Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
tweedy schreef: Vlees met aardappel en groente: Daar kan geen hond het jaren op uithouden
------------------------

Toch wel hoor Lizzy .Mijn vorige Golden is er zo maar eventjes 16 jaar mee geworden en at het vanaf puppytijd, en dit zonder de minste problemen, zelfs geen problemen met de gewrichten.
Natuurlijk ook fruit , yugourt , enz.....wel om beurt aardappelen en rijst, veel groenten en met mate vlees .
Ja, mijn opa is ook 92 geworden terwijl ie rookte en veel jenever dronk.....
Door Lizzy
Illie schreef: In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de reacties.
Ook jij, Lizzy, want je hebt me toch aan het denken gezet ;)

De laatste paar dagen ging het dus niet beter met Indra, eigenlijk alleen maar slechter. Vanaf donderdag heeft ze amper iets gegeten en ze slaapt grotendeels.

Ik vertrouwde het dus voor geen haar en we zijn vandaag weer bij de DA geweest voor een bijkomend onderzoek (wilde de DA zelf ook voorstellen). Dus bloed genomen en afwachten. Vanavond of ten laatste morgenochtend krijgen we de uitslag. Maar hoogstwaarschijnlijk een leverstoornis.

Toch hoop ik dat we dmv het bloedonderzoek nu een echte diagnose krijgen en er dus iets aan kunnen doen waardoor Indra weer hersteld.

Oh, ik heb ook over de voeding gesproken en Duck was volgens hem ook goed (terwijl ik dat toch echt had geprobeerd duidelijk te maken de vorige keer ::))

Maar goed, ik heb er voor de rest vertrouwen in dat het een goede dierenarts is en we gaan er gewoon voor!
Jeetje, wat spannend... Ik hoop dat jullie er nu ook echt achterkomen, wat er aan de hand is!!! Veel sterkte!!! Wel maf, dat hij nu Duck ineens goedkeurde....? Nou ja, dat maakt je leven in ieder geval weer een stuk makkelijker! Houd je ons op de hoogte?

Ik zal duimen voor je!
Groetjes, Lizzy
Door Illie
De DA had gewoon niet goed geluisterd toen ik hem vertelde dat ik Duck gaf, hij was denk ik geconcentreerd aan het onderzoeken ;D
Door Illie
Nou, ik zal het beknopt even opschrijven (zodat het niet te lang wordt ;D)

Uit het bloedonderzoek bleek dat ze een te hoog billirubine had, wat volgens de homeopathische DA op galblaasproblemen wees. Tevens had ze te veel leukocyten wat weer wees op een ontsteking. Veel opheldering hadden we dus niet, dus hebben we besloten om een echo te laten doen bij onze eigen DA. Daar was op te zien dat ze erg vergrote darmlussen had wat toch wees op een obstructie. We hebben toen besloten om haar te laten opereren omdat ze echt zwak was.

Gisteren is ze geopereerd en ze bleek een darminvaginatie te hebben. Dat is als de darmen door bijv. darmontsteking, in elkaar gaan zitten. Dan zit dat dus in de knoop en blokkeert het alle doorgang. Met andere woorden: ze moet enorm veel pijn hebben gehad :o :'(
En toch liet ze het niet echt merken als je aan haar buik voelde: geen kik ??? Onvoorstelbaar hoe sterk die beestjes kunnen zijn. Ze hebben 8 cm darm weg moeten halen, dat stuk was niet meer te redden.

Als we langer hadden gewacht was het dus echt fout gelopen.. Ik voel mij zo schuldig dat ze er zo lang mee heeft rondgelopen!! :-[

Maar goed, na de operatie bleef ze nog best lang bleek, dus mijn andere Lab heeft een bloedtransfusie gegeven. Vannacht was cruciaal (de plaats waar de darmen aan elkaar zijn gehecht kunnen weer scheuren) maar ze is er door!! Vanmorgen stond ze weer te kwispelen en vanmiddag heeft ze ook gegeten. Een honger dat ze had :), maar ze krijgt natuurlijk hele kleine beetjes per keer.

Nou, vannacht moet ze voor de zekerheid nog bij de DA blijven, omdat ze nog best wat diarree heeft (al die troep die vastzat achter die invaginatie moest eruit!!). Ze zit dus aan het infuus.

Al met al een happy end!! Wat zijn we blij dat we ons meisje weer terug hebben. Ik heb haar gemist!! Heerlijk om haar weer vrolijk te zien en dat ze zich weer goed voelt... :D

Bedankt voor al jullie steun!!
Door danielle1980
jeetje dat is schrikken :o
wat een geluk dat je er op tijd bij was.
sterkte met het helemaal weer opknappen :-*
Door Illie
PS: die bioresonantietherapie heeft naar mijn mening dus niets uitgehaald en die homeopathische DA wist ons eigenlijk niets méér te vertellen.

Al die tijd was mijn eigen DA toch de beste!! Ik moet zeggen dat ze het fantastisch hebben gedaan :D
Door Lizzy
Wat een afschuwelijk drama joh!!!!! :o. Wat ik ben ik blij dat je toch naar je DA bent gegaan voor die echo....!!!! Geef haar maar een dikke knuffel van mij!
Door Illie
Lizzy schreef: Is er trouwens iets bekent over de oorzaak?
Ze hebben een biopt genomen van de darm, dus de officiële oorzaak horen we over een week. De DA denkt dat het waarschijnlijk door een flinke darmontsteking is ontstaan.
Door Truus
Jee wat een geluk dat je er op tijd bij bent! Ik lees dit nu pas. Veel sterkte en beterschap voor Indra !
Door gonny
:o wow....maar goed dat jullie er op tijd bij waren!!!!
heel veel beterschap met Indra!! dat ze maar gauw weer mee naar huis mag!! :-*
Door Charlie Angel
Jeetje zeg. Wat een geluk dat jullie er nog op tijd bij waren.
Fijn dat het nu gelijk weer een heel stuk beter gaat.
Veel sterkte en beterschap toegewenst.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op vr 08 apr 2005, 02:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door