Lizzy schreef: Ja, dit vraagt natuurlijk om foto's! Voorbeelden, die willen we zien!Foto's van wat?![]()
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: Ja, dit vraagt natuurlijk om foto's! Voorbeelden, die willen we zien!Foto's van wat?![]()
Lizzy schreef: Bobtails! En de Brammen die je er nog bij wilt.Nee, gewoon kippen die goed leggen. Australorp of REDjes b.v.
Even een vraag, wil je dan echt legkippen (als in die bruine kippen) erbij?
Lizzy schreef: Ik vind deze Plymouth Rock leuk:Mooi sierlijk kippie
![]()
Lizzy schreef: Ja, het gaat hartstikke goed met ze! Ze zijn enig! Haantje begint trouwens nu al haantje-de-voorste te worden dus dat belooft watHier geen quarantaine, ze gaan hooguit de eerste avond /dag in een eigen hok. Gewoon omdat het kan. Pep is niet blij met hun komst trouwens. Ze vindt het maar een stel vervelende etters. En ze grijpt ze regelmatig.
Zeg, als jullie nieuwe kippen aanschaffen he, zet je die dan eerst in quarantaine?
We gaan nog niet shoppen voor nieuwe. We willen toch eerst een nieuw hok.
Lizzy schreef: Ja, het gaat hartstikke goed met ze! Ze zijn enig! Haantje begint trouwens nu al haantje-de-voorste te worden dus dat belooft watNou ik heb er vervelende ervaringen mee nieuwe kippen bij bestaande. Pep is niet blij met hun komst trouwens. Ze vindt het maar een stel vervelende etters. En ze grijpt ze regelmatig.
Zeg, als jullie nieuwe kippen aanschaffen he, zet je die dan eerst in quarantaine?
We gaan nog niet shoppen voor nieuwe. We willen toch eerst een nieuw hok.
Jantina schreef: Zouden kippen elkaar nog wel herkennen na een bepaalde periode dan?Jawel. HIer stapten ze altijd zo het koninkrijk weer binnen. De kuikens zullen wel op even op hun plaats gezet moeten worden.
Wij willen vanavond de kip met kuikens die in een paardenbox groot mochten worden zonder opgevreten te worden door rovers bij de andere kippen zetten. Ik hoop toch wel dat ze elkaar dan leuk vinden morgen... (we hebben trouwens van die maffe kuikens met een witte bol op hun koppie en kuikens met veren aan de poten. Broedeieren gekocht)
Jantina schreef: Nou lekker dan. Kuikentjes dus vorige week bij de groep gedaan. Ging super met elkaar. Ik vond gisterenavond eentje bol zitten en wat loom, en bij nadere inspectie meerdere kuikens niet tof. We hoopten door de warmte dus alles weer verzameld en met moeder naar de stal terug. Bloed in de ontlasting. We denken coccidiose. Vanmorgen medicijnen voor door het drinkwater gehaald maar eentje is al dood. Arm kuikentje. Wat nu? Mijn volwassen kippen zijn of lijken niet ziek. Voorlopig scheiden? Volwassen kippen ook behandelen? Heb nog nooit zieke kippen gehad...Oh oef, geen idee. Kijk anders even op het kippenforum!