Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
Sylvia heb je al eens gevraagd aan de fokker van je kitten of ze misschien jouw kitten vers eten wil geven , het is voor de opbouw van de darmflora erg belangrijk en die is al klaar als hij bij jou komt, plus dat je dan een kitten krijgt die alles eet.
Desnoods vraag je of ze vriesruimte heeft en breng je een paar kilo kvv
Door Robian
sylvia schreef: Sylvia heb je al eens gevraagd aan de fokker van je kitten of ze misschien jouw kitten vers eten wil geven , het is voor de opbouw van de darmflora erg belangrijk en die is al klaar als hij bij jou komt, plus dat je dan een kitten krijgt die alles eet.
Desnoods vraag je of ze vriesruimte heeft en breng je een paar kilo kvv
Ze weet dat ik vers voer, maar ze is er niet van overtuigd dat het beter is als brok :-\
Ik heb heel voorzichtig een ballonnetje opgelaten maar daar reageerde ze niet op.
Ze begon over speciaal blikvoer van de DA die wel erg goed moest zijn ;)

Ook begon ze over een middeltje wat ervoor zorgt dat haarballen worden uitgepoept?
Geen idee wat het is maar het klinkt erg chemisch.
Door sylvia
Robian schreef: Ze weet dat ik vers voer, maar ze is er niet van overtuigd dat het beter is als brok :-\
Ik heb heel voorzichtig een ballonnetje opgelaten maar daar reageerde ze niet op.
Ze begon over speciaal blikvoer van de DA die wel erg goed moest zijn ;)

Ook begon ze over een middeltje wat ervoor zorgt dat haarballen worden uitgepoept?
Geen idee wat het is maar het klinkt erg chemisch.

Ja het is heel erg maar kattenfokkers zijn wat voeding betreft net een jaar of 10 helemaal over op de heilige brok , blik vinden ze ook nog goed maar vers.... of je ze wilt vergiftigen (op enkele fokkers na dan he ) Ik zou toch gewoon eens goed gaan zitten en uitleggen dat ji je heel erg hebt verdiept in voeding en gezondheid bij honden en katten en dat een goeie opbouw van de darmflora alleen mogelik is met versvoer, en of ze dan als consessie naar jou misschien dan alleen jouw kitten vers erbij willen geven. Helemaal op vers kan je natuurlijk gevoegelijk vergeten ben ik bang, maar nee heb je ja kun je krijgen.
Door Ollie
Mischien dat Roger gewoon z'n maatje mist, en daarom slecht eet?

Jesse trekt zich er met elke maaltijd minder van aan dat er een andere kat bij is, want hij heeft weer z'n eten laten staan :-\ verwend kreng is het >:(
Door Robian
sylvia schreef: Ja het is heel erg maar kattenfokkers zijn wat voeding betreft net een jaar of 10 helemaal over op de heilige brok , blik vinden ze ook nog goed maar vers.... of je ze wilt vergiftigen (op enkele fokkers na dan he ) Ik zou toch gewoon eens goed gaan zitten en uitleggen dat ji je heel erg hebt verdiept in voeding en gezondheid bij honden en katten en dat een goeie opbouw van de darmflora alleen mogelik is met versvoer, en of ze dan als consessie naar jou misschien dan alleen jouw kitten vers erbij willen geven. Helemaal op vers kan je natuurlijk gevoegelijk vergeten ben ik bang, maar nee heb je ja kun je krijgen.
Ze is er niet super negatief over, maar ze laat zich niet overtuigen dat vers beter is.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook erg moeilijk vind om het goed uit te leggen. :-[

Als ik bijvoorbeeld kittens zou hebben dan kregen die vers. Kwam er dan een koper bij me die brokken wil geven zou ik me ook verzetten en proberen de koper van gedachten te veranderen.

Je wilt het beste voor je kitten en dat is voor mij vers, maar voor haar brok.
Ik zal het nog wel eens voorzichtig vragen, maar ik vrees dat ik weinig kans maak.
Door sylvia
Robian schreef: Ze is er niet super negatief over, maar ze laat zich niet overtuigen dat vers beter is.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook erg moeilijk vind om het goed uit te leggen. :-[

Als ik bijvoorbeeld kittens zou hebben dan kregen die vers. Kwam er dan een koper bij me die brokken wil geven zou ik me ook verzetten en proberen de koper van gedachten te veranderen.

