Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Kaela
Lillebill schreef: Wie zegt dat ze toen niet geënt was dan toen ik naar Duitsland ging?!?? Ze is 3 jaar geleden geënt tegen rabies en die is nu verlopen..
Die indruk kreeg ik, sorry.
Door Hope
[quote="Lillebill"]
Inmiddels is mijn meisje toch geënt tegen rabiës. Gelukkig vrijwel geen reactie erop gehad op wat jeuk na..
Gelukkig hoeft ze nu 3 jaar niet meer geënt te worden en kunnen we weer lekker rond reizen en hoef ik mijn meisje niet als enige thuis te laten.
[/quote]

Super!
Enten is niet leuk, maar soms is het toch de beste keus.
In jou geval zou ik het ook zeker gedaan hebben.
Door Skyline
Kwam er vorige week achter dat sky bij ons nooit geënt Is voor rabiës
Woont nu 2,5 jaar bij ons en kom toch geregeld in duitsland

Maarja heb ook nooit paspoort van haar bij me, en moet haar officieel bij grenspost aanmelden en weer afmelden...

Enting heeft ze nu wel gehad en ook niks van gemerkt
Door Hope
[quote="Skyline"]
Kwam er vorige week achter dat sky bij ons nooit geënt Is voor rabiës
Woont nu 2,5 jaar bij ons en kom toch geregeld in duitsland

Maarja heb ook nooit paspoort van haar bij me, en moet haar officieel bij grenspost aanmelden en weer afmelden...

Enting heeft ze nu wel gehad en ook niks van gemerkt
[/quote]

Wij kregen altijd zo'n plaatje, en als wij met Hope naar het buitenland gingen dan hingen wij dat gewoon aan zijn halsband.
Door Lizzy
Ik zie hier "enting vorige week gehad, niks van gemerkt". Houden jullie er wel rekening mee dat een rabies enting tot zelfs tot 3 maanden na de enting problemen kan geven?
Door Kim en Casper
Denk ook aan hartworm voor Frankrijk? Dit komt daar blijkbaar nog al eens voor.

Rabiesenting
Vlooien tekenspul tegen zandvliegen ( ik gebruik advantix dus enkel als we naar Fr. Gaan )
Preventie hartworm ( milbemax hond wordt dus 2 x per jaar ontwormt ook voor Frankrijk)

Wij zijn in Zwitserland ooit aangehouden. Onze paspoorten werd niet naar gekeken. Paspoort hond uitvoerig bestudeerd.. Sindsdien geen enkel risico meer..
Door Cathelijn
[quote="Fenixjuh"]
Volgens mij is dat plaatje tegenwoordig niet meer..
[/quote]
Ik heb dat nog wel gehad twee maanden geleden. Ilan heeft het ook aan zijn halsband gehad tijdens onze vakantie.
Overigens geen controle gehad.
Door faya
Ik heb de rabiës bij Ruby pas laten zetten afgelopen november ( was ze ruim 1,5 jaar oud ) daarvoor waren we al diverse keren in duitsland geweest zonder die enting te hebben. Frankrijk een ander geval. We gaan a.s. week weer naar Duitsland, de 3 dames gaan mee, de oudste dus nu zonder geldige rabiës, ga ik ook niet meer doen
Door Anne in Zweden
[quote="faya"]
Ik heb de rabiës bij Ruby pas laten zetten afgelopen november ( was ze ruim 1,5 jaar oud ) daarvoor waren we al diverse keren in duitsland geweest zonder die enting te hebben. Frankrijk een ander geval. We gaan a.s. week weer naar Duitsland, de 3 dames gaan mee, de oudste dus nu zonder geldige rabiës, ga ik ook niet meer doen
[/quote]

Ahum, wel dus, zo te lezen... :P Waarom laat je de oudste niet alsnog enten? Heeft ze een slechte gezondheid of reageert ze slecht op de enting?

Edit: of bedoel je: de oudste heeft nu nog geen geldige rabiësenting, maar je laat haar nog enten voordat je naar Duitsland gaat? Ik zie nu dat je het op twee manieren kunt lezen. :D
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op ma 07 jul 2014, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pike
Een penning aan de halsband is leuk maar is geen geldig bewijs van vaccinatie en bij een grenscontrole niet voldoende. Dat is alleen een correcte aantekening in het paspoort.
Door Hope
pike schreef: Een penning aan de halsband is leuk maar is geen geldig bewijs van vaccinatie en bij een grenscontrole niet voldoende. Dat is alleen een correcte aantekening in het paspoort.
Aaah oke, weer wat geleerd, dank je!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door