Snijd de bananen in plakken. Smeer een lik pindakaas ertussen. In de vriezer voor een uur en dip ze dan in de chocolade.
Dan nog 10-15 minuten in de koelkast.... kan ook met een lik zelfgemaakte aardbeien jam, zonder suiker !

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
miik schreef: Bananen snackjes:Ik heb dat gedaan: banaan, pindakaas en zelf chocolade gemaakt van rauwe cacaoboter en rauwe cacaopoeder. Wel wat kokosbloemsuiker erdoor, omdat ik het anders wel heel bitter vind. Ook nog wat gojibessen erdoor gedaan (de houdbaarheid van de cacaoboter was niet lang meer, dus ik had te veel chocolade). Man man man man wat vreselijk lekker! Ik had de banaan trouwens niet in de vriezer gedaan, maar meteen op het bakpapier gelegd dat ik toch nodig had voor de chocolade op uit te schenken.
Snijd de bananen in plakken. Smeer een lik pindakaas ertussen. In de vriezer voor een uur en dip ze dan in de chocolade.
Dan nog 10-15 minuten in de koelkast.... kan ook met een lik zelfgemaakte aardbeien jam, zonder suiker !
![]()
miik schreef: Bananen snackjes:Potjandorie, dat ziet er goed uit
![]()
Nadia schreef: Door de banaan in de vriezer te doen krijgt de chocola een kou 'schok' en stolt hij sneller/krokanter :)Maar ik had een hele grote dikke plaat gemaakt met daarin banaan en gojibes. Denk niet dat zoveel chocolade sneller stolt als het beetje vulling kouder is.
pallas schreef: Tja..wie wil daar nou niet een ontbijtje mee etenHey!![]()
Anneloog schreef: ipv banaan kan je ook ananas nemen of frambozen die inspuiten met wat noten creme en dan overgieten met chocolade mogelijkheden te overKijk aan jou heb ik wat![]()
fransbulletje schreef: Geweekte dadels pureren, geraspte kokos erdoor en balletjes van draaien , even in de koelkast en dan door de gesmolten extra pure chocolade halenBijna![]()
Lil schreef: Maar ik had een hele grote dikke plaat gemaakt met daarin banaan en gojibes. Denk niet dat zoveel chocolade sneller stolt als het beetje vulling kouder is.Een uurtje is best lang hoor voor zo'n klein stukje banaan. Maar ach uiteindelijk smelt het toch weer in je mond
-Saskia- schreef: Hey!Hey, scheelt dat even... De banaan met pindakaas en chocola hoeft niet gebakken te worden! Ik zie een kans!!!
Jullie zijn allemaal al aan de man. Jack is van Sas.
Euuuhhh OT. Bakken. Fail.![]()