Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Saskia-
Het heeft, en zal me altijd blijven verbazen, hoeveel mensen die in een klimaat leven dat regelmatig dit soort weer vertoont, beren houden.

In San Francisco en LA bijvoorbeeld, heb ik relatief ontzettend veel beren gezien. Midden in de stad, in een klimaat waar ik als mens al moeite mee zou hebben. Ik blijf het verbazingwekkend vinden.  :-\
Door Lizzy
Denk je ook niet dat de honden er aan wennen? Ik weet niet, ik heb het idee dat onze honden er juist zo slecht tegen kunnen omdat ze het A)niet gewend zijn en B)omdat de luchtvochtigheid hier ook zo debiel hoog blijft... De luchtvochtigheid is niet onder de 60% uitgekomen de afgelopen dagen. Ik weet wel dat in Ca USA bijv. de luchtvochtigheid vaak 20% a 30% is. En dan is het veel beter uit te houden.
Door -Saskia-
Ja, dat kan. Moet ook wel, zegt mijn logische brein. Anders zouden ze daar bij bosjes neervallen.

Maar dan nog. Ik heb het altijd op dit soort momenten ontzettend egoïstisch van mezelf gevonden, dat ik mijn beren dit moest laten doorstaan. Omdat ík een beer wilde.
En ik zou het weer doen hoor, begrijp me niet verkeerd. Het is maar een hele kleine keerzijde van de prachtige beren-medaille, die ook nog best oké te managen is in ons klimaat en met onze mogelijkheden. Maar dan nog, voelde het op dit soort dagen niet oké.

Wat ik zeg -  een raar soort blij dat ze het niet hoeven te doorstaan dit jaar.  :-\
Door kiara
Kaio schreef: Jawel zo'n mobiele maar die zet ik snacht wanneer we er niet bij zijn uit.
Ik weet allleen nog niet zeker waarom ie zo strest, kan ook van de flitsen? Of van de wamte? Maar overdag doet ie dat niet. Pff blijft echt een lastige hij met zijn plotselinge angsten en stress.
En tondeuse eroverheen lekker kort dus ja het is niet mooi maar bij de Berner gedaan ( eerst goed ontwolt) die is er enorm van opgeknapt
Het hoort niet ik weet het maar kies in dit geval dan maar voor niet mooi
En misschien komt die stres wel omdat hij merkt dat hij oververhit raakt
Paniek dus
Bij mij zijn ze normaal altijd buiten ( heb veranda ingericht voor de honden)
Maar met die extreme hitte liggen ze binnen op de plavuizen vloer heerlijk koel binnen
Dus ik zou zeggen weg met de beren vacht! Cera was helemaal happy daarna echt waar
Door Kaio
Ik denk wel dat honden wennen, maar zo was het afgelopen dinsdag nog 18 graden, ik moest buiten een jasje aan, en zo is het vrijdag 34 graden. Ja dat is een heel probleem voor ze ( ook voor mensen) maar aks je eerst langzaam oploopt in temperatuur wennen dieren en mensen er beter aan.

Dan bijv ook nam ik ze mee naar Zuid-Frankrijk op een adres waar ook newfoundlanders wonen en daar is het ook zo warm maar echt anders dan hier. Ze hebben daar echt minder last van. Maar als je daar bijv savonds met elkaar aan tafel zat moest je je vestje op een gegeven moment pakken, het koelt savonds/snachts echt beter af daar.

Hier is de vochtigheid nu 67%, ik heb wel vrijdag of zo iets van in de 30 zien staan, maar dat komt niet vaak voor. Helaas begint de zon weer flink te schijnen, en wamt het rap op buiten, net waaide het even lekker.
Kan het dus niet lang meer door laten waaien.

