Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy schreef: Bobtails! En de Brammen die je er nog bij wilt.

Even een vraag, wil je dan echt legkippen (als in die bruine kippen) erbij?
Nee, gewoon kippen die goed leggen. Australorp of REDjes b.v.

De Brammen zijn van Kim, dus daar heb ik geen foto van. Maar dat is Brahma Koekoek, dus zou hierop moeten ljken  :)

Afbeelding

De Bobtail Cochin...die moet ik toch hebben, die mag gewoon niet ontbreken  :biggrin2:

Afbeelding
Door Lizzy
Ja, het gaat hartstikke goed met ze! Ze zijn enig! Haantje begint trouwens nu al haantje-de-voorste te worden dus dat belooft wat :-X. Pep is niet blij met hun komst trouwens. Ze vindt het maar een stel vervelende etters. En ze grijpt ze regelmatig.

Zeg, als jullie nieuwe kippen aanschaffen he, zet je die dan eerst in quarantaine?

We gaan nog niet shoppen voor nieuwe. We willen toch eerst een nieuw hok.
Lizzy schreef: Ja, het gaat hartstikke goed met ze! Ze zijn enig! Haantje begint trouwens nu al haantje-de-voorste te worden dus dat belooft wat :-X. Pep is niet blij met hun komst trouwens. Ze vindt het maar een stel vervelende etters. En ze grijpt ze regelmatig.

Zeg, als jullie nieuwe kippen aanschaffen he, zet je die dan eerst in quarantaine?

Hier geen quarantaine, ze gaan hooguit de eerste avond /dag in een eigen hok. Gewoon omdat het kan  :biggrin2:

Maar misschien heeft Pep nog even tijd nodig om de jeugd leuk te gaan vinden. Hier heb ik maar zelden aansluiting gezien bij nieuwe kippen. De oude kliekjes bleven oude kliekjes en er kwamen gewoon nieuwe kliekjes bij.
Door Neally
Het is voor Pep ook wel een overdaad. Niet alleen drie 'zusters' erbij, of vier? Maar ook nog een haantje. 'devoorste'
Van het topic word ik wel hebberig en het kan helemaal niet. Kippen op vijf hoog.  ;D ;D ;D
Door Jantina
Zouden kippen elkaar nog wel herkennen na een bepaalde periode dan?  :-\
Wij willen vanavond de kip met kuikens die in een paardenbox groot mochten worden zonder opgevreten te worden door rovers bij de andere kippen zetten. Ik hoop toch wel dat ze elkaar dan leuk vinden morgen... (we hebben trouwens van die maffe kuikens met een witte bol op hun koppie en kuikens met veren aan de poten. Broedeieren gekocht)
Door kiara
Lizzy schreef: Ja, het gaat hartstikke goed met ze! Ze zijn enig! Haantje begint trouwens nu al haantje-de-voorste te worden dus dat belooft wat :-X. Pep is niet blij met hun komst trouwens. Ze vindt het maar een stel vervelende etters. En ze grijpt ze regelmatig.

Nou ik heb er vervelende ervaringen mee nieuwe kippen bij bestaande
Bij mij is het redelijk gegaan de wyandot was eerst samen met nog 2 maar dat waren hanen bleek na een paar maanden, hanen terug gebracht naar de fokker en weer twee nieuwe de cochins
Dat waren ook weer kuikens, zat denk ik 2 maanden leeftijd verschil tussen
Maar de wyandot was uiters vervelend hoor pikken , jagen dat heeft een dag of 5 geduurd
Ook nog ingesmeerd met een luchtje alle drie maar hielp geen zak
Gelukkig is het nu wel over, maar je ziet wel dat de 2 jongste meer naar elkaar toe trekken
Ik heb ze overigens s'avonds laat bij elkaar gedaan in nachthok wel open
Maar vroeger heb ik gehad dat ik de nieuwe echt weg moest doen ging tot bloedens aan toe
Het is niet zo makkelijk om er wat bij te zetten, en maakt niks uit of het dan jong grut is
Dus ik zou zeggen of niet doen of niet te lang wachten aks je al niet te laat bent
Jantina schreef: Zouden kippen elkaar nog wel herkennen na een bepaalde periode dan?  :-\
Wij willen vanavond de kip met kuikens die in een paardenbox groot mochten worden zonder opgevreten te worden door rovers bij de andere kippen zetten. Ik hoop toch wel dat ze elkaar dan leuk vinden morgen... (we hebben trouwens van die maffe kuikens met een witte bol op hun koppie en kuikens met veren aan de poten. Broedeieren gekocht)
Jawel. HIer stapten ze altijd zo het koninkrijk weer binnen. De kuikens zullen wel op even op hun plaats gezet moeten worden.
Door Jantina
Nou lekker dan. Kuikentjes dus vorige week bij de groep gedaan. Ging super met elkaar. Ik vond gisterenavond eentje bol zitten en wat loom, en bij nadere inspectie meerdere kuikens niet tof. We hoopten door de warmte dus alles weer verzameld en met moeder naar de stal terug. Bloed in de ontlasting. We denken coccidiose. Vanmorgen medicijnen voor door het drinkwater gehaald maar eentje is al dood. Arm kuikentje. Wat nu? Mijn volwassen kippen zijn of lijken niet ziek. Voorlopig scheiden? Volwassen kippen ook behandelen? Heb nog nooit zieke kippen gehad...
Door Lizzy
Jantina schreef: Nou lekker dan. Kuikentjes dus vorige week bij de groep gedaan. Ging super met elkaar. Ik vond gisterenavond eentje bol zitten en wat loom, en bij nadere inspectie meerdere kuikens niet tof. We hoopten door de warmte dus alles weer verzameld en met moeder naar de stal terug. Bloed in de ontlasting. We denken coccidiose. Vanmorgen medicijnen voor door het drinkwater gehaald maar eentje is al dood. Arm kuikentje. Wat nu? Mijn volwassen kippen zijn of lijken niet ziek. Voorlopig scheiden? Volwassen kippen ook behandelen? Heb nog nooit zieke kippen gehad...
Oh oef, geen idee. Kijk anders even op het kippenforum!
Door Lizzy
Onze hanemans groeit als een speer en begint zichzelf iedere dag belangrijker en stoerder en geweldiger te vinden. Hij is werkelijk zo brutaal als de neten :-X. Leo is al driftig een dubbelwandig kippenhok te timmeren. Hij is wel gaaf hoor :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door