Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cisfr
Ik loop met een zak vol met koekjes en ben vast de gek van de buurt omdat ik veel praat tegen mijn herder. Laat iedereen maar denken wat ze willen want ik ben elke keer weer super trots op haar als ze inplaats van uitvallen en blaffen lekker naast mij blijft lopen omdat ze weet dat ze dan een koekje krijgt. Wij wonen nu hier in de flat een jaar en in dat jaar is ze van een super bange hond die naar iedereen en alles uitvalt verandert in een lieve schat. Steeds vaker hoor ik in de lift dat ze eigenlijk heel lief is en rustig. En ze luistert zo goed. Ik heb geen plaat voor mijn kop, ik moet altijd alert blijven. Het is en blijft een angstige poeperd en soms besluit ze toch ineens dat ze moet uitvallen. Maar negen van de tien keer zie ik voortijd aan haar gedrag al wat haar keuze zal worden. Daarvoor hoef ik niet te slaan of te schoppen. Hoogstens mijn stem te verheffen als ze toch besluit te gaan. Ik merk de laatste tijd dat ze dan eerder uit dat gedrag terug valt en zo iets heeft van eh, wat, oh ja rustig is een koekje.
Lol deze week kwam ik een herder tegen en mijn neentje loopt lekker naast mij mee. Moest ik toch lekker lachen van binnen want die man zei vorig jaar dat je zo'n agressieve herder beter kon laten afmaken want die hoorde niet in een flat. Idioot, ik heb hem toen ook meegegeven dat hij zijn kinderen toch ook niet laat afmaken omdat ze niet lief en braaf zijn.
Door Jura&Mahru
Ik zag het systematisch gebeuren bij een bullen pupje hier om de hoek. Die werd dagelijks geschopt, kreeg vliegles en werd ook rustig aan de lijn omhoog gehangen....  als ie gewoon om zich heen keek of als ie ergens aan het snuffelen was.  :'(
We hebben geprobeerd het gesprek met zijn baasje aan te gaan maar die liep gewoon weg. Er is uiteindelijk een proces-verbaal opgemaakt want er hadden meerdere mensen uit de straat melding gemaakt. Het hondje heeft een andere baas gekregen uiteindelijk, al weet ik niet of dat opgelegd was of dat die man daar zelf voor heeft gekozen.

Ik zal niet zomaar iedereen aanspreken maar als het echt erg is en vooral als het om pupjes gaat dan zeg ik er wel degelijk wat van. Laatst ook iemand die gewoon echt niet wist hoe met een jack russel pupje om te gaan. Dat arme beestje lag bibberend van angst op de grond en die baas bleef maar boos aan de riem rukken (hard) en "zit" schreeuwen. Ik ben er gewoon op afgestapt met een brokje en heb het voorgedaan hoe het ook kan, pupje ging natuurlijk meteen braaf zitten.  :biggrin2:
Nou zal het wel meespelen dat ik er uit zie als een lieve meid dat ik er mee weg kan komen dat ik mensen gewoon aanspreek. Als mijn vriend het zou doen denk ik dat hij vaak een brutale mond terug zou krijgen.
Laatst gewijzigd door Jura&Mahru op za 07 jun 2014, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
Ik verbaas me ook al vele jaren
Herder , Rotweiler , Bouvier etc
Bepaalde mensen vinden dat je dergelijke rassen hardhandig aan moet pakken . Je moet schreeuwen . Je moet de hond stevig corrigeren met een slipketting
En als het dan nog niet genoeg is dan maar d.mv schoppen bv . Dat schijnen ze nodig te hebben  :-X
Door Kaio
Oo dus het is niet alleen hier zo.
Ik denk soms of vaker kom hier met die hond, dan neem ik hem mee.
Of ja voordoen, maar ja ik heb zelf min 60 kilo bij me of soms 2 of 3 x dat. Beetje lastig zeg maar.
Ja wel eens irri als zo'n hondebaas het waagt te zeggen koekjes, dan ben je verkeerd bezig, een hond moet gewoon luisteren naar wat je zegt.  ::) jij bent de baas. Je moet laten weten wie de baas is.....
Door EliScooby
Toch apart dat er in dit soort topics altijd mensen zijn die commentaar hebben op een ander, maar zelf waarschijnlijk als zonderling betiteld worden en geen commentaar dulden. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Neem nou de fietsenmetdehondtopics. Iedereen is het er hier mee eens dat dat allemaal veel te warm is, terwijl er echt mensen zijn die regelmatig stoppen, water bij zich hebben, of een hond hebben die daar beter tegen kan dan anderen (kortharig, of uit een warm buitenland bijvoorbeeld) En nee, natuurlijk niet bij kokend asfalttemperaturen. Dit terwijl er op BP ook mensen zijn die honden met dikke vachten hebben uit koude streken en met dit weer ook gaan wandelen, al is het zo vroeg of laat mogelijk. Heb ik niets tegen, maar wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Door Kaela
Mini's 3-tal schreef: Toch apart dat er in dit soort topics altijd mensen zijn die commentaar hebben op een ander, maar zelf waarschijnlijk als zonderling betiteld worden en geen commentaar dulden. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Neem nou de fietsenmetdehondtopics. Iedereen is het er hier mee eens dat dat allemaal veel te warm is, terwijl er echt mensen zijn die regelmatig stoppen, water bij zich hebben, of een hond hebben die daar beter tegen kan dan anderen (kortharig, of uit een warm buitenland bijvoorbeeld) En nee, natuurlijk niet bij kokend asfalttemperaturen. Dit terwijl er op BP ook mensen zijn die honden met dikke vachten hebben uit koude streken en met dit weer ook gaan wandelen, al is het zo vroeg of laat mogelijk. Heb ik niets tegen, maar wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat vind ik wel heel stellig. Ik kan best leven met manieren en methodes die anders zijn dan de mijne. En ik kan er ook mee leven als mensen mij een zonderling vinden, of een softie, of wat dan ook. Ik kan er echter NIET mee leven als mensen hun dieren ronduit mishandelen met slaan, schoppen, schreeuwen en idioot harde rukken aan de riem.

