Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Pauline schreef: Marina is de krijtverf van Annie Sloan ook ooit weer overschilderbaar met wat anders? Zit er al heel lang over te denken om het in onze keuken te gebruiken.Ik heb al heel wat meubelstukken in de krijtverf gezet. De computerkast in linen grey. Maar de teakhouten salontafel heb ik behandeld met paste wax carbon waardoor hij een vergrijsde uitstraling heeft gekregen.
M@rina schreef: Voor zover ik weet is krijtverf de enige verf die op allerlei ondergronden kan worden aangebracht of het nu glas, hout, plastic of ijzer is. Je werkt het af met een was of een lak, in beide gevallen kan je er gewoon weer overheen met een andere kleur. De laklaag zou je denk ik weer enigszins op moet schuren voor je er met andere verf overheen kunt.Was moet er natuurlijk ook af en dat is meestal problematischer omdat het vet is wat in de groeven gaat zitten.
Pauline schreef: Onze keuken is van eiken gemaakt en op dit moment staat ie in de binnenbeits. Ik wil heel graag een eiken kleur met een vergrijsde look, maar ik kan nog niet echt wat vinden.Dan zou je paste wax carbon op kunnen brengen met een schuursponsje.
M@rina schreef: @ Borke wat is de onderlaag?Geen idee het zijn lijstjes van 60+ jaar oud.