres wel omdat hij merkt dat hij oververhit raakt
Paniek dus
Bij mij zijn ze normaal altijd buiten ( heb veranda ingericht voor de honden)
Maar met die extreme hitte liggen ze binnen op de plavuizen vloer heerlijk koel binnen
Dus ik zou zeggen weg met de beren vacht! Cera was helemaal happy daarna echt waar
Kaio schreef: Ja ik weet dus niet waarom, maar het kan idd.Ik heb de asculaap of hoe heet dat merk
Maci heeft niet veel vacht want zijn huidproblemen/ allergien vieren hoogtij.
Waar ik dan bang voor ben is dat als ik hem te kort maak dat ie zich dus met zijn nagels openkrabt, en of is dat gekke angst? Knip hem wel vaak wat korter, maar met dit weer kan ik niet gaan knippen ( duurt te lang) maar ik ga een kijken bij zijn buik als ik 2,5 cm kan laten staan heeft ie denk ik nog wel genoeg bescherming, scheelt allicht ook.
-Saskia- schreef:Dat heet karakter en Kaio is karaktervol.Het is ook het koppige van de beren, wat me er onder andere zo in aantrekt.
Ik hoop dat het je vandaag wel lukt, voor Dommelsch was het een uitkomst.![]()
kiara schreef: Ik heb de asculaap of hoe heet dat merkOo ik heb gewoon een oude van de baas.... zonder afstandstukjes . Nee niet helemaal ideaal voor de hondenvacht
Met 3 verschillende maten koppen
Ik heb 3/5/9
En voor cera der buik heb ik de 5 genomen en der rug de 9
Nergens last van ja minder warm en sneller droog na het zwemmen
Ik en cera blij
Kaio schreef: Ik denk wel dat honden wennen, maar zo was het afgelopen dinsdag nog 18 graden, ik moest buiten een jasje aan, en zo is het vrijdag 34 graden. Ja dat is een heel probleem voor ze ( ook voor mensen) maar aks je eerst langzaam oploopt in temperatuur wennen dieren en mensen er beter aan.Meet jij buiten of binnen? Als je namelijk binnen meet, is de luchtvochtigheid vaak veel lager dan buiten. Tenminste, als je in een redelijk nieuw huis woont, wat goed weg weet met luchtvochtigheid. Ik heb binnen en buiten gemeten een buiten is ie echt niet onder de 60% geweest hier (en bij mij binnen ook nauwelijks, ik woon in een oud huis en ik merk toch dat de luchtvochtigheid hier lastig te managen is).
Dan bijv ook nam ik ze mee naar Zuid-Frankrijk op een adres waar ook newfoundlanders wonen en daar is het ook zo warm maar echt anders dan hier. Ze hebben daar echt minder last van. Maar als je daar bijv savonds met elkaar aan tafel zat moest je je vestje op een gegeven moment pakken, het koelt savonds/snachts echt beter af daar.
Hier is de vochtigheid nu 67%, ik heb wel vrijdag of zo iets van in de 30 zien staan, maar dat komt niet vaak voor. Helaas begint de zon weer flink te schijnen, en wamt het rap op buiten, net waaide het even lekker.
Kan het dus niet lang meer door laten waaien.
@ Sas, ik snap wat je bedoeld.
Ik heb wel zo iets ja jongens tandjes op elkaar ff doorbijten, en dat gaat ook lukken hoor, alle vertrouwen erin, maar zwaar is het wel voor ze. Sprietie Fozz gaat wel redelijk, hij is voor zijn doel wel 'rustig'
Kaio was trouwens gister chagrijnig, en ik wilde zijn buik scheren maar joh hij niet. En dan wint een koppige beer. Vandaag een nieuwe poging zonder pottekijkers ( bezoek met hond) dus denk dat ik hem vandaag wel zo ver krijg. Normaal doet ie niet zo moeilijk.