Daarbij zie ik persoon echt wel verschil tussen mensen die dingen met verstand doen, of die hun hond op de rand van oververhitting ed brengen. Iemand die regelmatig stopt, de afstand slim bepaald enz, die heeft geen hond naast zich die voortgesleurd dient te worden met een tong op de knieën. Om maar even een nuance te noemen.

En als "oordelen" gelijk staat aan opkomen voor de rechten van een weerloos dier, dan oordeel ik in deze bijzonder graag. Al is het trieste feit dat je in deze kwestie vaak zo verschrikkelijk machteloos staat want in Nederland mag en kan dit allemaal.
Door Fenixjuh
Mini's 3-tal schreef: Toch apart dat er in dit soort topics altijd mensen zijn die commentaar hebben op een ander, maar zelf waarschijnlijk als zonderling betiteld worden en geen commentaar dulden. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Je hebt helemaal gelijk!! Ik word ook boos als mensen mij aanspreken op Jacy's gedrag. Ik beloon op het moment dat een ander zou schoppen (kijken = snoepje om te proberen het fixeren te doorbreken). Maar Jacy is zo geworden omdat ik naar anderen heb geluisterd, mensen die denken advies te kunnen geven. Ik betaal nu iemand om mij advies te geven en duld van anderen inderdaad niets meer.
Als ik boos word, roep ik ook altijd dat ze naar een hondenschool moeten, ik probeer het zelf niet eens meer. Gewoon geen zin in discussies die je toch niet gaat winnen...  :'(
Door Lil

Daar ben ik het deels mee eens. Ook ik wordt niet goed van mensen die het soms beter weten: ja maar ik heb les gehad. Ja, maar ik heb een instructeursopleiding debiel: denk je echt dat ik dan niet weet wat ik doen moet? Misschien heb ik eentje in huis die ik moet heropvoeden ipv een pup van een gemakkelijk ras, grrrrr.....
Dus dat deel ben ik volledig met je eens.

Hier zitten dus met dit weer regelmatig honden in de auto. Zeer verantwoord en doelbewust. In de schaduw uiteraard, alles open, speciaal zonwerend en warmte werend glas achter, water, natte doeken/ lees de ongebruikte koelmat op het dak van de witte auto, dicht in de buurt blijven en controleren van de temperatuur, honden met koeljas/mat etc. Is het in de schaduw 28 graden, dan is het in mijn auto bijv. 25 graden. En meestal heb ik een stuk gereden met airco aan, dus is het nog een stuk koeler in de auto. Dus zijn de honden op zo'n moment beter in de auto af dan in de schaduw. Maar ik ben hier nooit naar op aangesproken door mensen. Wel heel vaak, aarzelend vragend: is dat niet warm in de auto? Nee, de auto is 'gekoeld' tov buiten. Voel maar en kijk maar (laat ik de thermometer die er altijd in ligt zien). Zo is men ook vaak verbaasd over zooooo warm en dan zoooooo'n dikke jas aan (Boris) en die hond hijgt niet echt erg en Jones hijgt zich een ongeluk. Dan vragen ze ook: is dat niet warm? Dan zeg ik ook altijd: ziet die hond er warm uit? Nee! Nou, dat is een koeljas. Ooooooo is het dan, waarom die andere die zo hijgt dan niet? Ja, eh moeilijke maat daar moet ik voor zoeken (en is hopelijk gelukt voor komende week).

Dus mijn ervaring is dat mensen wel reageren maar vragend/verbaasd en dus heel anders dan dat het overduidelijk is dat de hond het duidelijk niet comfortabel heeft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door