@ Sas, ik snap wat je bedoeld.
Ik heb wel zo iets ja jongens tandjes op elkaar ff doorbijten, en dat gaat ook lukken hoor, alle vertrouwen erin, maar zwaar is het wel voor ze. Sprietie Fozz gaat wel redelijk, hij is voor zijn doel wel 'rustig'  ;D
Kaio was trouwens gister chagrijnig, en ik wilde zijn buik scheren maar joh hij niet. En dan wint een koppige beer. Vandaag een nieuwe poging zonder pottekijkers ( bezoek met hond) dus denk dat ik hem vandaag wel zo ver krijg. Normaal doet ie niet zo moeilijk.
Laatst gewijzigd door Kaio op zo 20 jul 2014, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -Saskia-
:biggrin2: Het is ook het koppige van de beren, wat me er onder andere zo in aantrekt.

Ik hoop dat het je vandaag wel lukt, voor Dommelsch was het een uitkomst.  :-*
Door Kaio
kiara schreef: En tondeuse eroverheen lekker kort dus ja het is niet mooi maar bij de Berner gedaan ( eerst goed ontwolt) die is er enorm van opgeknapt
Het hoort niet ik weet het maar kies in dit geval dan maar voor niet mooi
En misschien komt die stres wel omdat hij merkt dat hij oververhit raakt
Paniek dus
Bij mij zijn ze normaal altijd buiten ( heb veranda ingericht voor de honden)
Maar met die extreme hitte liggen ze binnen op de plavuizen vloer heerlijk koel binnen
Dus ik zou zeggen weg met de beren vacht! Cera was helemaal happy daarna echt waar
Ja ik weet dus niet waarom, maar het kan idd.
Maci heeft niet veel vacht want zijn huidproblemen/ allergien vieren hoogtij.
Waar ik dan bang voor ben is dat als ik hem te kort maak dat ie zich dus met zijn nagels openkrabt, en of is dat gekke angst? Knip hem wel vaak wat korter, maar met dit weer kan ik niet gaan knippen ( duurt te lang) maar ik ga een kijken bij zijn buik als ik 2,5 cm kan laten staan heeft ie denk ik nog wel genoeg bescherming, scheelt allicht ook.
Laatst gewijzigd door Kaio op zo 20 jul 2014, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kiara
Kaio schreef: Ja ik weet dus niet waarom, maar het kan idd.
Maci heeft niet veel vacht want zijn huidproblemen/ allergien vieren hoogtij.
Waar ik dan bang voor ben is dat als ik hem te kort maak dat ie zich dus met zijn nagels openkrabt, en of is dat gekke angst? Knip hem wel vaak wat korter, maar met dit weer kan ik niet gaan knippen ( duurt te lang) maar ik ga een kijken bij zijn buik als ik 2,5 cm kan laten staan heeft ie denk ik nog wel genoeg bescherming, scheelt allicht ook.
Ik heb de asculaap of hoe heet dat merk
Met 3 verschillende maten koppen
Ik heb 3/5/9
En voor cera der buik heb ik de 5 genomen en der rug de 9
Nergens last van ja minder warm en sneller droog na het zwemmen
Ik en cera blij
Door Kaio
-Saskia- schreef: :biggrin2: Het is ook het koppige van de beren, wat me er onder andere zo in aantrekt.

Ik hoop dat het je vandaag wel lukt, voor Dommelsch was het een uitkomst.  :-*
Dat heet karakter en Kaio is karaktervol.  :biggrin2:
Meestal lukt het me wel met hem, ik kan ook heel koppig zijn.  ;D
Maar gister nee dat ging niks worden
Door Kaio
kiara schreef: Ik heb de asculaap of hoe heet dat merk
Met 3 verschillende maten koppen
Ik heb 3/5/9
En voor cera der buik heb ik de 5 genomen en der rug de 9
Nergens last van ja minder warm en sneller droog na het zwemmen
Ik en cera blij
Oo ik heb gewoon een oude van de baas.... zonder afstandstukjes . Nee niet helemaal ideaal voor de hondenvacht
Door TMG1961
Ik heb ondanks de hitte op slaapkamer (37 graden) goed geslapen, was alleen beetje vochtig van het zweten. In huis is het nog altijd niet lekker, temp is 29 graden binnen en 24 buiten. Heb ook al paar dagen hoofdpijn van de hitte  :( Drink genoeg, ong 2 liter per dag
Door Cathelijn
Heel veel sterkte voor alle mensen en dieren die hier zo'n moeite mee hebben.

