Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Inge en Bono
Antonia schreef: Mogen de duimen nog even blijven draaien? Voor aankomende dinsdagmiddag staan er weer 5 bezichtigingen gepland. Twee mensen die afgelopen dinsdag zijn geweest komen nog een keer terug en er zijn 3 nieuwe belangstellenden  :thumbsupup:
:duimen: :duimen: :duimen:
Door heicke
Super, zoveel bezichtigingen en belangstelling Antonia!

Wij hadden vanmorgen een kijker, de makelaar was te laat dus daar stond ik weer met 2 blaffende honden terwijl de meneer die kwam kijken er al was en ik wilde juist voor die tijd wegzijn  >:(

Maar goed, de meneer vond het wel een mooi huis woont al gehuurd in Teveren dus kent het dorp. En zijn dochter van 18 zou dan in de bijwoning gaan wonen (dicht bij pa en ma maar toch op zichzelf) en hunzelf in de hoofdwoning. En omdat de huizen in Duitsland altijd zonder keuken worden verkocht was dat een pluspunt aldus meneer. Hij wil nog een keer terugkomen met zijn vrouw en dochter om te komen kijken, dus ook ik draai de duimen dat ze nog een 2e keer komen  :P
Door lianneke
Lees net in de krant dat de huizenmarkt een beetje aantrekt in Nederland.
Ja, behalve in Oost Groningen, helaas.
Heb het idee dat al die leuke woon/huisprogamma,s op TV ook nadelig kunnen zijn.
Kopers verwachten soms dat ze een onberispelijk nieuw uitziend huis uit de dertiger jaren kunnen kopen voor een appel en een ei, en dat ze zelf niks meer hoeven te doen aan een huis dat ver beneden de prijs aangeboden wordt.
De verhouding in de markt zijn aardig scheef getrokken mijns inziens.
In het verleden misschien ook wel de andere kant op dus moeten we binnenkort toch ergens in de midden uitkomen?
Of zou dit Groningse boerenwijsheid zijn....
Door Angelique
lianneke schreef: Lees net in de krant dat de huizenmarkt een beetje aantrekt in Nederland.
Ja, behalve in Oost Groningen, helaas.
Heb het idee dat al die leuke woon/huisprogamma,s op TV ook nadelig kunnen zijn.
Kopers verwachten soms dat ze een onberispelijk nieuw uitziend huis uit de dertiger jaren kunnen kopen voor een appel en een ei, en dat ze zelf niks meer hoeven te doen aan een huis dat ver beneden de prijs aangeboden wordt.
De verhouding in de markt zijn aardig scheef getrokken mijns inziens.
In het verleden misschien ook wel de andere kant op dus moeten we binnenkort toch ergens in de midden uitkomen?
Of zou dit Groningse boerenwijsheid zijn....
Nee hoor, klopt aardig. Je hoort soms dat mensen afhaken omdat de kleur van de muur niet mooi is. Zelf iets doen komt bij velen niet in het plaatje voor en als dat al gedaan zou moeten worden, moet daar dus minstens 20k door de eigenaar voor afgetikt worden. Ze zijn er nog wel hoor, de mensen met realiteitsgevoel, maar het gros denkt...owww kopersmarkt, nu dan ga ik mezelf even heel belangrijk voelen en trachten het onderste uit de kan te halen.
En dat wordt zeker gevoed door sommige tv-programma's die een huis met een verouderde inrichting al bombarderen tot....jaaa, dit kan toch ook niet meer zo...kansloze missie zo hoor. Dus gaan kopers ook dusdanig op pad en wat je zegt, willen een karakteristiek huis, voor een bodemprijs en dan wel helemaal af ja...en ook nog in precies hun smaak ja. Enige troost is dat veel van die mensen over 10 jaar nog zoekende zijn. Wij hadden hier ook zo'n stel, waren al 5 jaar aan het zoeken, maarja, er was altijd wat, dan vonden ze de keuken niet mooi, dan de ramen niet, dan de vloer niet, dan de indeling niet, dan de tuin niet enz.
De prijzen in deze regio trekken nog niet aan, die gaan nog steeds met grote stappen naar beneden, maar de activiteit is de laatste maanden/half jaar zeker wel toegenomen. Dus er is hoop  8)
Door K&D
Ja, helemaal eens. Als ze de bloempotten op de vensterbank niet mooi vinden valt bij wijze van spreken voor sommigen dinky's het huis al af.

Ik moet bij open huis altijd denken aan Koefnoen...
Door Angelique
K&D schreef: Ja, helemaal eens. Als ze de bloempotten op de vensterbank niet mooi vinden valt bij wijze van spreken voor sommigen dinky's het huis al af.

Briljant  :biggrin2: :biggrin2:
Door lianneke
Wij hadden in het westen eens een kijker die vonden een bepaald boompje achter in de tuin niet mooi.
Nooit een kettingzaag vastgehouden denk ik..
Door Borke
K&D schreef: Ja, helemaal eens. Als ze de bloempotten op de vensterbank niet mooi vinden valt bij wijze van spreken voor sommigen dinky's het huis al af.

Ik lig in een deuk  ;D
Door Lizzy
Antonia schreef: Mogen de duimen nog even blijven draaien? Voor aankomende dinsdagmiddag staan er weer 5 bezichtigingen gepland. Twee mensen die afgelopen dinsdag zijn geweest komen nog een keer terug en er zijn 3 nieuwe belangstellenden  :thumbsupup:
We gaan heeeeeeeeeeeeeel hard doorduimen Antonia :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door