Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik kom ook af-en-toe in dit topic spieken Afbeelding We hebben wel geen moestuin, maar wel een tuinkasje sinds een maand.
Nynke schreef: Quote van moestuinforum.nl :
Zaaien in juni
[...]
Jeetje, hoe groot is jouw moestuin wel niet ???
Ruisje schreef: Ik kom ook af-en-toe in dit topic spieken Afbeelding We hebben wel geen moestuin, maar wel een tuinkasje sinds een maand.
Jeetje, hoe groot is jouw moestuin wel niet ???
Mijn moestuintje is ongeveer 2 bij 3 meter  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:  ik gaf alleen een opsomming van wat er in juni gezaaid kan worden volgens de "baas" van het moestuinforum  ;)
Vivianneb schreef: Nou de champignonbakken staan in de schuur! Lekker donker en warm...
Watermeloenplantjes staan in hun definitieve hokje

En ik ga volgende week 2 bakken bij maken  :-[
Vind het iets te leuk..
Hoe doe je dat, champignons?
Jantina schreef: Hoe doe je dat, champignons?
Ik heb het hier vandaan :)

http://www.famme.nl/10-x-groente-die-je ... t-groeien/

3. Champignons
Voor het kweken van een eigen champignonfamilie heb je er eigenlijk maar ééntje nodig om mee te beginnen. Best wel voordelig dus! Snijd het steeltje van een champignon en plant hem in een pot onder ongeveer 2 cm natte, koele grond. Belangrijk is om de pot uit de zon te houden en ergens neer te zetten waar het relatief donker is. Binnen een paar weken komen de nieuwe paddenstoelen vanzelf naar boven.
Vivianneb schreef: Whaha maar wel leuk om uit te proberen..
Wie o wie gaat de ananasboom testen  :biggrin2:
ja zeker leuk om te proberen. Ik hoef geen ananasboom, lust geen ananas! Maar champignons gebruik ik wel elke week 1 of 2 bakjes van. Ik begrijp het dus goed he? Je doet het steeltje onder de grond? En hoe veel zou 1 steeltje gaan geven dan? Kan je niet beter 10 steeltjes onder de grond stoppen?
Jantina schreef: ja zeker leuk om te proberen. Ik hoef geen ananasboom, lust geen ananas! Maar champignons gebruik ik wel elke week 1 of 2 bakjes van. Ik begrijp het dus goed he? Je doet het steeltje onder de grond? En hoe veel zou 1 steeltje gaan geven dan? Kan je niet beter 10 steeltjes onder de grond stoppen?
Nee, het bolletje. Daar zitten de sporen in.
Nooit op school gedaan? Een champignon op een wit vel en dan wachten tot ie 'rijp' is en de sporen eruit vallen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door