Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik kan het topic van M@rina niet meer terug vinden over de Annie Sloan verf. Ik stel de vraag hier dus maar even: hoe is het nu met de meubels in die verf? Ik ben ook vooral benieuwd naar het schoon maken... Hoe houdt het zich?
Ik wil graag de eethoek in de keuken doen dit weekend, vrijdag is er in winkel in Rotterdam open die het verkoopt en ook advies geeft.

En de kwasten, wat voor soort hebben jullie gebruikt? Gewoon van de bouwmarkt?
Jantina schreef: Ik kan het topic van M@rina niet meer terug vinden over de Annie Sloan verf. Ik stel de vraag hier dus maar even: hoe is het nu met de meubels in die verf? Ik ben ook vooral benieuwd naar het schoon maken... Hoe houdt het zich?
Ik wil graag de eethoek in de keuken doen dit weekend, vrijdag is er in winkel in Rotterdam open die het verkoopt en ook advies geeft.

En de kwasten, wat voor soort hebben jullie gebruikt? Gewoon van de bouwmarkt?
Zoekles: je tikt "sloan"  in de zoekbalk...en voila  :biggrin2:  http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=5

Ik gebruik de acrylkwasten die je bij de bouwmarkt kan kopen. Over de rest kan ik nog niks zeggen, ben nog bezig  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Angelique op do 10 jul 2014, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik twijfel. Ik heb vrij genomen vrijdagmiddag om naar Peper&Zout te kunnen in Rotterdam, zij geeft ook workshops en is interieurstylist. Leek me handig omdat ik niet weet welke kleur ik wil. Anderzijds zit ik ook zo in Nieuwerkerk, waar de distributeur van Annie Sloan zit met haar winkel. Misschien heeft zij meer kennis? Ik en vriendlief ook vinden het bijna een te sterk verhaal dat je niet hoeft te schuren enzo. Ik vind het toch een pittig prijsje als het niet lijkt te werken...  :-[
Ik kan inmiddels bevestigen dat het schuren en gronden echt niet nodig is voordat je gaat verven met Annie Sloan krijtverf. De kasten en tafels is klaar. Kasten staan in de wax het tafelblad heb ik eerst in de lacqeur van Annie Sloan gezet, maar uiteindelijk toch gekozen voor Glitsa parketlak eierglans. Die wordt harder dan de lak van Sloan.
Ik gebruik wel de kwasten van annie Sloan,duur maar ook duurzaam!

Ik zal binnenkort het eindresultaat in het andere topic laten zien, alleen de plinten moeten nog bevestigd worden en dan spullen opruimen die nu nog in kasten moeten worden gedaan (maar de kasten nog op hun plek gezet worden)
Borke schreef: Nou Marina, ik ijk uit naar jouw foto's van het resultaat!
Vooral van de tafelblad afwerking!
+ 1

Maar goed, ik ga er voor: zaterdag gaat m'n tafel er aan! Ik denk in de kleur Duck Egg, hoewel ik ook wel open sta voor een lekker fel kleurtje. Ben alleen bang dat ik dat snel zat wordt  :shy:
Goskanonne, neem ik speciaal Abbondanza verf omdat ik daar de voor mij perfecte kleur zag...is het me toch een zeikkleurtje in het echie. Gelukkig koop ik standaard literpotten  ::) 
Ga nu dus eerst maar wat testobjecten verven en dan kijken wat er te redden valt met was en aders toch maar een nieuw potje kopen  :-X
Door BusKay
Nou Miet...

Als ik het zo lees dan komt er binnenkort een team jou kant op om de zaak effies te regelen.
Het enige waar je dan nog voor hoeft te zorgen is de koffie en goedkeurend te knikken als het naar je zin is....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door