Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Rianne145
Potjandorie!!! Ik wil net die andere! met dat fijnere gaas zeg maar..... Die vind ik mooier, maar even heel hard nadenken.
Door -Annemarie-
Lizzy schreef:     Stappenplan Barbecue:
    1. Man haalt barbecue en kolen uit de schuur.
    2. Vrouw maakt de grill van de barbecue schoon.
    3. Vrouw gaat naar de winkel.
    4. Vrouw gaat naar de slager.
    5. Vrouw gaat naar de bakker.
    6. Vrouw maakt de salades klaar en bereidt de groenten.
    7. Vrouw bereidt de diverse vleessoorten.
    8. Vrouw legt al het vlees op een schaal samen met alle andere barbecue benodigdheden, zoals kruiden etc.
    9.Vrouw brengt de schaal en de schoongemaakte grill naar de man die bij de barbecue staat te wachten met een biertje in z’n hand.
    10.Man legt het vlees één voor één op de barbecue
    11.Vrouw gaat de tafel dekken.
    12.Vrouw checkt de groenten die ze aan het koken is.
    13.Vrouw bereidt het dessert.
    14.Vrouw gaat naar buiten om de man te vertellen dat het vlees op de barbecue aanbrandt.
    15. Man pakt het aangebrande vlees van de barbecue en geeft het op een schaal aan de vrouw.
    16. Vrouw pakt de borden en serveert het serviesgoed uit.
    17. Man schenkt de drankjes in.
    18. Vrouw ruimt tafel af en gaat koffie zetten.
    19. Vrouw serveert koffie en dessert.
    20. Vrouw ruimt tafel weer af.
    21. Vrouw gaat afwassen en de keuken opruimen.
    22. Man laat de barbecue staan; er branden immers nog wat kooltjes.
    23. Man vraagt aan vrouw of ze vandaag blij is dat ze niet hoefde te koken...
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door - pien -
;D ;D ;D
Hier gaat het anders hoor : samen het vlees en alles voorbereiden, hij steekt de bbq aan, hij houdt alles in de gaten, ik werp af en toe een blik of ie 't naar m'n zin doet  8) en als alles op is krijgt ie koffie van me  :biggrin2:
Door Jantina
boskat schreef: Je moet  dat geld terugvragen bij  cobb,de kassabon opsturen ,je krijgt er een pak cobbelstones er gratis bij ,ipv van 11,95 te betalen,plus 10 euro retour op je rekening,zo kom je op de aanbieding van 119,95 voor 99, euro .
Maar was mijn kans om een bbq of cobb in dit geval te kopen ,alvast voor vaderdag en manlief zijn verjaardag,die is niet van het bbq gebeuren en tja een gegeven kadoo enz enz :biggrin2:
En wat moet ik me van de oppervlakte voorstellen? Kan je er wel wat vlees op kwijt of is het echt mini?
Door boskat
Hij is 30 cm doorsnee voor 2 -4 personen,net als de " gewone " Cobbs ,alleen de premier cobb de ovale dus is veel duurder en voor 5-10 peronen,Jantina
Door Jantina
Twijfel de twijfel de twijfel  8)
Toch weer een bak geld natuurlijk, en ga ik zo'n ding wel gebruiken... *denkt er nog over na*
Door C@rine
Jantine even kijken waar je bij jou in de buurt een Weber BBQ en een Cobb tegelijk kan zien.
Meestal bij een tuincentrum.
Door Nynke
C@rine schreef: Jantine even kijken waar je bij jou in de buurt een Weber BBQ en een Cobb tegelijk kan zien.
Meestal bij een tuincentrum.
Intratuin in Ambachtheeft een best wel grote bbq-afdeling en anders kun je bij het Kookpunt op Noordplein in Rotjeknor lekker kwijlen bij de Green Egg's  :dribble: :dribble:
Door Jantina
Nynke schreef: Intratuin in Ambachtheeft een best wel grote bbq-afdeling en anders kun je bij het Kookpunt op Noordplein in Rotjeknor lekker kwijlen bij de Green Egg's  :dribble: :dribble:
Intratuin ga ik morgen wel eens kijken. Probleem is dat wij bijna nooit buiten eten. We hebben een smalle tuin aan een 's zomers zeer toeristische route (landweg) en de mensen kijken altijd vreselijk aso het eten van je bord. :-\ Dat bederft echt je pret om buiten te eten hoor. Dus een duur ding ga ik niet aanschaffen en het eten moet ook gewoon snel kunnen zodat we geen uuuuuren in de gluurtuin hoeven te zitten  :biggrin2:. We hadden dus eerder een electrische BBQ maar ja, dat vind ik echt 10x niks en het dingetje wat wij hadden was echt tergend langzaam. Vandaar dat ik twijfel over die Cobb, hoewel ik het voor dat wij er mee doen toch wel veel geld vind...
Door C@rine
Maar jullie kunnen toch ook achter zitten?
Is dat dan niet bij de voordeur recht over steken?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door