Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
Bananen snackjes:

Snijd de bananen in plakken. Smeer een lik pindakaas ertussen. In de vriezer voor een uur en dip ze dan in de chocolade.
Dan nog 10-15 minuten in de koelkast.... kan ook met een lik zelfgemaakte aardbeien jam, zonder suiker !

Afbeelding
Door charmed
Vanmorgen weer eens bananenpannenkoekjes gebakken dit meer met havermout, vind ze met havermout wel lekkerder, volgende keer nog iets meer havermout en kaneel. Kaneel was amper te proeven. Heb chronisch te kort aan kaneel. lol
Door Lil
miik schreef: Bananen snackjes:

Snijd de bananen in plakken. Smeer een lik pindakaas ertussen. In de vriezer voor een uur en dip ze dan in de chocolade.
Dan nog 10-15 minuten in de koelkast.... kan ook met een lik zelfgemaakte aardbeien jam, zonder suiker !

Afbeelding
Ik heb dat gedaan: banaan, pindakaas en zelf chocolade gemaakt van rauwe cacaoboter en rauwe cacaopoeder. Wel wat kokosbloemsuiker erdoor, omdat ik het anders wel heel bitter vind. Ook nog wat gojibessen erdoor gedaan (de houdbaarheid van de cacaoboter was niet lang meer, dus ik had te veel chocolade). Man man man man wat vreselijk lekker! Ik had de banaan trouwens niet in de vriezer gedaan, maar meteen op het bakpapier gelegd dat ik toch nodig had voor de chocolade op uit te schenken.
Door Lizzy
miik schreef: Bananen snackjes:

Afbeelding
Potjandorie, dat ziet er goed uit :dribble:
Door Anneloog
ipv banaan kan je ook ananas nemen of frambozen die inspuiten met wat noten creme en dan overgieten met chocolade mogelijkheden te over ;)
Door Lil
Nadia schreef: Door de banaan in de vriezer te doen krijgt de chocola een kou 'schok' en stolt hij sneller/krokanter :)
Maar ik had een hele grote dikke plaat gemaakt met daarin banaan en gojibes. Denk niet dat zoveel chocolade sneller stolt als het beetje vulling kouder is.
Door -Saskia-
pallas schreef: Tja..wie wil daar nou niet een ontbijtje mee eten :P
Hey!  >:(
Jullie zijn allemaal al aan de man. Jack is van Sas.  >:(

Euuuhhh OT. Bakken. Fail.  :biggrin2:
Door Martine-Tom
Anneloog schreef: ipv banaan kan je ook ananas nemen of frambozen die inspuiten met wat noten creme en dan overgieten met chocolade mogelijkheden te over ;)
Kijk aan jou heb ik wat  :biggrin2:
Laat ik nou heeeeeeeeel toevallig nog een ananasje hebben liggen!
Door fransbulletje
Geweekte dadels pureren, geraspte kokos erdoor en balletjes van draaien , even in de koelkast en dan door de gesmolten extra pure chocolade halen :dribble:
Door Nadia
fransbulletje schreef: Geweekte dadels pureren, geraspte kokos erdoor en balletjes van draaien , even in de koelkast en dan door de gesmolten extra pure chocolade halen :dribble:
Bijna :D dadels met rozijnen, en gedroogde perziken fijn tjoppen. Kokos olie erdoor mengen. Balletjes draaien en dan door de kokosrasp. :D
Hier is idd mee te variëren :)
Door Nadia
Lil schreef: Maar ik had een hele grote dikke plaat gemaakt met daarin banaan en gojibes. Denk niet dat zoveel chocolade sneller stolt als het beetje vulling kouder is.
Een uurtje is best lang hoor voor zo'n klein stukje banaan. Maar ach uiteindelijk smelt het toch weer in je mond :D
Door DJ_Doerak_Tucker
-Saskia- schreef: Hey!  >:(
Jullie zijn allemaal al aan de man. Jack is van Sas.  >:(

Euuuhhh OT. Bakken. Fail.  :biggrin2:
Hey, scheelt dat even... De banaan met pindakaas en chocola hoeft niet gebakken te worden! Ik zie een kans!!!  :biggrin2: :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door