Je wilt het beste voor je kitten en dat is voor mij vers, maar voor haar brok.
Ik zal het nog wel eens voorzichtig vragen, maar ik vrees dat ik weinig kans maak.
Ik ben benieuwd, laat gewoon merken of zeg duidelijk dat dit voor jou erg belangrijk is en dat je gewoon zelf zdat verse voer betaald
Door Ollie
sylvia schreef: Ik ben benieuwd, laat gewoon merken of zeg duidelijk dat dit voor jou erg belangrijk is en dat je gewoon zelf zdat verse voer betaald
Ik vind die ragdolls belachelijke duur, en vind eingelijk dat de fokker dat vlees eingelijk wel kan betalen...maar ja mischien als je zegt dat jij het betaald, ze idd eerder toehapt?
Door Robian
Ollie schreef: Mischien dat Roger gewoon z'n maatje mist, en daarom slecht eet?

Jesse trekt zich er met elke maaltijd minder van aan dat er een andere kat bij is, want hij heeft weer z'n eten laten staan :-\ verwend kreng is het >:(
Ik weet het niet of hij haar mist :-\
Toen ze er nog was kon hij wel 250 gram voer op per dag, maar dat kan ook een groeispurt zijn geweest.
Hoeveel eet Jesse per dag?
Door Ollie
Robian schreef: Ik weet het niet of hij haar mist :-\
Toen ze er nog was kon hij wel 250 gram voer op per dag, maar dat kan ook een groeispurt zijn geweest.
Hoeveel eet Jesse per dag?
Ik weet niet wat Jesse per dag eet, maar weet wel dat het vreselijk weinig is, als ik hem alleen vers geef!
Hij krijgt nu hoofdzakelijk blikvoer, en er staat de hele dag brok.

Owin weegt 1500 gram en eet ongeveer 150 gram per dag, en is 12 weken jong.
Door Robian
Ollie schreef: Ik vind die ragdolls belachelijke duur, en vind eingelijk dat de fokker dat vlees eingelijk wel kan betalen...maar ja mischien als je zegt dat jij het betaald, ze idd eerder toehapt?
Geld is niet het probleem. Ze zijn stapelgek van het ras en de katten komen in elk opzicht het eerst.
De brokken die zij nu koopt zijn ook duur en het blikvoer haalt ze bij de DA. (en die weet ook van prijzen)

Jij en ik zijn overtuigd dat vers het beste is, zij is overtuigd dat brok het beste is.
Draai het hele verhaal maar eens om.
Bijvoorbeeld:
Jij bent een fokker en je geeft vers en ik wil dat je brokken gaat geven aan mijn kitten.
Zou je dat doen?
Door gonny
:D krijg je een ragdoll????????????? :D :D
Door Robian
Ollie schreef: Ik weet niet wat Jesse per dag eet, maar weet wel dat het vreselijk weinig is, als ik hem alleen vers geef!
Hij krijgt nu hoofdzakelijk blikvoer, en er staat de hele dag brok.

Owin weegt 1500 gram en eet ongeveer 150 gram per dag, en is 12 weken jong.
Dat at Roger ook volgens mij op die leeftijd.

Nu eet hij 1 of 2 eendagskuikens en maximaal 50 gram Bibi op een dag. (meestal minder)
Door Robian
gonny schreef: :D krijg je een ragdoll????????????? :D :D
Ja, en ik heb er ook al 1 ;D
Door gonny
Robian schreef: Ja, en ik heb er ook al 1 ;D
oooooooooohhhhhhhhhh die wil ik ooit ook nog een keer!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D
Door Ollie
Robian schreef: Geld is niet het probleem. Ze zijn stapelgek van het ras en de katten komen in elk opzicht het eerst.
De brokken die zij nu koopt zijn ook duur en het blikvoer haalt ze bij de DA. (en die weet ook van prijzen)

Jij en ik zijn overtuigd dat vers het beste is, zij is overtuigd dat brok het beste is.
Draai het hele verhaal maar eens om.
Bijvoorbeeld:
Jij bent een fokker en je geeft vers en ik wil dat je brokken gaat geven aan mijn kitten.
Zou je dat doen?

::) Denk ut niet ::)Maar mischien ook wel ::)
Laatst gewijzigd door Ollie op ma 04 apr 2005, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door