Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cathy
Lizzy schreef: Ik gooi het 's morgens door mijn fruit smoothie. En het smaakt nergens naar :biggrin2:. Maar dat vind ik juist prettig. Ik vind lijnzaad goor bijv.
Dat klinkt goed dat het negens naar smaakt  ;D lijnzaad schepte ik zo in mijn mond , met veel water er bij  :)
Door Extreme
Ik kreeg de waarschuwing voor chia zaad, als je bv bloedverdunners slikt mag je geen chiazaad gebruiken, of voor mannen als ze prostaatklachten hebben mogen ze dit ook niet gebruiken. Lees eerst even goed op internet, het is niet zo onschuldig als het lijkt, liever knikkeren dan andere problemen. Succes met je anti knikker zoektocht  :biggrin2:
Door Cathy
Extreme schreef: Ik kreeg de waarschuwing voor chia zaad, als je bv bloedverdunners slikt mag je geen chiazaad gebruiken, of voor mannen als ze prostaatklachten hebben mogen ze dit ook niet gebruiken. Lees eerst even goed op internet, het is niet zo onschuldig als het lijkt, liever knikkeren dan andere problemen. Succes met je anti knikker zoektocht  :biggrin2:
Dank de voor de waarschuwing , ik ga het zeker goed doorlezen  :)
Door K&D
Dus als ik het goed begrijp moet je het niet nemen als je prostaatklachten hebt en ongesteld bent. :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Kiwi's?
Pruimen?
Pompelmoes?
Perzik schijnt ook te helpen. 

Mijn schoonmoeder eet ook elke ochtend haar kiwi en pompelmoes omdat ze anders last krijgt.
Ik heb heel mijn jeugd geen bananen kunnen eten en vrijwel dagelijks kiwi gegeten om naar toilet te kunnen gaan anders had ik een hele dag door krampen.
Sinds ik vrijwel geen koolhydraten meer eet, is dat wel over.  Als ik een keertje gewoon een broodmaaltijd eet, voel ik dat de volgende dag serieus, maar als ik dan wat extra fruit eet, is het met 1 dag wel over.
Voor de rest kan ik voor het eerst in mijn leven steeds op hetzelfde moment op de dag naar toilet.  Heel gemakkelijk.
Door Nadia
Cathy schreef: Dat klinkt goed dat het negens naar smaakt  ;D lijnzaad schepte ik zo in mijn mond , met veel water er bij  :)
Je moet wel heeeeel goed op lijnzaad kauwen. Deed je dat op deze manier?
Ik gebruik ook Chia zaad. Maar merk niks wat betreft de stoelgang. (Hoeft ook niet).
Magnesium werkt wel heel goed. Je ontlasting gaat er wel enorm van stinken.
Door Cathy
Nadia schreef: Je moet wel heeeeel goed op lijnzaad kauwen. Deed je dat op deze manier?
Ik gebruik ook Chia zaad. Maar merk niks wat betreft de stoelgang. (Hoeft ook niet).
Magnesium werkt wel heel goed. Je ontlasting gaat er wel enorm van stinken.
Bij mij ook  :D
Door Cathy
pearlsofpassion schreef: Kiwi's?
Pruimen?
Pompelmoes?
Perzik schijnt ook te helpen. 

Mijn schoonmoeder eet ook elke ochtend haar kiwi en pompelmoes omdat ze anders last krijgt.
Ik heb heel mijn jeugd geen bananen kunnen eten en vrijwel dagelijks kiwi gegeten om naar toilet te kunnen gaan anders had ik een hele dag door krampen.
Sinds ik vrijwel geen koolhydraten meer eet, is dat wel over.  Als ik een keertje gewoon een broodmaaltijd eet, voel ik dat de volgende dag serieus, maar als ik dan wat extra fruit eet, is het met 1 dag wel over.
Voor de rest kan ik voor het eerst in mijn leven steeds op hetzelfde moment op de dag naar toilet.  Heel gemakkelijk.
Pompelmoes ken ik niet , maar de rest allemaal al geprobeerd , maar werk niet .
Door *Marga*
Lizzy schreef: Ik gooi het 's morgens door mijn fruit smoothie. En het smaakt nergens naar :biggrin2:. Maar dat vind ik juist prettig. Ik vind lijnzaad goor bijv.
Hier precies zo door de smoothie.

Ik doe een kleine eetlepel voor ons samen, bij Jan heeft het heel goed geholpen, hij had verleden jaar ook constipatie problemen, darm onderzoeken en alles gehad en nu nergens meer last van.
Door Nadia
Cathy schreef: Bij mij ook  :D
Super!! Ik heb het gelukkig zelf nog nooit hoeven gebruiken
Door koekje
Cathy schreef: Pompelmoes ken ik niet , maar de rest allemaal al geprobeerd , maar werk niet .
Grapefruit
Door Nadia
Pompelmoes is volgensmij iets anders dan grapefruit. Het is wel aan elkaar verwant.
Door Angelique
Nadia schreef: Pompelmoes is volgensmij iets anders dan grapefruit. Het is wel aan elkaar verwant.
KLopt, Pompelmoes is nog een slag groter dan een grapefruit. Ik vond het een dikschillig smaakloos ding.

Herstel...pompelmoes is idd grapefruit.(sorry Koek) Wat ik bedoel is een Pomelo.
Door Nadia
Oom google zegt mij dat een pompelmoes gekruist met sinaasappel een grapefruit maakt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door