Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Suzanne
vanhaut schreef: Ik ga juist niet fietsen met mooi weer. Te warm.
Precies ;-) dat is het hem nou net... mensen weten dat dus kennelijk niet, of onvoldoende, of het wil niet inzinken ;-(

Suzanne
Door zhiva
aangezien ik meer van het baat het niet, schaad het niet vind ik de flyer een goed idee. 
Iedereen die denkt dat hij / zij het beter weet, die zal ik er niet mee bereiken nee, maar een ieder die ik er wel mee bereik is mooi meegenomen lijkt me  ;)
Door Djeena
Vanmiddag op de fiets naar mijn werk, rond 12 uur. Toen was het al heel warm. Ik zag aan de overkant een man op de fiets met een zwarte labrador op leeftijd. De stakker. Grijs om zijn snuitje. zo zielig. Het staat nog steeds op mijn netvlies. Ik heb de man aangesproken maar het haalt niets uit. Gewoon doorfietsen.
Waarom doen mensen dit toch? Ik word er zo verdrietig van. Moest het even kwijt.
Door C@rine
Weet je wat ik mis op al die flyers die er in omloop zijn?
De temperatuur... Er staat met warm weer....
Warm is boven de 20 graden, dam merk je het ook gelijk aan de honden daar hebben ze moeite mee.
Er zijn er zelf bij die er dan al aan moeten wennen en daar een paar dagen voor nodig hebben.
Door Claudia_
Ik ben soms TE mutserig met mijn dieren, maar sommige mensen hebben echt een plaat voor hun hoofd en weten echt totaal niet hoe ze met hun dieren om moeten gaan met deze hitte. Tenenkrommend...  :-X

En ik vind dat je daar mensen best op aan mag spreken, op een normale manier natuurlijk. Sommigen zijn namelijk gewoon echt debiel en hebben daar niet over nagedacht. :o
Door Fenixjuh
Ik maakte gister hetzelfde mee en hier even mijn frustratie geuit
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=9

En het is precies zoals in je openingspost, waar zijn die mensen in de winter? Gister kwam ik rond 19.00u met VL terug met de auto, thermometer zegt 22.5 en nog 4 mensen met hond gezien, waarvan ik er 1 (her)ken. Die zie je trouwens ALTIJD, dus ook met -10 met de hond fietsen en Bruno keek ook nog happy (geen idee of hij net vertrokken was, kan natuurlijk ook)..
Maar waar zijn al die andere mensen als het koud is? Ik fiets juist met regen met de hond, omdat ik een hekel heb aan in de regen wandelen..
Door tt-tjes
Ik snap mensen ook niet met deze hitte. Vreselijk voor zo'n hond.
Hier vanmorgen om 6 uur met de jongens naar buiten voor een grote wandeling, en toen vonden ze het al warm. Ik ga zometeen nog ff een klein plasrondje (en nu is het al warm) en dan lekker naar binnen op de tegels.
Door smulpaap
Ik sprak net een mevr in het park . Ze liep daar met haar hondje te wandelen en het gesprek kwam ook weer op het warme weer . Gisterenmiddag was ze even met haar dochter en kleinkinderen naar zee , een uurtje zwemmen . Nou , ze zegt wat denk je ? Zien we daar een stel met een baby van een week of twee . Geen mutsje op ..... En huilen dat arme schaap  :-X Dat zijn dus ook van die dingen  :-X
Door Cathy
Laat net de honden even plassen , en wat komt er aan  :o een man met een lab naast de fiets  >:(  gek dat kun je toch niet maken met dit weer fietsen met een hond , man keek me alleen maar aan en fietste stuk door  >:(
Door chooky
Vanochtend nog de hele sportschool (met airco) afgezocht naar de eigenaar van een mercedes stationauto met de raampjes open en een zwaar hijgende windhond achterin. Toen we daarvan terugkwamen met als plan als de eigenaar ook niet in het naastgelegen pand gevonden kon worden, dan maar de politie te bellen (en in geval van grotere nood de hond uit de auto te halen). 'Gelukkig' was de auto toen al weg. Wie weet heeft de eigenaar toch de commotie gehoord, of was hij in het andere gebouw. Maar ik snap het ook niet!!!
Door miik
Ik ben vanochtend met de honden gaan zwemmen... ik heb de auto zowat in het water gereden, dus we hoefden maar een heel klein stukje te lopen- met name voor mn oudje Mickey....
Dus balletje mee, ik denk kunnen ze lekker in het water afkoelen... Na een paar balletjes zag ik gewoon dat mn honden last kregen van de warmte. Dus ondanks het zwemmen toch hijgen en een "dikkere" tong... binnen 10 minuten ofzo waren we dus ook weer weg.
Maar ik kan me zo voorstellen dat dat fout gaat... zo van hij kan toch lekker het water in ? Maar blijkbaar loopt de innerlijke temperatuur dan toch harder op, dan het water kan afkoelen....
Wij zijn lekker naar huis gegaan waar de honden een honden ijsje hebben gehad ;)

Ik zag vandaag ook een verhaal langs komen van een setter, die was de afgelopen dagen mee geweest naar het strand, nadat de hond - ik dacht 2 dagen- aan het strand had gespeeld, heeft de strandwacht aan de bel getrokken en de hond laten ophalen door de dierenambulance. Die hond had te weinig vers water gedronken en teveel zout water binnen gekregen- zn nieren hadden het begeven, had uitdrogings verschijnselen en was dood en dood ziek ! Ik weet trouwens niet hoe het is afgelopen met de hond.... :(

Maar... dus niet alleen fietsen is funest... zelfs aan het water kan het fout gaan !
Laatst gewijzigd door miik op zo 20 jul 2014, 02:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hondenvriendje
Hier zag ik het gisteren ook. Als ik het weer zie ga ik er toch maar eens wat van zeggen.  :-X 34 graden was het gisteren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door