Daantje schreef: Klinkt goed !
Ik dompel de jas wel even onder voor gebruik in een emmer,voorzichtig uitwringen en even uitdruppen.
Dan is de binnenkant nauwelijks vochtig.De stof ademt ook super ,dus vocht uit de jas zal niet heel erg neerslaan op de vacht.
Voor honden met artrose zou ik het gewoon gebruiken ,zo lang hebben ze die jas niet om.
Ik bedacht dat zo'n jas waarschijnlijk ook goed kan werken als je een hond hebt die pagus is voor onweer.
Koeljas erover en ze hijgen zich niet meer zo snel naar een oververhitting.
tt-tjes schreef: Ow, zo stond het niet op mijn gebruiksaanwijzing volgens mij, maar dat maakt ook verder niet uit. Het werkt en dat is het belangrijksteBlijkbaar kun je dus ook dompelen is men achter gekomen.![]()

Tegen onweer doe ik gewoon het thundershirt aan (in mijn geval een speciaal medical petshirt dat alleen voor zit en je ook strak kunt trekken en daardoor kunt gebruiken zoals een thundershirt). Gelukkig hijgt de mijne dan niet, dus ook geen oververhitting.
Heb je zo'n shirt niet, dan zou ik idd de cooljas aantrekken of een ander jasje. Het gevoel iets om zich heen te hebben helpt vaak al. Vroeger gooide ik gewoon een dun laken over Boris heen en dat hielp ook al.