Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Naomi B schreef: hmm, daar zeg je wat. Kan je ook vinyl over parket met v-groef leggen? Of wordt dat dan lelijk? Ik ben niet blij met mijn vloer momenteel namelijk.....Je zult er dan wel iets onder moeten leggen, weet niet of dat kan i.v.m. drempels e.d. Er bestaan wel heel dunne ondervloertjes, zou je eens kunnen navragen. Hou er wel rekening mee dat het meeste vinyl 4 meter breed is, je krijgt dan een las als je kamer breder is.
spreeuwtje schreef: Vinyl is warm hoor. Ook zonder vloerverwarming.Is i.d.d. warmer dan b.v. hout, maar voor onze hond met zijn mega dikke vacht met onderwol was dat eigenlijk geen probleem. Als het heel erg warm is, kun je eventueel ook een vochtige deken neerleggen b.v.
tt-tjes schreef: Ik zou dan ook vinyl pakken, ik heb het jaren gehad in mijn huurhuis en was er heel blij mee. Je kunt dat ook gewoon over je laminaat leggen, heeft mijn schoonzus ook gedaan laatst.ow, mijn laminaat is heel oud en lelijk aan het worden goed idee om vinyl eroverheen te doen!
*milyck* schreef:wow die vind ik leuk!!
Had trouwens het goedkoopste spul van Carpetright, nog geen tientje de meter, heeft 5 jaar gelegen.
Is dit iets voor jou?
http://www.carpetright.nl/vloeren/vinyl ... laimed-oak
spreeuwtje schreef: Knap dat t zo lang lag Joke.Denk dat het aan de dikte ligt... de mijne was behoorlijk dik, het had nog wel 5 jaar meegekund als Milik er nog zou zijn geweest maar ik heb het er na zijn overlijden uitgehaald...
Mijn ervaring met goedkoop is niet zo geweldig.
In mijn vorige slaapkamer trok ik een stoel naar achter en ik trok het vinyl stuk alsof t papier was.
Het vinyl wat we nu in de woonkamer hebben liggen vind ik ook minder sterk dan mijn vorige. Het verschil tussen deze twee is dat dit bij leen bakker vandaan komt en de helft goedkoper was. Dat andere kwam bij decokay vandaan. In beide gevallen ligt t op een betonnen vloer. De toplaag is hetzelfde.
In deze goedkope heeft kiek t voor elkaar gekregen om met spelen, lange deuken te trekken met haar nagels. T is niet stuk maar met tegenlicht zie je t.
*milyck* schreef: Je zult er dan wel iets onder moeten leggen, weet niet of dat kan i.v.m. drempels e.d. Er bestaan wel heel dunne ondervloertjes, zou je eens kunnen navragen. Hou er wel rekening mee dat het meeste vinyl 4 meter breed is, je krijgt dan een las als je kamer breder is.De breedte is geen probleem volgens mij. Het werkelijke probleem is mijn enorme massief grenen kast die niet te tillen is...
*milyck* schreef: Denk dat het aan de dikte ligt... de mijne was behoorlijk dik, het had nog wel 5 jaar meegekund als Milik er nog zou zijn geweest maar ik heb het er na zijn overlijden uitgehaald...Dit wat ik nu heb is ook erg dik. Ik denk zelfs dat t misschien daar juist door komt.
Misschien heeft Kiek extreem harde nagels ?