Ik heb best goed geslapen, net met Ilan wezen wandelen en nu zit ik lekker buiten in de tuin, af en toe een briesje.
Door Lizzy
Kaio schreef: Ik denk wel dat honden wennen, maar zo was het afgelopen dinsdag nog 18 graden, ik moest buiten een jasje aan, en zo is het vrijdag 34 graden. Ja dat is een heel probleem voor ze ( ook voor mensen) maar aks je eerst langzaam oploopt in temperatuur wennen dieren en mensen er beter aan.

Dan bijv ook nam ik ze mee naar Zuid-Frankrijk op een adres waar ook newfoundlanders wonen en daar is het ook zo warm maar echt anders dan hier. Ze hebben daar echt minder last van. Maar als je daar bijv savonds met elkaar aan tafel zat moest je je vestje op een gegeven moment pakken, het koelt savonds/snachts echt beter af daar.

Hier is de vochtigheid nu 67%, ik heb wel vrijdag of zo iets van in de 30 zien staan, maar dat komt niet vaak voor. Helaas begint de zon weer flink te schijnen, en wamt het rap op buiten, net waaide het even lekker.
Kan het dus niet lang meer door laten waaien.

@ Sas, ik snap wat je bedoeld.
Ik heb wel zo iets ja jongens tandjes op elkaar ff doorbijten, en dat gaat ook lukken hoor, alle vertrouwen erin, maar zwaar is het wel voor ze. Sprietie Fozz gaat wel redelijk, hij is voor zijn doel wel 'rustig'  ;D
Kaio was trouwens gister chagrijnig, en ik wilde zijn buik scheren maar joh hij niet. En dan wint een koppige beer. Vandaag een nieuwe poging zonder pottekijkers ( bezoek met hond) dus denk dat ik hem vandaag wel zo ver krijg. Normaal doet ie niet zo moeilijk.
Meet jij buiten of binnen? Als je namelijk binnen meet, is de luchtvochtigheid vaak veel lager dan buiten. Tenminste, als je in een redelijk nieuw huis woont, wat goed weg weet met luchtvochtigheid. Ik heb binnen en buiten gemeten een buiten is ie echt niet onder de 60% geweest hier (en bij mij binnen ook nauwelijks, ik woon in een oud huis en ik merk toch dat de luchtvochtigheid hier lastig te managen is).

Ik zou denken dat het voor beren wel fijn is (als ze er niet zo goed tegen kunnen), op zulke dagen, wanneer je een airco hebt om je huis wat koeler te houden. Die halen en de luchtvochtigheid omlaag (zodat het veel aangenamer aanvoelt in huis) en de temperatuur. Moet je wel weer uitkijken dat je het systeem goed onderhoud en de luchtvochtigheid niet te laag wordt ::) :biggrin2: (ideaal is het natuurlijk ook niet maar idealer dan zonder).
Door charmed
Met mijn honden gaat het goed zolang de temperatuur een beetje constant is en niet de ene dag 10 graden kouder dan de andere. Dus als we een warme periode hebben die aan één stuk is en zit constant rond de 26 tot 30 graden hebben we geen problemen, maar zolang de temperaturen zo schommelen als nu gaan we van 17 naar 27 graden, blijf ik met problemen zitten, want je kan ze dan niet constant instellen. Van mij mag het acuut koeler worden, vanmorgen er ook voor gekozen om geen klein stukje vroeg te wandelen. Eentje had er gisteren behoorlijk moeite mee (terwijl het nog geen 20*C was). De warmte blijft nu in hun lichaam hangen. Ze kunnen de temperatuur niet zelf regelen :/ Zwemmen vinden ze niet leuk, wel toen de roedel nog compleet was, deden ze wel mee, alle 3.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door