Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pauline
Marina is de krijtverf van Annie Sloan ook ooit weer overschilderbaar met wat anders? Zit er al heel lang over te denken om het in onze keuken te gebruiken.
Door M@rina
Voor zover ik weet is krijtverf de enige verf die op allerlei ondergronden kan worden aangebracht of het nu glas, hout, plastic of ijzer is. Je werkt het af met een was of een lak, in beide gevallen kan je er gewoon weer overheen met een andere kleur.  De laklaag zou je denk ik weer enigszins op moet schuren voor je er met andere verf overheen kunt.
Door MargaS
Pauline schreef: Marina is de krijtverf van Annie Sloan ook ooit weer overschilderbaar met wat anders? Zit er al heel lang over te denken om het in onze keuken te gebruiken.
Ik heb al heel wat meubelstukken in de krijtverf gezet. De computerkast in linen grey. Maar de teakhouten salontafel heb ik behandeld met paste wax carbon waardoor hij een vergrijsde uitstraling heeft gekregen.
Meubels zoals kasten kun je na het verven behandelen met paste wax.
Wat voor materiaal is jouw keuken van gemaakt Pauline? Een leuke woonblog is My Choice. Ook zij heeft haar keuken behandeld.
Afbeelding
Oud kastje in de krijtverf.
Laatst gewijzigd door MargaS op zo 08 jun 2014, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
Mijn bench omhulsels worden bleu louis.
Boven twijfel ik tussen bleu louis en lavender

Leuk hoor Marina.
Door Angelique
M@rina schreef: Voor zover ik weet is krijtverf de enige verf die op allerlei ondergronden kan worden aangebracht of het nu glas, hout, plastic of ijzer is. Je werkt het af met een was of een lak, in beide gevallen kan je er gewoon weer overheen met een andere kleur.  De laklaag zou je denk ik weer enigszins op moet schuren voor je er met andere verf overheen kunt.
Was moet er natuurlijk ook af en dat is meestal problematischer omdat het vet is wat in de groeven gaat zitten.
Door Pauline
Onze keuken is van eiken gemaakt en op dit moment staat ie in de binnenbeits. Ik wil heel graag een eiken kleur met een vergrijsde look, maar ik kan nog niet echt wat vinden.
Door M@rina
Dat is met Annie Sloan Krijtverf wel voor elkaar te krijgen als de nerven nog voelbaar zijn. Een verdunde  tint wit of een van de grijstinten met een nat lapje (bijv. van een oud onderlaken) aanbrengen. Op keukenkastjes wordt wel een afwerking met lacquer aanbevolen.

Voor het beste advies kan je het beste naar een verkooppunt gaan of een workshop volgen.
Door MargaS
Pauline schreef: Onze keuken is van eiken gemaakt en op dit moment staat ie in de binnenbeits. Ik wil heel graag een eiken kleur met een vergrijsde look, maar ik kan nog niet echt wat vinden.
Dan zou je paste wax carbon op kunnen brengen met een schuursponsje.
http://easylivingbyproetske.blogspot.de ... usjes.html
Laatst gewijzigd door MargaS op ma 09 jun 2014, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
Spannend die krijtverf!
N.a.v. dit topic heb ik vandaag witte krijtverf gekocht om een oude schilderijlijst te verven - ik ben heel benieuwd!
Nu eerst nog even moed verzamelen....
Door M@rina
de eettafel is klaar:
Afbeelding

Ik ben nu bezig met de kast:
op de plekken die ik door wil gaan schuren heb ik country grey gedaan
Afbeelding

Daarna Old Violet
Afbeelding

toen wat plekken door geschuurd en een clear wax aangebracht
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met dark wax in de naadjes en kiertjes, de vintage look:
Afbeelding

Nog één waslaagje aanbrengen, dan een beetje boenen en dan is de kast ook klaar!
Door Borke
M@rina schreef: @ Borke wat is de onderlaag?
Geen idee het zijn lijstjes van 60+ jaar oud.

De een is denk ik hout en de ander mogelijk gips (tamelijk veel ornamentjes) op hout.
Beiden met goudkleurige verf afgewerkt.
Die 'gipsen' is iets meer dan A4 formaat en 5 cm breed, de ander is het driedubbele formaat en smal en strakker.

Ik dacht aan ontvetten met St.Marc en dan een laagje er op kwasten.
Ik twijfel over vooraf schuren om een betere hechting te krijgen, maar vrees dat dat gips dan afbrokkelt.
Achteraf licht schuren en er wat goud doorheen krijgen op de randen is misschien ook leuk?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door