Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
Daantje schreef: Klinkt goed !

Ik dompel de jas wel even onder voor gebruik in een emmer,voorzichtig uitwringen en even uitdruppen.
Dan is de binnenkant nauwelijks vochtig.De stof ademt ook super ,dus vocht uit de jas zal niet heel erg neerslaan op de vacht.
Voor honden met artrose zou ik het gewoon gebruiken ,zo lang hebben ze die jas niet om.

Ik bedacht dat zo'n jas waarschijnlijk ook goed kan werken als je een hond hebt die pagus is voor onweer.
Koeljas erover en ze hijgen zich niet meer zo snel naar een oververhitting.
tt-tjes schreef: Ow, zo stond het niet op mijn gebruiksaanwijzing volgens mij, maar dat maakt ook verder niet uit. Het werkt en dat is het belangrijkste :biggrin2:
Blijkbaar kun je dus ook dompelen is men achter gekomen.  :biggrin2:  :D

Tegen onweer doe ik gewoon het thundershirt aan (in mijn geval een speciaal medical petshirt dat alleen voor zit en je ook strak kunt trekken en daardoor kunt gebruiken zoals een thundershirt). Gelukkig hijgt de mijne dan niet, dus ook geen oververhitting.
Heb je zo'n shirt niet, dan zou ik idd de cooljas aantrekken of een ander jasje. Het gevoel iets om zich heen te hebben helpt vaak al. Vroeger gooide ik gewoon een dun laken over Boris heen en dat hielp ook al.
Door Daantje
Lil schreef: Blijkbaar kun je dus ook dompelen is men achter gekomen.  :biggrin2:  :D

Tegen onweer doe ik gewoon het thundershirt aan (in mijn geval een speciaal medical petshirt dat alleen voor zit en je ook strak kunt trekken en daardoor kunt gebruiken zoals een thundershirt). Gelukkig hijgt de mijne dan niet, dus ook geen oververhitting.
Heb je zo'n shirt niet, dan zou ik idd de cooljas aantrekken of een ander jasje. Het gevoel iets om zich heen te hebben helpt vaak al. Vroeger gooide ik gewoon een dun laken over Boris heen en dat hielp ook al.
Ja precies!
Ik had een hond met een hartkwaal die bij onweer zo ontzettend in de stress schoot dat hij oververhit raakte.
Had ik die koeljas gehad dan had dit veel gedoe gescheelt
Door Nadia
Ik heb deze jas va hurtta nu al 2 jaar voor Kain. ik dompel hem altijd. Anzich ook logisch. Want op het moment dat het water verdampt. trekt het de warmte van het lijf mee ;)

Droog aantrekken en met de tuinslang nat spuiten gaat ook prima.

Kain heeft hem afgelope weekend weer fijn aangehad Hij gaat er zelfs mee zwemmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door tt-tjes
Gave foto's. Heeft jouw zwarte dame geen last van de warmte?

Dat is het nadeel van de lange vachten. Als de jas te nat is gaat de vacht helemaal klitten. Ik heb ook het buikstuk er niet aan gedaan vanwege klitten in de oksels
Door suzanne 1
Ik dompel Rossi haar jas ook onder maar die is echt niet nat als ik die op haar vacht doe.
Moet ook niet want dat gaat bij haar gelijk broeien met die ontzettend dikke vacht.
Haar vacht voelt met jas aan lekker koel maar absoluut niet nat.

Ik dompel de jas onder....wring hem zachtjes uit, laat hem nog 1 minuut evt uitdruppen en dan krijgt ze hem aan......dan geeft hij geen vocht meer af.
Door Lil
Afbeelding

Dachten jullie nu dat zo'n ruffwear goed werkte? ???

Mijn hond had gisteren de tong na de wandeling even ver naar buiten hangen als zonder jas......

met het verschil dat hij eerst sjokte en nu aan 1 stuk door als een idioot heeft gerend.  :o
Was nu ook alweer niet de bedoeling.  ::)
Door Lil
Super dat hij bij is! Jones heeft geleerd, hij heeft vandaag normaal gewandeld en normaal gehijgd ( hij hijgt zelfs als het vriest ;-) )
Door eelke
Gijs heeft net gevlogen met de jas aan, bij 27 graden. Zou ie zich normaal niet eens in zijn hoofd halen!
Hij ligt nu wel wat te hijgen, maar ik denk wel dat ie het overleeft. :)
Door ChantalKrijn
Hijs hijs hijs  :biggrin2:

Ik denk erover om voor Tyke de cooling coat te kopen, voor het flyballen als het straks warmer word. Zijn jullie nog tevreden na de laatste zomer?
Hij is alleen niet zo goed meer verkrijgbaar in Tyke zijn maat volgens mij, ik denk dat hij een 35 nodig heeft. Hoe valt de jas?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door