Ik ben vanochtend met de honden gaan zwemmen... ik heb de auto zowat in het water gereden, dus we hoefden maar een heel klein stukje te lopen- met name voor mn oudje Mickey....
Dus balletje mee, ik denk kunnen ze lekker in het water afkoelen... Na een paar balletjes zag ik gewoon dat mn honden last kregen van de warmte. Dus ondanks het zwemmen toch hijgen en een "dikkere" tong... binnen 10 minuten ofzo waren we dus ook weer weg.
Maar ik kan me zo voorstellen dat dat fout gaat... zo van hij kan toch lekker het water in ? Maar blijkbaar loopt de innerlijke temperatuur dan toch harder op, dan het water kan afkoelen....
Wij zijn lekker naar huis gegaan waar de honden een honden ijsje hebben gehad
Ik zag vandaag ook een verhaal langs komen van een setter, die was de afgelopen dagen mee geweest naar het strand, nadat de hond - ik dacht 2 dagen- aan het strand had gespeeld, heeft de strandwacht aan de bel getrokken en de hond laten ophalen door de dierenambulance. Die hond had te weinig vers water gedronken en teveel zout water binnen gekregen- zn nieren hadden het begeven, had uitdrogings verschijnselen en was dood en dood ziek ! Ik weet trouwens niet hoe het is afgelopen met de hond....
Maar... dus niet alleen fietsen is funest... zelfs aan het water kan het fout gaan !