Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door millyckk
Naomi B schreef: hmm, daar zeg je wat. Kan je ook vinyl over parket met v-groef leggen? Of wordt dat dan lelijk? Ik ben niet blij met mijn vloer momenteel namelijk.....
Je zult er dan wel iets onder moeten leggen, weet niet of dat kan i.v.m. drempels e.d. Er bestaan wel heel dunne ondervloertjes, zou je eens kunnen navragen. Hou er wel rekening mee dat het meeste vinyl 4 meter breed is, je krijgt dan  een las als je kamer breder is.
Door millyckk
spreeuwtje schreef: Vinyl is warm hoor. Ook zonder vloerverwarming.
Is i.d.d. warmer dan b.v. hout, maar voor onze hond met zijn mega dikke vacht met onderwol was dat eigenlijk geen probleem. Als het heel erg warm is, kun je eventueel ook een vochtige deken neerleggen b.v.
Door Borke
Thuis hebben wij tegels, je hoort Sofi niet lopen. Gisteren waren we in een B&B met laminaat - afschuwelijk bij iedere stap die Sofi zette hoorde je dat getik.
Als de tegels hier geen getik geven, dan doet vinyl dat vast ook niet!!
Door Mieke L.
tt-tjes schreef: Ik zou dan ook vinyl pakken, ik heb het jaren gehad in mijn huurhuis en was er heel blij mee. Je kunt dat ook gewoon over je laminaat leggen, heeft mijn schoonzus ook gedaan laatst.
ow, mijn laminaat is heel oud en lelijk aan het worden goed idee om vinyl eroverheen te doen!
Door spreeuwtje
Knap dat t zo lang lag Joke.
Mijn ervaring met goedkoop is niet zo geweldig.
In mijn vorige slaapkamer trok ik een stoel naar achter en ik trok het vinyl stuk alsof t papier was.
Het vinyl wat we nu in de woonkamer hebben liggen vind ik ook minder sterk dan mijn vorige. Het verschil tussen deze twee is dat dit bij leen bakker vandaan komt en de helft goedkoper was. Dat andere kwam bij decokay vandaan. In beide gevallen ligt t op een betonnen vloer. De toplaag is hetzelfde.
In deze goedkope heeft kiek t voor elkaar gekregen om met spelen, lange deuken te trekken met haar nagels. T is niet stuk maar met tegenlicht zie je t.
Door millyckk
spreeuwtje schreef: Knap dat t zo lang lag Joke.
Mijn ervaring met goedkoop is niet zo geweldig.
In mijn vorige slaapkamer trok ik een stoel naar achter en ik trok het vinyl stuk alsof t papier was.
Het vinyl wat we nu in de woonkamer hebben liggen vind ik ook minder sterk dan mijn vorige. Het verschil tussen deze twee is dat dit bij leen bakker vandaan komt en de helft goedkoper was. Dat andere kwam bij decokay vandaan. In beide gevallen ligt t op een betonnen vloer. De toplaag is hetzelfde.
In deze goedkope heeft kiek t voor elkaar gekregen om met spelen, lange deuken te trekken met haar nagels. T is niet stuk maar met tegenlicht zie je t.
Denk dat het  aan de dikte ligt... de mijne was behoorlijk dik, het had nog wel 5 jaar meegekund als Milik er nog zou zijn geweest maar ik heb het er na zijn overlijden uitgehaald...
Misschien heeft Kiek extreem harde nagels ?
Door Naomi B
*milyck* schreef: Je zult er dan wel iets onder moeten leggen, weet niet of dat kan i.v.m. drempels e.d. Er bestaan wel heel dunne ondervloertjes, zou je eens kunnen navragen. Hou er wel rekening mee dat het meeste vinyl 4 meter breed is, je krijgt dan  een las als je kamer breder is.
De breedte is geen probleem volgens mij. Het werkelijke probleem is mijn enorme massief grenen kast die niet te tillen is...
Door Fido
Bij mijn ouders ligt, al jaaaaaaaren, vinyl in de stacaravan. Ideaal en de honden zijn nog nooit met normale bewegingen onderuit gegaan.
Door judith1967
Ik had in mijn vorige huis ook vinyl, met een wat stroeve toplaag,nou ideaal spul.
Hier heb k laminaat,nou zou er zo weer vinyl overheen laten leggen,vind laminaat 3 x niks :-\
Door spreeuwtje
*milyck* schreef: Denk dat het  aan de dikte ligt... de mijne was behoorlijk dik, het had nog wel 5 jaar meegekund als Milik er nog zou zijn geweest maar ik heb het er na zijn overlijden uitgehaald...
Misschien heeft Kiek extreem harde nagels ?
Dit wat ik nu heb is ook erg dik. Ik denk zelfs dat t misschien daar juist door komt.
En kiek doet gewoon regelmatig zeer achterlijk. ;D
Door Kaela
Wij hebben in ons huis tapijttegels. Oscar loopt er uitstekend over, zijn heupen waren 1 van de redenen hiervoor te kiezen. Hij ligt er ook prima op, terwijl hij hiervoor vaak op de koele houten vloer lag ipv in zijn mand.
Het nadeel van tapijttegels zijn natuurlijk die van vloerbedekking: lastig schoonmaken. Voordelen: wij hebben een goedkope partij opgekocht en een stapel over voor als er tegels dermate vies/versleten zijn, hup nieuwe erin. Door de ruwe oppervlakte zweven er geen plukken haar meer alle kanten op. Het blijft er los op liggen en daardoor toont het veel schoner. Ze liggen er nu sinds januari in, we leven er vrij uitbundig op (wij zijn geen types van altijd netjes schoenen uit enzo) en ze zien er nog super netjes en schoon uit. Dus de nadelen als vlekken en slecht schoonmaken vallen ons 100% mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door